|

مستر المپیا 2023؛ از کری خوانی های جذاب هادی چوپان تا آشنایی با سخت ترین رقبا

تمام علاقه مندان به هادی چوپان روزشماری می کنند تا دومین قهرمانی گرگ ایرانی در رقابت های مستر المپیا سال 2023 را ببینند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید کسی فکر نمی کرد روزی یک ایرانی قهرمان معتبرترین مسابقات پرورش اندام در جهان شود، اما هادی چوپان توانست با تمام سختی ها و مشکلاتی که بر سر راهش بود، در سال 2022 مستر المپیای سال ۲۰۲۲ لقب بگیرد و جایزه 400 هزار دلاری این رقابت را در یافت کند. در سال 2023 رقابت های مستر المپیا در شهر فلوریدا آمریکا برگزار می شود.

رقبای ایرانی هادی چوپان

در مسابقات امسال، نام چند تن از ایرانیان مقیم دیگر کشورها و یا ایرانی الاصل به چشم میخورد. از جمله حسین کلاته که به علت عدم صدور ویزای آمریکا نتوانست در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. آقای کلاته از کانادا قصد شرکت در این مسابقات را داشت.بهروز تابانی در گفت‌وگو با مخاطبان خود در اینستاگرام مدعی شده بود که به احتمال ۹۹ درصد ویزای آمریکا به موقع صادر نخواهد شد و او در مستر المپیا ۲۰۲۳ حضور نخواهد داشت.

این دومین سال متوالی است که تابانی حضور در مستر المپیا را به دلیل عدم صدور ویزا از دست می‌دهد. دیگر نفرات شرکت کننده با شرایط مذکور در این رقابت‌ها آقایان آریا صفایی (شرکت کننده از آمریکا) و محمدرضا تبریزی نوری شرکت کننده از کانادا (برادر آقای علی تبریزی) هستند.

20201010_150831

کری سنگین گرگ ایرانی برای حریفانش

چند روز پیش گرگ ایرانی با انتشار تصویری از قهرمانی سال گذشته در مستر المپیا نوشت: «چند نقطه‌چین می‌ذارم و تو روزهای آینده می‌بینیم که ما می‌تونیم این جای خالی رو با یه کلمه پر کنیم (ایموجی اشاره به تصویر).»

5936052

اما ساعتی قبل هم او در مصاحبه ای بار دیگر برای حریفانش کری خواند و گفت: امسال گرگ درنده میبینی عزیزوم!. به نظر خطاب اصلی او به کوریمر که قبلا برای هادی چوپان کری خوانده است.

زمان مسابقه هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۳

زمان رقابت هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۳ با توجه به تاریخ و ساعات اعلام شده برای مسابقات به شرح زیر می‌باشد؛

۱۳ آبان - از ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت تهران: دسته اوپن - پیش داوری

۱۴ آبان - از ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت تهران: دسته اوپن - فینال

ezgif.com-webp-to-jpg

معرفی دیگر مدعیان قهرمانی در مستر المپیا 2023

در دوره امسال مسابقات، 8 بدنساز حرفه‌ای در رقابت خواهند بود. یک جزء جالب درباره این مسابقات، حضور دو نماینده از ایران است. هادی چوپان، علاوه بر رقابت با بهروز تابانی، باید در مقابل سایر بدنسازانی که در لیست زیر ذکر شده، به مصاف بروید:

بیگ رامی

بیگ رامی، بدنساز مصری، به عنوان یکی از سخت‌ترین رقبای هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. دلیل این شناخت، دو بار متوالی کسب جایزه ساندو در مسابقات مستر المپیا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است. ورود او به دنیای بدنسازی حرفه‌ای با کسب مقام اول در مسابقات جام طلا کویت در سال ۲۰۱۲ و مستر المپیا آماتورها آغاز شد.

242737

سامسون داودا

سامسون داودا، بدنساز حرفه‌ای اهل نیجریه است که با نام شیر نیجریه‌ای شناخته می‌شود. او در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ به عنوان قهرمان اعلام شد. همچنین در مسابقات مستر المپیا سال گذشته، پس از هادی چوپان، در میان رقبایی همچون درک لانسفورد، نیک واکر، برندن کری و بیگ رامی، مقام ششم را به دست آورد.

4853483

درک لانسفورد

درک لانسفورد یکی از بهترین بدنسازان جهان و اهل آمریکا است. او از سنین پایین، با الهام از بدنسازان برجسته‌ای مانند جی کاتلر و فیل هیث، به صورت جدی به بدنسازی پرداخت. ورود حرفه‌ای او به این حوزه در سال ۲۰۱۷ با کسب جایزه Tampa Pro Show آغاز شد. در سال‌های بعد، او توانست در مسابقات بدنسازی بین‌المللی، جوایز متعددی را به دست آورد. در حال حاضر، درک لانسفورد یکی از مورد حمایت‌شده‌ها برای قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۲۳ است و برخی از افراد، از جمله رونی کلمن، از ظهور زودهنگام او به عنوان یک قهرمان سخن گفته‌اند.

Untitled

برندن کری

برندن کری، بدنساز آمریکایی، در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب جایزه مستر المپیا شد. وی از سال ۲۰۰۳ با دریافت جایزه مسابقات بدنسازی Supernatural در دسته وزن سنگین میانی، به فعالیت بدنسازی پرداخت. در سال ۲۰۰۸، او با قهرمانی در مسابقات NPC USA در دسته بزرگسالان و وزن سنگین، وارد عرصه بدنسازی حرفه‌ای شد. پس از قرارگیری در رتبه هشتم در مستر المپیا ۲۰۱۱، برندن کری به محبوبیت بالا دست یافت و در مستر المپیا ۲۰۲۳، او به عنوان یکی از رقبای سخت هادی چوپان شناخته می‌شود.

786746

نیک واکر

نیک واکر، بدنساز آمریکایی، همچنان به عنوان یکی از رقبای هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. او با دریافت مدال‌ها و جوایز بسیاری در مسابقات بین‌المللی، شهرت خود را در عرصه بدنسازی برجسته کرده است. در مستر المپیا ۲۰۲۲، نیک واکر موفق به کسب مقام سوم شد. وی از سنین پایین به بدنسازی علاقه مند شد و در طول فعالیت حرفه‌ای خود، دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورده است.

7876

هدیه ای جذاب برای هادی چوپان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی