|

احمد نورالهی با قهری که کرد جام ملت ها را از دست داد؟

آنچه نوراللهی رقم زده شاید باعث شود‌ به طور کامل از پازل ذهنی قلعه‌نویی خارج شود و دیگر اثری از او در بین کاندیداهای حضور در قطر نباشد

لینک کوتاه کپی شد

بازیکن محبوب دراگان اسکوچیچ شاید خیلی زود مجبور به خداحافظی با پیراهن تیم ملی شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، تنها چند ساعت بعد از پیروزی برابر هنگ‌کنگ در اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی، خبری از درون تیم ملی به صورت رسمی اعلام شد: کنار گذاشته شدن احمد نوراللهی به علت بی‌انضباطی. گویا نوراللهی وقتی دیده نه‌تنها جایی در ترکیب اصلی ندارد که حتی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و باید به سکوها منتقل شود، از این تصمیم عصبانی شده و همین مسأله به ضررش تمام شده است.

دوران نوراللهی در تیم ملی زیر نظر قلعه‌نویی چندان درخشان نبوده است. او در 3 بازی آخر تیم ملی برابر اردن، قطر و هنگ‌کنگ تنها 45 دقیقه در زمین حضور داشته است.

 نوراللهی برابر اردن، بازیکن ترکیب اصلی بود ولی بازی نه‌چندان موثرش باعث شد بین دو نیمه تعویض شده و جایش را به چشمی بدهد. خبری از او در بازی با قطر نبود و نوراللهی تمام زمان 90 دقیقه را روی نیمکت نشست و بازی با هنگ‌کنگ که حتی به او اجازه نیمکت‌نشینی هم داده نشد. 

این منحنی اکیدا نزولی، درنهایت باعث عصبانیت او شد و نتیجه‌اش فعلا کنار گذاشته شدن از تیم ملی در فاصله کمتر از 2 ماه تا شروع جام ملتها است.

خبرگزاری «ایرنا» مدعی شده آنچه نوراللهی رقم زده شاید باعث شود‌ به طور کامل از پازل ذهنی قلعه‌نویی خارج شود و دیگر اثری از او در بین کاندیداهای حضور در قطر دیده نخواهد شد. به غیر از  اینکه احتمال چنین تصمیمی از سوی قلعه‌نویی بابت تنبیه انضباطی نوراللهی وجود دارد، ترافیک فراوان در پست او نیز ممکن است این تصمیم را به ورطه «فنی» بودن سوق دهد و این یعنی شاید در صورت معذرت‌خواهی هم جایی برای او در قطر نباشد.

دو چیدمان مدنظر قلعه‌نویی برای تیم ملی، 3-3-4 یا 1-3-2-4 است. و شانس نوراللهی برای بازی در ترکیب اصلی هر دو نوع آرایش، تقریبا صفر است. 

 6 مرد مدنظر سرمربی تیم ملی در جلوی خط دفاعی را قدوس، عزت‌اللهی، جهانبخش، محبی، طارمی و آزمون تشکیل می‌دهند. به عنوان بازیکن تعویضی، نوراللهی تنها احتمال دارد جانشین عزت‌اللهی یا قدوس شود که حالا دست قلعه‌نویی با حضور امثال امید ابراهیمی، روزبه چشمی و حتی محمدجواد حسین‌نژاد پر است.

 قلعه‌نویی برای فرار از تیغ انتقادات عدم جوانگرایی، حتی ممکن است به ادامه حضور امثال محمد قربانی در لیست تیم ملی رای بدهد. و همه اینها یعنی احمد نور بعید است جایی در جام ملتهای قطر داشته باشد؛ هم به دلایل انضباطی و غیرفوتبالی و هم به دلایل فنی و فوتبالی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی