|

آیا قرار شد پاداش برد‌های تیم ملی پرداخت شود؟

همیشه عرف بر این بوده که بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی بابت هر برد مبلغی را به عنوان پاداش دریافت کنند. در ادامه خبر جزئیات را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

در سال‌های گذشته و زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، یکی از دعوا‌های همیشگی او با روسای وقت فدراسیون یعنی علی کفاشیان و مهدی تاج سر همین پرداخت پاداش‌ها رقم می‌خورد. در دوران شهاب‌الدین عزیزی‌خادم مصوب شد بازیکنان بابت هر برد خارج از خانه ۵۵۰۰ یورو و بابت برد‌های خانگی ۳۵۰۰ یورو پاداش بگیرند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه اعتماد، یکی از حواشی بزرگ تیم ملی در آن دوران هم سر همین پاداش‌ها رقم خورد. درست بعد از برد تیم ملی مقابل لبنان در پایان دور رفت انتخابی جام جهانی بازیکنان در یک استوری مشترک انتقاداتی را متوجه فدراسیون دانستند که البته بعد‌ها مشخص شد تمامش (حتی انتقاد از نبود لباس) هم مربوط به دیر واریز شدن پاداش برد‌ها بوده است.

در نهایت همان زمان تمام پاداش‌های مصوب تا آن برهه که رقمی نزدیک به ۳۲ هزار یورو بود به‌طور کامل به بازیکنان پرداخت شد. برند مجید هم به عنوان اسپانسر لباس به فدراسیون اضافه و مشکل لباس بازیکنان تیم ملی حل شد. مجید تا به همین امروز همچنان با فدراسیون همکاری می‌کند.

در دوره جدید فدراسیون فوتبال خبری مبنی بر تصویب رقم پاداش برای برد‌ها منتشر نشده است و معلوم نیست فدراسیون بر اساس همان دستورالعمل مصوب در دوران عزیزی‌خادم پاداش پرداخت می‌کند یا فرمول جدیدی را در دستور کار قرار داده است. همین‌طور مشخص نیست که آیا این ارقام به ملی‌پوشان پرداخت می‌شود یا خیر؟

البته طبق شنیده‌های غیر رسمی خبرنگار اعتماد هنوز رقم مشخصی تحت عنوان پاداش به بازیکنان تا این برهه پرداخت نشده است و البته به شکل عجیبی بازیکنان هم انگار مشکل خاصی با این موضوع ندارند.

همان بازیکنانی که در برهه‌های مختلف بابت همین مسائل انواع و اقسام حواشی را اطراف تیم ملی به وجود می‌آوردند، اما گویا خدا را شکر در حال حاضر ذهنیت متفاوتی پیدا کرده‌اند. با تمام این تفاسیر همه می‌دانند بالاخره بابت برد‌های تیم ملی باید رقمی به بازیکنان و کادرفنی پرداخت شود و در این شرایط بسیار مهم است که فدراسیون مشخص کند دقیقا چه رقمی مد نظر قرار گرفته است.

در روز‌های گذشته به این مساله پرداخته بودیم که بحث پاداش‌ها در تیم ملی از زمان بازگشت مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون بسیار مبهم شده و گاهی به یک باره خبر می‌رسد اعضای هیات‌رییسه بابت نتایج تیم ملی در جام جهانی نفری ۲۰ هزار دلار پاداش گرفتند!

در کنار این اخبار مساله پاداش حواله خودرو، سکه، پاداش ارزی و حواله ۲۰۷ هم مطرح بوده که در همه این موارد فدراسیون شفاف‌سازی درستی صورت نداده است. حال انتظار می‌رود مقامات فدراسیون رقم نقدی که برای اعضای تیم ملی بابت برد در مسابقات در نظر گرفته‌اند را رسانه‌ای کنند. همچنین اگر خبری که به گوش روزنامه اعتماد مبنی بر پرداخت نشدن پاداش‌ها رسیده و پولی در این زمینه پرداخت شده به صورت رسمی اعلام شود.

البته این بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که اخبار مسائل مالی اطراف فدراسیون نشان می‌دهد اوضاع بدتر از آن است که کار فعلا به پرداخت پاداش برسد. همین چند روز پیش بود که قلعه‌نویی در مورد پرداخت نشدن حقوق کارمندان فدراسیون افشاگری کرد و همینطور مشخص شد وضعیت قرارداد‌های مربیان تیم ملی هم هنوز به سرانجام نرسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی