|

روز و ساعت بازی ایران مقابل ازبکستان

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی 2026 باید به مصاف ازبکستان برود.

لینک کوتاه کپی شد

این دو تیم در حالی با یکدیگر بازی می‌کنند که قلعه‌نویی در 9 بازی آخرش روی نیمکت تیم ملی برنده شده و اگر بتواند ازبکستان را در تاشکند شکست دهد، صاحب دهمین برد متوالی‌اش خواهد شد و از این حیث با آمار دراگان اسکوچیچ در تیم ملی، برابری خواهد کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ به دنبال سومین برد مقابل ازبکستان: امیر قلعه‌نویی تا پیش از این دو بار دیگر هم به عنوان سرمربی تیم ملی در برابر ازبکستان قرار گرفته که برنده هر دو بازی شده و حالا به دنبال سومین برد مقابل این تیم است. 

حریف ایده‌آل : ازبکستان که در تقابل‌هایش با ایران، فقط یکبار برنده شده،  تا امروز در 6 بازی از تیم ملی میزبانی کرده که هر 6 بازی را باخته و قطعا دوست ندارد باز هم مقابل ایران بازنده باشد. 

به روایت آمار: ازبکستان و ایران تاکنون 12 مرتبه در برابر هم قرار گرفته‌اند که ماحصل آن 10 برد برای ایران، 1 تساوی و 1 برد برای ازبکستان بوده است. در این 12 بازی ایران 16 بار موفق به گلزنی شده و ازبکستان هم تنها 3 بار موفق به گشودن دروازه ایران شده است. 

غایبان تیم ملی: علیرضا جهانبخش که به دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسد و احمد نوراللهی هم به دلیل مسائل انضباطی از فهرست تیم ملی کنار گذاشته شده است.

بازی قبلی دو تیم: تیم ملی ازبکستان که هم‌اکنون در رده 73 فیفا جای دارد در بازی قبلی خود 3 بر یک ترکمنستان را شکست داد و تیم ملی ایران هم 4 بر صفر هنگ‌کنگ را مغلوب کرد. 

سه‌شنبه 30 آبان

مقدماتی جام جهانی 2026

ازبکستان – ایران ساعت 16.30

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی