|

امیر قلعه نویی به دنبال یک رکورد ویژه برابر ازبکستان

قلعه نویی می تواند نام خود را به عنوان موفق ترین مربی تاریخ فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان مطرح کند.

لینک کوتاه کپی شد

امیر قلعه نویی تا به حال به عنوان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان 2 بار با تیم ملی ازبکستان بازی کرده است و هر 2 بار این کشور را شکست داده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ برای اولین بار در مرحله نهایی جام ملتهای 2007 بود که در دور گروهی تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت قلعه نویی 2-1 برابر ازبکستان برنده شد و به دور دوم مسابقات راه یافت و ازبکستان از گردونه رقابت ها حذف شد.

اما دومین بار در مسابقات فوتبال همین امسال جام کافا بود که در فینال بازیها تیم ملی ایران در تاشکند برابر تیم ملی فوتبال ازبکستان 1-0 برنده شد و قهرمانی را در مسابقات جام کافا به دست آورد، در صورت برد برابر ازبکستان در بازی امروز، تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه نویی برای سومین بار برابر تیم ملی فوتبال ازبکستان برنده خواهد شد.

البته بیشترین برد را برابر ازبکستان بین مربیان ایرانی کی روش دارد که در هفت بازی برابر ازبکستان شش برد و یک باخت به دست آورده است ولی او یک باخت داشته است و همین باخت مانع ثبت نام او به عنوان پر افتخارترین مربی است و امیر قلعه نویی می تواند در بین مربیانی که حداقل 3 بار با ازبکستان بازی کرده اند آمار صددرصد برد را به نام خود و تیم ملی ایران ثبت کند.

نکته دیگر این که کی روش 3 بار در بازیهای دوستانه برابر ازبکستان برنده شده است و در 4 بازی رسمی 3 برد و یک باخت داشته است و در صورت برد در بازی امروز از سوی تیم ملی، قلعه نویی آمار صد درصد برد را برای خود و تیم ملی ثبت خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی