|

به این دلیل شانس پرسپولیس برای بردن دربی بیشتر است!

دربی با هیچ دیدار دیگری قابل مقایسه نیست. دربی، بازی مردانی است که تجربه داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

سابقه‌دارهایی که سابقه زدن گل به رقیب را دارند، دقیقا انگ دربی‌باز بودن هستند. از این نظر، پرسپولیس برتری محسوسی بر استقلال دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ آنها 10 بازیکن دارند که روی هم 21 بار به استقلال با پیراهن قرمز یا تیمی دیگر، دروازه استقلال را فتح کرده‌اند. این کمیت در نزد استقلالی‌ها، 7 بازیکن است با سابقه زدن 12 گل.

* پرسپولیس/ 13+8 گل

  10 بازیکن فعلی پرسپولیس سابقه زدن گل به استقلال را دارند. 6 نفر از این جمع توانسته‌اند در دربی دروازه آبی‌ها را باز کنند و 8 نفر وقتی پیراهن تیم دیگری بر تن داشتند. مورد ویژه در این جمع، گولسیانی، رفیعی، امیری و ترابی هستند که هم به عنوان بازیکن پرسپولیس و هم در لباس تیمهای دیگر، موفق شده‌اند به استقلال گل بزنند. 

گئورگی گولسیانی (5 گل):  مدافع گرجستانی، هم در دربی گل زده و هم با پیراهن تیمهای دیگر، دروازه استقلال را باز کرده است. او فصل قبل در دربی رفت، دبل کرد. 2 بار هم با پیراهن سپاهان به استقلال گل زده و یک گل هم وقتی در ذوب‌آهن بود، وارد دروازه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا کرد.

سروش رفیعی (4 گل): تقریبا در هر تیمی که بوده که توانسته به استقلال گل بزند: با پیراهن پرسپولیس در دربی برگشت لیگ 16، به عنوان بازیکن فولاد در لیگ 14 و در تهران، در لباس سپاهان در لیگ 20 و وقتی بازیکن تراکتور بود در لیگ 15.

 مهدی ترابی (2 گل):  یک گل در دربی و یک گل دیگر با پیراهن سایپا. اولین گل ترابی به استقلال در رویارویی سایپا با آبی‌ها در جام حذفی زده شد. گل دوم او به استقلال هم، گل اول تیمش در فینال جام حذفی فصل قبل بود.

 وحید امیری (2 گل):  دربی را از دست داده درحالیکه توانسته بود به عنوان بازیکن پرسپولیس، دروازه استقلال را باز کند. امیری در لیگ 14 و با پیراهن نفت هم به استقلال گل زده بود.

امید عالیشاه (2 گل):  آخرین گلزن پرسپولیس در دربی است و البته سابقه زدن یک گل دیگر هم به استقلال دارد. او با پیراهن قرمز در دربی رفت لیگ 14 و فینال جام حذفی فصل قبل، توانسته به استقلال گل بزند.

دانیال اسماعیلی‌فر (2 گل) : هر دو گلی که او وارد دروازه استقلال کرده با پیراهن ذوب‌آهن بوده است. مطرح شدن نام اسماعیلی‌فر در فوتبال ایران هم به واسطه گلی بود که وارد دروازه آبی‌ها کرد.

 

 علی نعمتی (یک گل):  در دربی برگشت لیگ 21 زننده تک گل پرسپولیس بود در دیداری که با تساوی یک یک تمام شد.

 فرشاد فرجی (یک گل):  در تساوی پرگل و 3 بر 3 استقلال و راه‌آهن در لیگ پانزدهم، فرجی به عنوان مدافع راست بازی کرد و زننده گل سوم تیمش با یک ضربه زیبا به مهدی رحمتی بود.

محمدحسین کنعانی‌زادگان (یک گل): او وقتی بازیکن ملوان بود، یک سوپرگل به استقلال زد. در بازی برگشت لیگ چهاردهم بود که کنعانی‌زادگان با یک ضربه آکروباتیک دروازه تیم قلعه‌نویی را باز کرد.

  یاسین سلمانی (یک گل):  دربی را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داده است ولی او وقتی بازیکن سپاهان بود در اولین بازی لیگ 22 دروازه استقلال را در ورزشگاه آزادی باز کرد.

* استقلال/ 6+6 گل

  از جمع بازیکنان فعلی استقلال، 7 نفر سابقه زدن گل به پرسپولیس را دارند. از این جمع، 3 نفر با پیراهن استقلال در دربی گل زده و 5 نفر هم با پیراهن تیمهای دیگر، این کار را انجام داده‌اند. مورد ویژه هم ارسلان مطهری است که هم در پیراهن استقلال و هم به عنوان بازیکن تیمی دیگر، به پرسپولیس گل زده است.

  امیرارسلان مطهری (5 گل): مهاجم این روزها مغضوب استقلال، ماشین گلزنی این تیم برابر پرسپولیس بوده است. او با پیراهن آبی توانسته 4 بار دروازه رقیب را در دربی باز کند شامل دبل در اولین حضور. او یک بار هم با پیراهن نفت، توانسته به پرسپولیس گل بزند.

  پیمان بابایی (2 گل): بهترین روزهای او برابر پرسپولیس در لیگ بیستم رقم خورد. بابایی در نیم‌فصل اول بازیکن ماشین‌سازی بود و در نیم‌فصل دوم راهی تراکتور شد. او با پیراهن هر دو تیم، توانست دروازه پرسپولیس را در تهران باز کند.

روزبه چشمی (یک گل):  در برگشت از جام جهانی، گل اول استقلال را در دربی رفت فصل قبل با یک ضربه سر وارد دروازه پرسپولیس کرد.

محمدحسین مرادمند (یک گل):  دربی را به دلیل مصدومیت از دست داده ولی او، آخرین بازیکن استقلال است که توانسته دروازه پرسپولیس را باز کند: فینال جام حذفی فصل قبل.

آرمان رمضانی (یک گل): بازیکن محبوب نکونام که در تابستان تا یک قدمی خروج از باشگاه پیش رفت، وقتی بازیکن سایپا بود توانست دروازه پرسپولیس را باز کند.

مهرداد محمدی (یک گل): در هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم و در شکست 2 یک راه‌آهن برابر پرسپولیس، توانست زننده تنها گل تیمش باشد.

آرمین سهرابیان (یک گل): وقتی بازیکن گل‌گهر بود، توانست دروازه پرسپولیس را در لیگ 21 و در تهران باز کند تا تیمش درنهایت با امتیاز، زمین را ترک کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی