|

فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان چگونه است؟

برخی از تیم‌های بزرگ با فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان از این تورنمنت محروم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

فیفا و یوفا هر کاری می‌کنند تا تعداد مسابقات را افزایش بدهند و بیشتر پول به جیب بزنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از همشهری آنلاین؛ درحالی‌که امروز من‌سیتی با تیم ژاپنی اوراواردز بازی می‌کند تا به فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها با فرمت جدید راه یابد، از فصل آینده این رقابت‌ها به اندازه جام‌جهانی سابق شرکت‌کننده خواهد داشت و ۳۲تیم برای قهرمانی با هم رقابت خواهند کرد.

با اعلام رسمی فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان، تیم‌های لیورپول و منچستریونایتد از حضور در جام باشگاه‌های ۲۰۲۵ محروم شدند. جلسه شورای فیفا که در جده برگزار شد، معیارهای صلاحیت را تأیید و اعلام کرد که حداکثر ۲باشگاه از یک کشور می‌توانند در این رقابت‌ها حاضر باشند. منچسترسیتی و چلسی به‌عنوان نمایندگان انگلیس به مسابقات راه یافته‌اند. آرسنال هم می‌تواند واجد شرایط باشد، به شرطی که در این فصل، لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۵ در آمریکا و با حضور ۳۲باشگاه در بازه زمانی ۱۵ژوئن تا ۱۳ژوییه برگزار خواهد شد؛ یعنی در همان مقطع یورو و جام‌جهانی سابق. سهمیه تیم‌ها به این ترتیب خواهد بود؛ ۱۲تیم از اروپا، ۶تیم از آمریکای‌جنوبی، ۴تیم از آسیا، ۴تیم از آفریقا، ۴تیم از آمریکای‌شمالی، یک تیم از اقیانوسیه و میزبان مسابقات. منتظر مصدومیت‌های بیشتر باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی