|

گلر تیم ژاپن آمریکایی است!

ژاپن به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی، امروز کار خود در جام ملت‌های آسیا را با بازی مقابل ویتنام رسما آغاز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

در کنار ستاره‌هایی نظیر تاکومی مینامینو، واتارو اندو، کیتو ناکامورا و...، مورد توجه‌ترین بازیکن ژاپنی‌ها زیون سوزوکی است. دروازه‌بان ۲۱ ساله باشگاه سن ترویدن که پیش از این تنها ۴ بازی ملی در کارنامه خود داشته.

 به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ زیون سوزوکی از پدری آفریقایی-آمریکایی و مادری ژاپنی در ایالت آرکانزاس آمریکا به دنیا آمد و در کودکی به همراه خانواده به ژاپن مهاجرت کرد. سوزوکی که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به همراه باشگاه اوراواردز را دارد، در این فصل به صورت قرضی راهی فوتبال بلژیک شده و در ۱۶ بازی، ۲۶ گل دریافت کرده و ۳ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. این دروازه‌بان جوان پیش از این مورد توجه استعدادیابان باشگاه منچستریونایتد نیز قرار گرفته.

نکته جالب در خصوص تیم ملی ژاپن این است که پیش از زیون سوزوکی، دروازه‌بان دورگه دیگری با اصالتی از ایالات متحده را در چهارچوب دروازه خود دیده. دنیل اشمیت که در جام ملت‌های ۲۰۱۹ و جام جهانی ۲۰۲۲ عضوی از تیم ملی ژاپن بود، از پدری آلمانی-آمریکایی و مادری ژاپنی در ایالت ایلینوی آمریکا زاده شد و تاکنون ۱۴ بازی ملی برای ژاپن انجام داده است.

تیم ملی ژاپن پیش از زیون سوزوکی، بازیکنانی با اصالت آفریقایی دیگری خصوصا در سطح پایه به خود دیده. آدو اونایوو مهاجم فعلی اوسر فرانسه که پدری اهل نیجریه دارد، ۳ بار برای تیم ملی بزرگسالان ژاپن بازی کرده و ۳ بار هم موفق به گلزنی شده است. همچین موساشی سوزوکی با سابقه ۹ بازی ملی، پدری اهل جامائیکا دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی