|

وقتی نبضِ بازی از دست قلعه‌نویی در رفت

تیم ملی ایران در شبی که نمایش پرانتقادی برابر سوریه داشت، به سختی توانست خود را به جمع 8 تیم برتر قاره آسیا برساند.

لینک کوتاه کپی شد

 تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه بعد از یک ماراتن 120 دقیقه‌ای، به تساوی 1-1 رضایت دادند و همین مسئله باعث شد تا تکلیف هشتمین تیم صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 در ضربات پنالتی مشخص شود؛ جایی‌که مهار یک ضربه پنالتی از سوی علیرضا بیرانوند باعث شد تا تیم ملی ایران بتواند با پیروزی 5 بر 3 در ضربات پنالتی خود را به جمع 8 تیم برتر قاره برساند و رقیب تیم ملی ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی در ضربات پنالتی پیروز شدند که پیش از شروع مسابقه تصور می‌شد، شاگردان امیر قلعه‌نویی کار نسبتاً آسانی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشند اما شرایط متفاوت از آنچه به نظر می‌رسید، پیش رفت. تیم ملی ایران در حالی توانست به جمع 8 تیم برتر قاره آسیا راه پیدا کند که در مسابقه امشب، هر 2 گل مسابقه از روی نقطه پنالتی در جریان بازی به‌ثمر رسید و اخراج مهدی طارمی، اتفاق جنجالی بازی بود و جالب آنکه سرنوشت بازی هم در ضربات پنالتی رقم خورد.

وقتی آرایش تیم ملی قبل از دریافت گل تغییر کرد!

تیم ملی ایران تا دقیقه 64 با یک گل از حریف خود پیش بود اما در این دقیقه، عمر خریبین توانست از روی نقطه پنالتی برای تیمش گل بزند. جالب آنکه پیش از زدن ضربه پنالتی توسط خریبین، 2 تغییر غیرمنتظره در ترکیب تیم ملی انجام شد؛ امید ابراهیمی به جای سامان قدوس وارد ترکیب شد و محمد محبی هم در قامت جانشین مهدی قایدی به میدان مسابقه فرستاده شد. به نظر می‌رسید که در این لحظه، باید دستیاران امیر قلعه‌نویی به او توصیه می‌کردند تا تعویض‌های خود را نگه دارد و بعد از گلزنی خریبین، آرایش تیم ملی را تغییر بدهد اما این اتفاق رخ نداد!

کادرفنی تیم ملی از حضور چهره‌های مختلفی از جمله آنتونیو مانیکونه، حمید مطهری، سعید الهویی و آندرانیک تیموریان به همراه علی‌اصغر قربانعلی‌پور تشکیل شده اما در حضور این دستیاران، تعویض‌های تیم ملی نگه داشته نشد تا پیش از آنکه سوری‌ها به گل تساوی برسند، آرایش ترکیب تیم ملی ایران دستخوش تغییر شود! خروج مهدی قایدی و سامان قدوس که نقش کلیدی در ترکیب تیم ملی ایران داشتند باعث شد تا بعد از دریافت گل تساوی، شرایط علیه تیم ملی پیش برود و محمد محبی و امید ابراهیمی نتوانستند جای خالی این 2 بازیکن به خوبی پر کنند و خطای محمد محبی روی مدافع سوری‌ها هم جنجال‌آفرین شد!

ملی‌پوشان فوتبال ایران تا پیش از دریافت گل تساوی، عملکرد نسبتاً خوبی داشتند اما قدر فرصت‌های ایجاد شده را ندانستند اما بعد از گلزنی خریبین، شرایط کاملاً تغییر کرد؛ به‌طوری‌که بازی متعادل‌تر دنبال شد و بعد از آنکه مهدی طارمی با بی‌احتیاطی کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد، توپ‌ومیدان کاملاً در اختیار تیم ملی سوریه قرار گرفت تا نمایشی ضعیف و دور از انتظار از شاگردان امیر قلعه‌نویی به نمایش گذاشته شود و آن‌ها به سختی توانستند در ضربات پنالتی با درخشش علیرضا بیرانوند خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی برسانند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی