|

حسرت‌های ادامه‌دار آزمون و سوپر گلی که پرپر شد

ستاره تیم ملی ایران با وجود ارائه عملکردی درخشان برابر ژاپن، نتوانست با ثبت گل به کارش برابر این تیم پایان بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران در شرایطی در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که این مسابقه یک غایب بزرگ داشت؛ مهدی طارمی. ستاره فوتبال ایران به دلیل محرومیت نتوانست در این بازی حساس و سرنوشت‌ساز حضور یابد تا در غیاب طارمی، بیش از پیش توجهات به سوی سردار آزمون باشد و از او به عنوان امید اول گلزنی تیم ملی ایران یاد می‌شد؛ به‌ویژه آنکه سردار آزمون در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی با توجه به سبک بازی ژاپنی‌ها، تصمیم گرفت تا تیمش را با تک مهاجم تخصصی به میدان بفرستد و در حالی‌که چهره‌هایی مانند کریم انصاری‌فرد، شهریار مغانلو و رضا اسدی در دسترس کادرفنی تیم ملی بودند اما در نهایت، سردار آزمون تک مهاجم تیم ملی ایران بود. با وجود تلاش زیاد برای ثبت دومین گل در جام ملت‌های آسیا 2023 و عبور رسمی از کریم باقری در جدول برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران اما آزمون نتوانست با گلزنی برابر ژاپن کارش را به پایان برساند تا خاطرات جام جهانی 2022 و ناکامی‌اش مقابل ولز تکرار شود.

خاطرات تلخ سردار از الریان!

تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر تنها یک پیروزی به‌دست آورد که مقابل تیم ملی ولز بود. در آن مسابقه که با برتری 2گله شاگردان کارلوس کی‌روش همراه شد، سردار آزمون تقلای زیادی برای درخشش داشت و امیدوار بود که بتواند اولین گل یا پاس گل خود در تاریخ جام جهانی را به‌ثبت برساند. ستاره فوتبال ایران در مسابقه‌ای که به میزبانی ورزشگاه احمد بن علی در شهر الریان برگزار شد، یکی از بهترین نمایش‌هایش را در تیم ملی به اجرا گذاشت اما به خواسته بزرگ خود نرسید.

آزمون با فداکاری در نقش سازنده گل درخشید و توپ را به علی قلی‌زاده رساند تا او گل بزند اما فداکاری سردار آزمون در حالی رقم خورد که قلی‌زاده در منطقه آفساید بود و همین مسئله باعث شد تا او نتواند در قامت گل‌ساز در جام جهانی 2022 بدرخشد. پیش از گل فراموش‌نشدنی روزبه چشمی به ولز، سردار آزمون این فرصت را داشت تا در قامت گلزن دروازه تیم ملی ولز را باز کند اما بدشانسی ستاره تیم ملی باعث شد تا ضربه او به تیرک بخورد و همین مسئله سبب شد تا در روز برد 2گله تیم ملی، آزمون با دست خالی میدان مسابقه را ترک کند!

سوپرگلی که پرپر شد!

سردار آزمون در جدال با تیم ملی ژاپن هم با توجه به اینکه امید اول گلزنی تیم ملی ایران بود، تقلای زیادی داشت تا بتواند در قامت گلزن بدرخشد. آزمون در همان نیمه نخست 2 فرصت خوب گلزنی داشت که نتوانست در قامت گلزن بدرخشد. در نیمه دوم تقلای ستاره تیم ملی برای گلزنی بیشتر شد و بعد از آنکه با پاس فوق‌العاده‌اش، زمینه‌ساز ثبت گل تساوی تیم ملی ایران شد، او فرصت داشت تا خود در قامت گلزن بدرخشد اما به خواسته مهم خود نرسید!

ستاره باتجربه تیم ملی ایران که سابقه ثبت 50 گل ملی در کارنامه‌اش دارد، با حرکت انفرادی و دیدنی و عبور از سد 2 مدافع تیم ملی ژاپن، در دقیقه 63 کامبک تیم ملی ایران تکمیل کرد و گل دوم را به‌ثمر رساند اما آفساید میلی‌متر او سبب شد تا گل به‌ثمر رسیده مردود اعلام شود! آزمون در دقیقه 73 هم فرصت ایده‌آلی برای گلزنی مقابل ژاپن داشت که ضربه سر او به شکلی خطرناک از کنار تیرک دروازه حریف گذشت تا در روزی‌که نمایش فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذاشت، نتواند به پنجاه‌ویکمین گل ملی‌اش دست پیدا کند.

تیم ملی ایران بعد از بازی در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان مقابل ولز، روز گذشته در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی این شهر به میدان رفت تا خاطرات تلخ آزمون از شهر الریان تکمیل شود؛ هر چند که درخشش او در مسیر صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بسیار پراهمیت بود اما در این میان، ناکامی‌اش در گلزنی باعث شد تا او بعد از جدال با ولز، در حسرت باز کردن دروازه ژاپن هم بماند. آزمون که با ثبت یک گل و 3 پاس گل یکی از موثرترین ستارگان جام است، در مرحله نیمه‌نهایی این فرصت را دارد تا خود را در قامت موثرترین ستاره جام نشان بدهد و به سوی جوایز فردی این تورنمنت حمله کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی