|

حالا نوبت قهرمانی ایران در جام ملت های آسیاست!

رقابت در جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده و بسیاری معتقد هستند که ایران و کره‌جنوبی شانس اول قهرمانی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

کره‌جنوبی در اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باید روز سه‌شنبه به مصاف اردن برود و ایران و قطر هم روز چهارشنبه دیگر دیدار این مرحله را برگزار خواهند کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ رسانه‌های کره‌ای به شدت مشتاق قهرمانی تیم ملی کشورشان در این مسابقات پس از انتظاری طولانی برای بالا بردن جام هستند و حالا برای اثبات شانس بیشتر این تیم به رکوردهای خاص و عجیبی که در فوتبال آسیا وجود دارد تکیه کرده‌اند.

اولین رکورد جذاب در این زمینه این است که هر تیمی بتواند کره‌جنوبی را شکست دهد، قهرمان خواهد شد. عراق در سال 2007 توانست در مرحله نیمه‌نهایی این تیم را شکست دهد و قهرمان شد. استرالیا در سال 2015 هم شرایط مشابهی را تجربه کرد و قطر هم در سال 2019 در یک چهارم نهایی برابر این تیم به پیروزی رسید.

یکی دیگر از رکوردهایی که وجود دارد مربوط به قهرمانی تیمی است که بتواند میزبان را شکست دهد. این رکورد از سال 2004 پابرجاست. ژاپن در سال 2004 برابر چین به پیروزی رسید. عراق در سال 2007 برابر ویتنام که یکی از میزبانان بود برنده شد. ژاپن در سال 2011 قطر را از سر راه برداشت. در سال 2015 و 2019 هم که هر دو میزبان مسابقات که استرالیا و قطر بودند قهرمان شدند.

رکورد سوم که برای فوتبال دوستان ما بسیار جالب است این است که هر تیمی برابر ایران به پیروزی برسد در دور بعدی حذف خواهد شد. این طلسم از سال 2000 پابرجاست و کره در آن سال در مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم ملی به پیروزی رسید اما در مرحله بعدی به عربستان باخت. چین در سال 2004 ایران را شکست داد اما در فینال برابر ژاپن شکست خورد.

کره‌جنوبی در سال 2007 مقابل ایران به برتری رسید اما دیدار نیمه نهایی را به عراق واگذار کرد. آنها در سال 2011 هم مقابل ایران به پیروزی رسیدند اما در مرحله بعدی به دست ژاپن حذف شدند. عراق در سال 2011 ایران را از سر راه برداشت اما در نیمه نهایی به کره باخت و ژاپن که در سال 2019 در نیمه نهایی پیروز شده بود، فینال را به قطر واگذار کرد.

رکوردی مشابه برای تیم ملی ژاپن هم وجود دارد و از سال 1996 هر تیمی که برابر ژاپن به پیروزی رسیده و آنها را حذف کرده، در مرحله بعدی این مسابقات حذف شده است که البته امیدواریم این اتفاق در این دوره تکرار نشود.

رسانه‌های کره‌ای معتقد هستند که اگر تمامی این رکوردها و طلسم‌ها همچنان به قوت خودشان باقی بمانند، این کره‌جنوبی است که باید قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را پس از 64 سال تجربه کند و بسیار به این اتفاق امیدوار هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی