|

تیم منتخب سال 1402؛ 7 استقلالی و 3 پرسپولیسی!

بهترین‌های هر پست با نظر هواداران انتخاب شدند.

لینک کوتاه کپی شد

پروسه انتخاب بهترین  تیم فوتبال ایران  در سالی که گذشت با همراهی کاربران پس از دوازده مرحله رأی‌گیری در سایت و کانال طرفداری، به پایان رسید و بهترین‌های هر پست با نظر شما انتخاب شدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این تیم پر ستاره را در ادامه مشاهده کنید.

بهترین دروازه‌بان: حسین حسینی

سال ۱۴۰۲ برای گلر ملی‌پوش و با سابقه استقلال به دو بخش کاملا متفاوت از هم تقسیم می‌شود. حسینی که در فروردین ۱۴۰۲ مقابل هوادار موفق به گلزنی شد، پس از پایان لیگ بیست و دوم در آستانه جدایی از آبی‌پوشان قرار گرفت و حتی پست خداحافظی با هواداران استقلال را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد اما نهایتا در این تیم ماندنی شد. حسین حسینی زیرنظر جواد نکونام به طور کلی متحول شد و حالا از ارکان صدرنشینی تیمش در لیگ برتر به حساب می‌آید.

بهترین مدافعان میانی: حسین کنعانی‌زادگان و آرمین سهرابیان

محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از بازگشت به پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی، فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت اما در مجموع اجازه نداد جای خالی مرتضی پورعلی‌گنجی در این تیم حس شود. دومین گلزن برتر حال حاضر پرسپولیس در لیگ برتر در رده ملی هم سال خوبی را تجربه کرد و در ۱۵ بازی، ۴ گل و یک پاس گل ثبت و البته یک پنالتی حیاتی مقابل ژاپن در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا کسب کرد.

آرمین سهرابیان نیز پس از دورانی قابل توجه در گل‌گهر سیرجان، به استقلال بازگشت و تبدیل به ستون دفاعی این تیم شد. سهرابیان علاوه بر عملکرد دفاعی، در بعد هجومی نیز بسیار خوب عمل کرده و حالا در کنار کوین یامگا و مهرداد محمدی، برترین گلزن استقلال در فصل جاری لیگ برتر با ۴ گل زده محسوب می‌شود.

گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس نیز رقابت نزدیکی با نفرات فوق داشت اما با احتساب آرای مأخوذه از کانال طرفداری، حسین کنعانی‌زادگان و آرمین سهرابیان انتخاب کاربران بودند.

بهترین مدافع راست: کوین یامگا

سومین فصل حضور بازیکن فرانسوی در فوتبال ایران با یک مصدومیت وحشتناک خیلی زود به پایان رسید اما سال ۱۴۰۲ از نظر ورزشی، سال فوق‌العاده‌ای برای کوین یامگا بود. هرچند که این بازیکن به دلیل دو مصدومیت از ناحیه همسترینگ و چشم بازی‌های زیادی را از دست داد اما کوین یامگا در سالی کاملا به پست دفاع راست منتقل شد، طی ۱۸ بازی که برای استقلال به میدان رفت موفق به ثبت ۵ گل شد که یک مورد آن در دربی شماره ۱۰۲ به ثمر رسید.

بهترین مدافع چپ: ابوالفضل جلالی

مدافع مغضوب ریکاردو ساپینتو زیر نظر جواد نکونام کاملا احیا شد و دوباره به پیراهن تیم ملی رسید.

ابوالفضل جلالی که حالا یکی از بهترین پاسورهای لیگ محسوب می‌شود، در سال ۱۴۰۲ آمار ۲ گل و ۵ پاس گل را از خود به جا گذاشت.

بهترین هافبک دفاعی: روزبه چشمی

کاپیتان بدون بازوبند استقلال احتمالا بهترین دوران فوتبالی خود را در سال ۱۴۰۲ پشت سر گذاشت.

روزبه چشمی در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۲۹ بازی برای استقلال و ۱۱ بازی ملی انجام داد که حاصل آن ۱ گل و ۱ پاس گل بود.

بهترین هافبک میانی: مهدی مهدی‌پور

با انتخاب کاربران طرفداری، مهدی مهدی‌پور به عنوان بهترین هافبک میانی سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

هافبک استقلال در این سال ۲۸ بار برای آبی‌پوشان پایتخت به میدان رفت و ضمن ارسال ۵ پاس گل، یک گل نیز به ثمر رساند.

بهترین هافبک هجومی: ریکاردو آلوز

بازیکن پرتغالی تراکتور که استانداردهای جدیدی از یک هافبک بازی‌ساز در فوتبال ایران تعریف کرده است، در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۲۵ بازی انجام داد و توانست ۱۰ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کند. آلوز که در لیگ بیست و سوم هم همانند لیگ گذشته صدرنشین جدول بهترین پاسورهای مسابقات است، در سال گذشته دو بار هم موفق به باز کردن دروازه رقبا شد.

بهترین وینگر راست: امید عالیشاه

کاپیتان پرسپولیس که گل قهرمانی شاگردان یحیی گل‌محمدی در فینال جام حذفی مقابل استقلال را به ثمر رساند، در سال ۱۴۰۲ نسبت به فصول گذشته فرصت بازی بیشتری به عنوان بازیکن ثابت پیدا کرد و توانست شایستگی‌های خود را به اثبات برساند. آمار ۳ گل و ۳ پاس در ۲۸ بازی، از جمله ۲ گل در دربی به استقلال، عملکرد امید عالیشاه در سال قبل بود.

بهترین وینگر چپ: مهدی ترابی

مهدی ترابی زیر دست اوسمار ویرا دوباره احیا شده است، مطابق معمول سال فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. وینگر ۲۹ ساله پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ توانست ۳۵ بازی برای سرخپوشان پایتخت انجام دهد که حاصل آن، ۱۱ گل و ۸ پاس گل بود؛ آماری که در سطح لیگ برتر بی‌نظیر محسوب می‌شود. مهدی ترابی در سال ۱۴۰۲، هشت بازی ملی هم انجام داد و توانس سه پاس گل در این مسابقات ارسال کند.

بهترین مهاجم: شهریار مغانلو

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر که اولین بازی ملی خود را در اولین روزهای سال گذشته انجام داد، مزد عملکرد خوبش در سال ۱۴۰۲ را با دعوت به اردوی تیم ملی برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دریافت کرد.

مغانلو طی ۲۹ بازی در سال قبل برای سپاهان، ۱۶ گل و ۵ پاس گل به ثبت رساند و اولین گل ملی خود را به آنگولا زد تا بهترین روزهای فوتبالی خود را در سال ۱۴۰۲ تجربه کرده باشد.

بهترین سرمربی: جواد نکونام

شاید مهم‌ترین صحنه‌هایی که از جواد نکونام در سال ۱۴۰۲ به یاد آورده شود، چالش‌های او با مدیریت استقلال است اما نباید فراموش کنیم سرمربی پیشین نساجی و فولاد، چه کار بزرگی در جمع آبی‌های تهران انجام داده است.

سد دفاعی رسوخ‌ناپذیری که جواد نکونام در استقلال ساخته، بهترین خط دفاعی لیگ است و ترکیب این موضوع با در اختیار داشتن سومین خط حمله برتر مسابقات، آبی‌پوشان پایتخت را به صدر جدول لیگ برتر رسانده است.

ترکیب تیم منتخب سال ۱۴۰۲ به انتخاب کاربران طرفداری (۳-۳-۴): حسین حسینی | کوین یامگا، محمدحسین کنعانی‌زادگان، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی | روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، ریکاردو آلوز | مهدی ترابی، امید عالیشاه، شهریار مغانلو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی