|

ستاره‌ها و رویای بازی در اولدترافورد!

سر الکس فرگوسن روزی سکان دار لیگ برتر انگلیس بود که فکر به خدمت گرفتن چند ستاره را در سر داشت!

لینک کوتاه کپی شد

لیگ برتر انگلیس؛ کار کردن با سرالکس فرگوسن، پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر انگلیس آرزوی خیلی از فوتبالیست‌ها بود، برخی به آن رسیدند اما برخی در حسرت آن ماندند. روبرت لواندوفسکی هم چند روز پیش فاش کرد در سال ۲۰۱۲ در آستانه پیوستن به منچستریونایتدِ فرگی بوده اما باشگاه دورتموند مخالفت کرد و در نهایت تبدیل به ستاره بایرن‌مونیخ شد. بازیکن‌های زیادی می‌توانستند شاگرد فرگی شوند که نشریه «سان» از بین آنها یک تیم از بهترین‌ها را انتخاب کرده است.

دروازه‌بان: پتر چک

پیش از اینکه پتر چک در لیگ برتر تبدیل به یک دروازه‌بان افسانه‌ای شود و با چلسی بدرخشد، سنگربانی جوان در رن فرانسه بود. او در ۱۹ سالگی زیر نظر فرگی قرار گرفت، ولی در نهایت سرمربی وقتِ منچستریونایتد به دلیل سن پایینش قید جذب او را زد. در نهایت سال ۲۰۰۴ به چلسی رفت و سال‌های پایانی دوران بازی در آرسنال هم حضور داشت.

5370090

 مدافع راست: فیلیپ لام

فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ فیلیپ لام برای اینکه تجربه کسب کند راهی اشتوتگارت شد. منچستریونایتد در لیگ قهرمانان مقابل این تیم قرار گرفت و لام ستاره تیمش بود که ۲ بر یک برنده شد. با همان یک بازی فرگی تصمیم گرفت لام را جذب کند اما در نهایت او به بایرن‌مونیخ رفت و تبدیل به ستاره و اسطوره باشگاهی شد که از بچگی در آن عضویت داشت.

فیلیپ+لام (1)

مدافع میانی: ونسان کمپانی

ستاره بلژیکی خط دفاعی منچسترسیتی که روزهای رؤیایی را در این تیم سپری کرد، می‌توانست بازیکن تیم رقیب شود. سال ۲۰۰۴ وقتی او در اندرلخت بازی می‌کرد در لیست خرید فرگی قرار گرفت. آن زمان ۱۸ سال سن داشت و در نهایت با منچستریونایتد به توافق نرسید. بعد از پیوستن به هامبورگ در سال ۲۰۰۸ راهی دیگر تیم شهر منچستر شد.

01105579

 مدافع میانی: پائولو مالدینی

میلانی‌ها باید از چزاره، پدر پائولو مالدینی ممنون باشند که اجازه نداد پسرش پیراهن روسونری را از تن دربیاورد و به منچستریونایتد برود. فرگی در یک رویداد در ایتالیا با چزاره مالدینی صحبت کرد و گفت که به پسرش علاقه دارد اما به سرعت این پیشنهاد از سوی مربی پیشین تیم ملی ایتالیا رد شد. چزاره گفته پدربزرگم میلانی بوده، پدرم هم همین‌طور و من هم میلانی هستم. پسرم هم در میلان باید باشد.

122-124527-paolo-maldini-milan-gennaro-gattuso_700x400

 مدافع چپ: بیشنته لیزارازو

آن زمان بیشنته لیزارازو بهترین مدافع چپ جهان بود اما بایرن‌مونیخ اصرار داشت این بازیکن فرانسوی را به هیچ تیمی واگذار نکند. لیزارازو فاش کرد که سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ منچستریونایتد تلاش کرد با او قرارداد ببندد، ولی باشگاه بایرن‌مونیخ به سرعت پیشنهاد را رد کرد. فرگی در جذب این چپ‌پای فرانسوی هم ناکام بود، چراکه او در مونیخ روزهای خوبی داشت.

Bixente-Lizarazu-564x317

هافبک میانی: پل گسکوئین

تنها یک سال بعد از حضور در منچستریونایتد، فرگی شیفته یک هافبک شد: پل گسکوئین. در دیدار رودررو با نیوکاسل مورد تحسین فرگی قرار گرفت. با این حال بعد از اینکه گسکوئین به پیشنهاد تاتنهام جواب مثبت داد، خیلی ناراحت شد. ظاهراً در آن زمان باشگاه تاتنهام برای والدین گازا یک خانه خریداری کرده و او را ترغیب کردند به لندن برود.

ZMjad_0d0992a0c0e91ad3268d2f3c5d550eca26596e13_1280x737

هافبک میانی: زین‌الدین زیدان

اریک کانتونا یا زین‌الدین زیدان؟ این یک سؤال بزرگ برای فرگی بود. با حضور کانتونا با توجیه اینکه او و زیزو هر دو در یک پست بازی می‌کنند، قید جذب هافبک فرانسوی را زدند. لی کرشاو، استعدادیاب پیشین منچستریونایتد فاش کرد که دلایل جذب زیدان را برای فرگی تشریح کرده اما سرمربی تیم حس کرده پست او با کانتونا یکی است. حتی بعد از محرومیت کانتونا دوباره با زیدان مذاکره کردند اما در نهایت فرگی تصور کرد ممکن است در آینده جایگاه اریک به خطر بیفتد.

زیدان

 وینگر راست: آرین روبن

زمانی که آرین روبن در آیندهوون بازی می‌کرد و قبل از اینکه به چلسی، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ ملحق شود تا به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین وینگرهای جهان خودش را مطرح کند، تصور می‌کرد در راه حضور در اولدترافورد است. ستاره هلندی درباره فوتبال و زندگی با فرگی صحبت کرد، حتی زمین تمرین منچستریونایتد را هم از نزدیک دید اما مذاکرات در نهایت جدی نشد. آیندهوون تصمیم گرفت به پول بیشتر چلسی جواب مثبت بدهد؟ چه کسی می‌داند!

01336627

 وینگر چپ: رونالدینیو

یک سال بعد از جام جهانی‌ ۲۰۰۲ و وقتی که رونالدینیو فقط ۲۳ سال سن داشت، می‌توانست بازیکن منچستریونایتد شود. او بازیکن پاری‌سن‌ژرمن بود و گزینه جانشینی دیوید بکام در اولدترافورد به‌شمار می‌رفت. با این حال مذاکره با این ستاره برزیلی هم سرانجامی نداشت. فرگی می‌گفت از دید برادر رونالدینیو که نماینده‌اش بود، مشکلی پیش آمد.

320209123825529

مهاجم: آلن شیرر

هم منچستریونایتد خواهان آلن شیرر بود و هم آلن شیرر دوست داشت به منچستریونایتد بپیوندد. تنها مشکل جک واکر، مالک آن زمان باشگاه بلکبرن بود. شیرر در منزل فرگی حضور داشت و به او اطمینان داد که می‌خواهد به منچستریونایتد بیاید اما واکر که این تیم را دوست نداشت مانع حضور ستاره تیمش در اولدترافورد شد. شیرر خیلی به واکر نزدیک بود و می‌گفتند او مثل پدرش است. به منچستریونایتد نرفت تا واکر را ناراحت نکند!

00c7eb821d587f5457b90c5006401dd6-19

 مهاجم: روبرت لواندوفسکی

درست مثل شیرر، بین روبرت لواندوفسکی و منچستریونایتد هم توافقی صورت گرفت، ولی باشگاه دورتموند تمایلی نداشت ستاره لهستانی‌اش را به اولدترافورد بفرستد. سال ۲۰۱۲ و بعد از به هم خوردن این انتقال، فرگی به سراغ روبین فان‌پرسی ستاره آرسنال رفت. لواندوفسکی سرانجام دو سال بعد به صورت بازیکن آزاد راهی بایرن‌مونیخ شد. لِوا اخیراً در مصاحبه با «فرانس فوتبال» فاش کرد که بعد از ۲ سال حضور در دورتموند با فرگی برای حضور در منچستریونایتد صحبت کرده بود اما از عدم حضورش در انگلیس ناراحت نشد، چراکه همه‌چیز در دورتموند خوب پیش می‌رفت.

unnamed (1)

منبع: خبرورزشی

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها