|

فیلم رقص جی لوید ساموئل و اسماعیل شریفات در بزم استقلالی ها

جی لوید ساموئل و اسماعیل شریفات بازیکنان وقت استقلال در مراسمی که به مناسبت سال نو میلادی برگزار شده بود رقصیدند.

لینک کوتاه کپی شد

سالها پیش جی لوید ساموئل فقید عضو تیم استقلال بود و در مراسمی که به مناسبت سال نوی میلادی برگزار شده بود، حرکات موزون جالبی با اسماعیل شریفات بازیکن جنوبی وقت استقلال به نمایش گذلشتند. فیلم رقص جی لوید ساموئل و اسماعیل شریفات در بزم استقلالی ها

بیوگرافی جی لوید ساموئل

جی‌لوید ساموئل (به انگلیسی: Jlloyd Samuel) (زادهٔ ۹ فروردین ۱۳۶۰، سان فرناندو در ترینیداد و توباگو) بازیکن فوتبال انگلیسی بازنشسته شده‌است که واپسین بار در تیم پیکان بازی کرد. او در تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۸ (۲۵ اردیبهشت ۹۷) به علت حادثه رانندگی درگذشت.

جی‌لوید ساموئل در شهر سن فرناندو در ترینیداد و توباگو به دنیا آمد. نام کوچک غیرمعمول او به صورت جـِی-لوید (به انگلیسی: Jay-Lloyd) تلفظ می‌شود. او در دههٔ ۱۹۹۰ به آکادمی سنت ژوزف در بلک‌هیث لندن پیوست. در آن‌جا یکی از اعضای شاخص تیم فوتبال مدرسه در میان تیم‌های مدارس پسرانه لندن بود.

پیش از امضای نخستین قرارداد حرفه‌ای با استون ویلا، ساموئل دوران جوانی خود را در چارلتون اتلتیک سپری کرد. در آن هنگام چارلتون اتلتیک با استون ویلا وارد منازعه شده بود و ویلا به بازیکن‌گیری غیرقانونی از سیستم جوانان چارلتون متهم بود. در دادگاه اتحادیهٔ فوتبال انگلیس که برای رسیدگی به این اتهام بر پا شده بود، جان گرگوری مربی ویلا اعلام کرد که با ساموئل قرارداد امضا شده، اما انتظار نمی‌رود که او برای تیم اصلی باشگاه به میدان برود.

حضور در استقلال

در اواخر دسامبر ۲۰۱۱ جی‌لوید ساموئل در نقل و انتقالات زمستانی به باشگاه استقلال تهران در لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران پیوست. او در استقلال دوباره کنار آندرانیک تیموریان هم‌بازی پیشین خود در بولتون واندررز بازی می‌کرد. نخستین بازی ساموئل با پیراهن استقلال در روز ۱۰ ژانویهٔ ۲۰۱۲ (۲۰ دی ۱۳۹۰) در دیدار بیرون از خانه برابر داماش رشت بود که با برتری ۱−۰ استقلال همراه بود. او در این فصل با استقلال جام حذفی فوتبال ایران را به دست آورد.

حواشی مرگ ساموئل

اما ماجرای مرگ جی لوید ساموئل از شش ماه بعد از این حادثه شکل دیگری گرفت. در این زمان هلیا سهیمی همسر ایرانی او در اینستاگرامش اعلام کرد که خواهر، پدر و مادر جی لوید ساموئل به صحنه تصادف می روند و پلیس به آن ها می گوید که ساموئل را به بیمارستان وارینگتون منچستر برده اند اما وقتی آن ها به این بیمارستان می روند مسئولان بیمارستان ابراز بی اطلاعی می کنند.

در ادامه اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شد از جمله اینکه از تابلوهای زردرنگی که برای تصادف های منجر به جرح و کمک گرفتن از شاهدان در این صحنه تصادف انجام نشده است. خواهر جی لوید در همین زمان ویدئویی منتشر کرده و در آن ادعا کرد که اتومبیل برادرش نسوخته بلکه آنچه برای رنجرور ساموئل رخ داده یک انفجار بوده است. او همچنین گفته بود که بعد از 21 روز پیگیری مداوم  توانسته جسد برادرش را ببیند.

حادثه یا....

ساعت هفت صبح جی لوید بعد از رساندن بچه ها به مدرسه قصد داشت به تمرین تیم اگرتون برود. تیمی که در آخرین روزهای فوتبالش در آن بازی می‌کرد. ساعت 7:40 دقیقه، در جاده "های لی" که در آن زمان صبح خلوت است در یک پیچ خطرناک ناگهان یک ون سر راه رنجرور او سبز شد: پانزده دقیقه بعد وقتی نیروهای امداد به محل رسیدند ، ستاره سابق استون ویلا از دنیا رفته بود.

این روایت رسانه های انگلیسی بعد از مرگ جی.لوید ساموئل است. روایتی که خواهر و همسر ایرانی او آن را قبول ندارند و معتقدند ساموئل در این تصادف کشته نشده است. اما اینکه ساموئل کجاست و در زمان حادثه کجا بوده است را کسی نمی داند.

ساعتی بعد از این حادثه سخنگوی پلیس چشایر گفت:" نیروهای امداد هنوز در صحنه تصادف هستند. این حادثه در ساعت 7:55 دقیقه و بر اثر برخورد یک ون و یک رنجرور گزارش شده است. متاسفانه راننده اتومبیل جی لوید ساموئل، 37 ساله، اهل لیم در صحنه تصادف درگذشت."

موضوعی که همان طور که گفته شد از سوی برخی از نزدیکان ساموئل مورد قبول قرار نگرفته و بعد از گذشت یک سال و شش ماه هنوز این سوال وجود دارد که آیا این بازیکن سابق تیم استقلال در این حادثه کشته شده یا نه؟

اسناد تازه

در روزهای ابتدای آذرماه سال گذشته و بعد از گذشت یک سال و نیم از حادثه خواهر ساموئل باز هم ادعا کرد که برادرش زنده است. او "اما پریچارد" همسر جی لوید را به طرح تصادف ساختگی با هدف کلاهبرداری از بیمه متهم کرد:" جی‌لوید، ما به زودی تو را در همین دنیا خواهیم دید. جی‌لوید، برادرم، می‌دانم که زنده هستی و حالت خوب است. ما می‌دانیم که DNA پاتولوژیستِ موجود، DNA تو نیست. صد درصد این گزارش دروغ است."

خواهر مدافع پیشین تیم‌های استون‌ویلا و بولتون اما اکنون مدعی شده که برادرش هنور زنده است و همسر جی‌لوید ساموئل را متهم به ساخت تصادف ساختگی به منظور کلاهبرداری از بیمه و دریافت پول از بیمه متهم کرد. لسلی آن ساموئل، خواهر مدافع پیشین استقلال معتقد است برادرش هنوز زنده است. خانواده ساموئل از پلیس چشایر و پزشکی قانونی شکایت کرده‌اند که این اجازه را به آنها نداده‌ تا خودشان اجزای باقی‌مانده جسد سوخته جی‌لوید را مورد آزمایش DNA قرار دهند.  

در همین رابطه هلیا سهیمی همسر ایرانی او نیز در ادامه همین موضوع تایید کرد که DNA انجام شده متعلق به جی لوید ساموئل نیست. اما شائبه‌ای که درباره ساختگی بودن این تصادف مطرح می شود این است که گفته می شود این تصادف به گونه ای نبوده است که رنجرور ساموئل را دچار آتش سوزی کند. ضمن اینکه گفته می شود شاهدان عینی گفته اند در زمان آتش سوزی وقتی برای نجات ساموئل به سمت اتومبیل می روند درهای رنجرور قفل بوده و نتوانسته اند او را نجات بدهند. موضوعی که مورد تردید است چرا که برخی شاهدان گفته اند بعد از شکستن شیشه اتومبیل جنازه‌ای در ماشین نبوده است.

با این وجود اسناد تازه ای که از (منبع ناشناس) صحنه تصادف جی لوید ساموئل به دست ما (ورزش سه) رسیده می تواند تا حدودی شرایط آن زمان و تصادف رخ داده را بهتر و قابل درک تر کند. در تصاویر و مدارک مربوط به این تصادف میزان تخریب اتومبیل ساموئل که عملا چیزی از آن باقی نمانده با توجه به استحکام رنجرور و سرعتی که گفته می شود زیر 70 کیلومتر بوده است می تواند ذهن را دچار تردید کند.

منبع: قطره، مشرق، ورزش سه

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها