|

سودای ریاست برای جادوگر

علی کریمی و ریاست فدراسیون فوتبال؛ رقبای کریمی کیستند؟

علی کریمی اخیرا اعلام کرد در انتخابات فدراسیون فوتبال حاضر می شود ولی کسی آن را جدی نگرفت.

لینک کوتاه کپی شد

علی کریمی، ملی پوش سابق فوتبال ایران و بازیکن پیشین تیم بایرن‌مونیخ آلمان، برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران آمادگی خود را اعلام کرده است. آیا این چهره مردمی در فوتبال ایران از بخت پیروزی برخوردار است؟

علی کریمی با چه پشتوانه ای برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است؟

روزنامه گل در این مورد گزارش داده که کاپیتان سابق تیم ملی برای اینکه بتواند آرای مورد نیاز برای تصدی این پست را به دست آورد برنامه کاملی را تهیه دیده است.

علی کریمی که به خوبی از وضعیت اسفناک مالی فدراسیون بر جا مانده از مدیریت تاج آگاه است با پشتوانه ۱۲۰۰ میلیاردی که برای اداره این فدراسیون در نظر گرفته تلاش خواهد کرد که رای هیات ‌های مختلف استانی را برای ریاست فدراسیون فوتبال کسب کند.

باید دید سرانجام انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور دو کاندیدای قدرتمند مانند آجرلو و حیدر بهاروند که از بدنه فدراسیون فوتبال است و سالهاست با هیات های استانی در ارتباط است به کجا خواهد انجامید. آیا علی کریمی می‌تواند با حضورش یک شوک مثبت به این انتخابات وارد کند؟

c82b3253-9b42-426d-ac41-71cf2f5e2208

انتخابات فدراسیون فوتبال کی برگزار می شود؟

قرار است در روز ۱۰ اسفند مجمع فدراسیون برای برگزیدن رئیس جدید فدراسیون و سایر اعضای هیئت رئیسه این سازمان برگزار شود. طبق اساسنامه جدید، تعداد اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران از ۸۹ نفر تشکیل شده‌اند. گفتنی است که با دستور فیفا در زمینه ممنوعیت دخالت سیاست و دولت در امور فدراسیون فوتبال ملی، وزیر ورزش و معاون وی از این مجمع حذف شدند.

چه کسانی رئیس فدراسیون را انتخاب می کنند؟

طبق اساسنامه جدید، در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران کاپیتان‌های تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زنان و مردان، مریبان تیم‌های ملی پایه، سرمربی تیم ملی فوتبال، سرمربی تیم ملی فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتر نیز حق رای دارند. همچنین یک داور مرد و یک داور زن که بالاترین رتبه داوری جهان را در ایران در اختیار دارند هم جزو اعضای رای‌دهنده در این مجمع هستند.

اما ساختار اصلی اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از نماینده‌های هیئت‌های فوتبال استان‌های کشور شکل گرفته است. آنها به این ترتیب بیشترین میزان نفوذ را در چارچوب تصمیم‌گیری و رای‌گیری در این مجمع دارند.

کریمی تیم خود را هم چید!

کریمی پشتوانه فوتبالی خوبی دارد و حداقل کاپیتان های سابق تیم ملی را به عنوان حامی در کنار خود می بیند. آنها قرار است در مجمع باشند و به احتمال زیاد رای‌شان علی کریمی خواهد بود. بد نیست بدانید او حتی تیم خود را انتخاب کرده و مثلا از همین حالا می داند اگر رئیس شود دبیر کل فدراسیونش چه کسی خواهد بود.

4410703

رقبای احتمالی علی کریمی چه کسانی هستند؟

به نظر می‌رسد که سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران محمدحسین قریب، مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز محمدرضا زنوزی و مصطفی آجرلو جزو فهرست کاندیداها برای ریاست جدید فدراسیون باشند و کریمی باید برای نشستن روی کسی فدراسیون فوتبال آن ها را شکست دهد.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • کمیل ارسالی در

    رئیس فدراسیون باید کسی باشد که گوشت، پوست، استخوانش با فوتبال یکی باشد، واقعا علی کریمی درخور این پست میباشد.. علی کریمی بارها نشان داده که چقدر دلسوز فوتبال ایران است.. علی کریمی، علی کریمی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها