|

ماموریت کمال و سروش به قصد کُشت!

صحنه‌های اکشن جدال دو مدعی قهرمانی این فصل است که چمن استادیوم را تبدیل به بزرگ‌ترین رینگ فوتبالی کرده بودند .

لینک کوتاه کپی شد

 پرسپولیس - سپاهان در آخرین تقابل خود برخلاف فصول گذشته نمایشی در خور آنچه که به عنوان یکی از جدال‌های جذاب لیگ برتر ایران شناخته می‌شد به جا نگذاشتند و عملکرد فیزیکی و دور پایین‌تر‌ از کیفیت فنی پایین‌تر ا آنچه که انتظار می‌رفت، هواداران دو تیم، خصوصا پرسپولیسی‌ها را راضی نکرد.

12

محرم نویدکیا در اولین تجربه تقابل با پرسپولیس در قامت مربیگری، هرچند موقعیت‌های خطرناک‌تری برای دستیابی به برد مقابل حریف مدعی داشت اما به تنها یک امتیاز در استادیوم آزادی بسنده کرد. دیداری که پرسپولیسی‌ها نیز مدعی این بودند که داوری علیه آنها عمل کرده و با قطع گاه و بیگاه بازی، ریتم بازی را برای شاگردان یحیی سخت کرده است. با این حال مروری بر تصاویر ثبت شده در پایان دوئل بزرگ دو تیم نشان می‌دهد که عکاسان حاضر در استادیوم نیز بیشتر از ثبت فریم‌های فنی، شاتر خود را بیشتر در زمان ثبت صحنه‌های اکشن فشرده‌اند.

20

یحیی شاید مهره‌های تکنیکی کمتری نسبت به رقیب در اختیار داشت و در بین نفرات او، سیامک نعمتی، احسان پهلوان، وحید امیری و امید عالیشاه قابلیت تکنیکی‌تر و گرفتن خطا از حریف را در اختیار داشتند اما طبیعی بود که آمار خطا علیه بازیکنان سپاهان با حضور نفراتی چون سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، منصوری، نورافکن، حسینی، کریمی و حتی محبی و خلعتبری که در دقایق بعدی بازی به ترکیب اضافه شدند، باشد.

13

استادیوم آزادی با این نمایش خشن از دو تیم شاید بیشتر شبیه یک رینگ بزرگ برای بزن بهادرهای بی رحم یحیی گل محمدی و محرم نویدکیا محسوب می‌شد که در ادامه به برخی از برخورد‌های خشن این بازی خواهیم پرداخت.

میلاد سرلک نیز روز پرماجرایی را در آزادی پشت سر گذاشت و با توجه به پست خود بارها یا مورد هدف خطای حریف قرار گرفت یا اینکه مرتکب خطا روی زردپوشان اصفهانی شد. سرلک که سابقه حضور ۵ساله را در سپاهان داشت، از انگیزه بالایی برای نمایش فنی خود مقابل این تیم برخوردار بود اما اسیر بازی خشن و جنگ‌های فیزیکی شد.

18

احسان پهلوان نیز دیگر هدف اصلی این بازی از نظر برخورد فیزیکی محسوب می‌شد. هافبک طراح پرسپولیس که هنوز نتوانسته انتظارات را در جمع سرخپوشان برآورده کند، چند بار عزم دروازه حریف کرد اما خیلی زود با تکلی خشن و خطایی فنی برای ادامه مسیر متوقف شد.

14

علی شجاعی نیز دو صحنه جنجالی این بازی در برخوردهای فیزیکی را به خود اختصاص داد و البته می‌توان گفت استارت اکشن‌ها نیز روی او اتفاق افتاد. در همان ثانیه‌های ابتدایی بازی که در برخورد با حریف با آسیب لب و دندان مواجه شد تا این صحنه که در مهار دانیال اسماعیلی فر دچار اشتباه شد و بدون هیچ برخوردی نقش بر زمین شد تا کتفش تا پایان بازی با آسیب مواجه باشد و بازی را به این شکل پایان رساند.

شاید هیچکس به اندازه سروش در‌ بازی مورد خطا قرار نگرفت. هافبک تکنیکی سابق پرسپولیس با پیراهن سپاهان چندان با استقبال گرم سرخ‌ها مواجه نشد و مچ او بارها مورد اصابت ضربات پرسپولیسی‌ها بود تا اینچنین نقش بر زمین باشد.

17

برخورد کمال کامیابی‌نیا و کی‌روش استنلی هم که به کرات در این بازی تکرار شد. کامیابی‌نیا که نزدیک به یک سوم دفاعی تیمش مامور اخلال در حملات حریف بود، کار سختی را مقابل مهاجم تنومند و برزیلی حریف به پایان رساند اما در نهایت این کی‌روش استنلی بود که بنا به گفته کادرفنی سپاهان به دلیل اسپاسم ناحیه کمر مجبور به ترک زمین شد.

15

سروش رفیعی در بیشتر درگیری‌ها یک طرف ماجرا بود؛ یا روی او خطا صورت گرفته بود یا خودش مرتکب خطا شده و البته گاهی هم برای دلجویی از حریف و جلوگیری از ایجاد تنش وارد ماجرا می‌شد. با این حال این خطای او روی کمال کامیابی‌نیا با یک کارت زرد از سوی خورشیدی برای او به پایان رسید.

16

یک جنگ بزرگ در محوطه جریمه سپاهان برای تصاحب توپ؛ اشکان خورشیدی در این صحنه به سود سپاهان در سوت خود دمید و مدعی شد که سیدجلال حسینی روی نیازمند مرتکب خطا شده اما یحیی از فاصله پنجاه متری با فریاد خود مدعی بود که این مدافع زردپوش بوده که باعث برهم خوردن تعادل گلر تیمش شده و موقعیت از پرسپولیس گرفته شد. با این حال این برخوردها و واژگونی به طور کامل نمایانگر آنچه که در این بازی گذشت بود. یک جنگ فیزیکی تمام عیار برای ندادن کوچیکترین فرصت به حریف.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها