|

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر و ال ‌کلاسیکو

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی اعلام شدند که هشت تیم دارای نماینده در این جمع هستند.

لینک کوتاه کپی شد

 رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر با انجام هفت مسابقه پیگیری شد که با چشم‌پوشی از دیدار معوقه پرسپولیس و مس رفسنجان که هنوز تاریخ برگزاری آن مشخص نیست و البته احتساب بازی عقب افتاده سرخ‌پوشان پایتخت و سپاهان در هفته هفتم که دیروز برگزار شد، برترین بازیکنان از نگاه کارشناسان ما معرفی شدند.

تیم‌های استقلال، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز که در دیدارهای این هفته به برتری‌های دو گله و ارزشمندی رسیدند و به ترتیب در رده‌های اول تا سوم جدول قرار گرفتند، هر یک دارای دو بازیکن در تیم منتخب منتخب هستند و پنج بازیکن دیگر از تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، پیکان، مس رفسنجان و شهرخودرو انتخاب شدند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان
حامد لک (پرسپولیس)
مثل تمام دیدارهای قبل در آسیا و لیگ برتر، حامد لک در پانزدهمین بازی با پیراهن پرسپولیس نیز مثمر ثمر ظاهر شد. او بعد از اینکه دو بار طی دو هفته اخیر مقابل نساجی مازندران و ذوب‌آهن که یک گل دریافت کرد، دیروز با انگیزه زیادی در تقابل با سپاهان حاضر شد و انگیزه زیادی داشت تا بتواند به روند کلین‌شیت‌های خود برگردد که به بهترین شکل این کار را انجام داد. او روی ارسال‌های بلند طلایی پوشان، خروج‌های مطمئنی داشت و علاوه بر آن، با دقت پاس ۸۰ درصدی نشان داد که در بازی با پا هم توانسته بهتر از قبل کار کند. اوج کار حامد لک در لحظات پایانی بود که شوت سجاد شهباززاده را با پا و واکنش تماشایی دفع کرد و در ادامه با دبل سیو دیدنی مقابل ضربه محمد محبی ایستاد. او لحظاتی بعد هم شوت محبی را دفع کرد تا در مجموع این مسابقه با پنج مهار موفق یکی از بهترین روزهای خود را پشت سر بگذارد و با کلین‌شیت به استقبال دربی برود.

1

* مدافعان
محمدحسین مرادمند (استقلال)

خیلی زود خودش را در ترکیب استقلال ثابت کرد و به مهره کلیدی خط دفاعی تیم فکری تبدیل شد. او در دیدار مقابل آلومینیوم همچون یک آسمان خراش عمل کرد. او در این دیدار اجازه نفس کشیدن روی هوا را به مهاجمین حریف نداد. او ۸ نبرد هوایی در این بازی داشت که همگی به سود مدافع استقلال به پایان رسیدند که عملکرد حیرت انگیزی محسوب می‌شود. آمار دفاعی مرادمند به همینجا ختم نمی‌شود. او با ۶ تکل موفق، ۳ دفع توپ و ۲ قطع توپ داشت تا با ۱۱ عملکرد دفاعی موفق، شب خوبی را رقم زده باشد. علاوه بر این، مرادمند در این بازی نه تنها هیچ خطایی مرتکب نشد، بلکه بازیکنان حریف ۲ بار نیز روی او مرتکب خطا شدند. تمام این آمارهای بسیار خوب دست به دست هم دادند تا او با شایستگی، در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد.

2

گئورگی ولسیانی (سپاهان)

این بازیکن گرجستانی پس از بازگشت از مصدومیت بار دیگر به ترکیب اصلی سپاهان رسیده و بازوبند کاپیتانی طلایی پوشان نیز در حضور چهره‌های مطرح تیم به او سپرده شده، تا با انگیزه دو چندانی در مسابقات حاضر شود. ولسیانی روز گذشته در مصاف با پرسپولیس مطابق انتظار در کنار مهدی‌زاده دو بازیکن قلب خط دفاعی تیم بودند و در روزی که پرسپولیس یکی از بدترین روزهای خود را در بخش تهاجمی سپری کرد، مشکل چندانی برای مهار بازیکنان این تیم نداشتند. تیم پرسپولیس فقط دوبار توانست از سد خط دفاعی سپاهان عبور کند که آن دوبار هم ضربات احسان پهلوان با واکنش پیام نیازمند به جایی نرسید، اما در سایر دقایق بازی کاپیتان سپاهان هم در درگیری‌های هوایی و هم بازی‌سازی از عقب زمین که از او شروع می ‌شد، یکی از شاخص‌ترین بازیکنان زمین بود.

3

سید محمد ستاری (پیکان)
بازیکنان نساجی هم‌قسم شده بودند تا دیروز پیکان را شکست دهند و از بحران خارج شوند، اما به غیر از یک غافلگیری در شروع مسابقه که دروازه خودروسازان باز شد، خط دفاعی این تیم و به ویژه محمد ستاری در جناح چپ، مطمئن نشان داد و نگذاشت یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های حریف که نفوذ با استفاده از سرعت نفراتی همچون کریم اسلامی و حسن نجفی از آن سمت بود، ثمری داشته باشد. ستاری علاوه بر بازی موثر در خط دفاع، در فاز هجومی هم سریع اضافه می‌شد و ارسال‌های خوبی برابر نساجی داشت تا بهترین بازیکن تیمش باشد.

4

* هافبک‌ها

مهرداد رضایی (مس رفسنجان)
شگفتی‌سازی مس رفسنجان در لیگ بیستم ادامه دارد و آنها این هفته نیز با وجود مسابقه دشواری که برابر فولاد خوزستان داشتند، اما توانستند از این بازی خارج از خانه با یک امتیاز خارج شوند و در لحظات پایانی به گل برسند. در این دیدار، مهرداد رضایی شاخص‌ترین چهره مس بود؛ بازیکنی که در وسط زمین ایستادگی خوبی مقابل خط هافبک خلاق فولاد که همواره خطرساز هستند، داشت و در ایجاد موقعیت نیز موثر بود. رضایی با سه پاس کلیدی، پنج تکل موفق، سه بار گرفتن خطا و ۱۵ بازپس‌گیری توپ روز خوبی برابر فولاد پشت سر گذاشت.

5

مسعود شجاعی (تراکتور)
بعد از کسب دو برد متوالی با شجاعی، تراکتور در دو هفته اخیر تنها یک امتیاز کسب کرد و پیروزی مقابل ذوب‌آهن در بازی امروز برای ماندن در کورس قهرمانی بسیار الزامی بود. در چنین شرایطی و البته با توجه به غیبت دژاگه و حاج‌صفی، مسعود شجاعی به‌عنوان رهبر میانه میدان تراکتور در زمین حضور داشت. بازیکن- سرمربی تراکتوری‌ها در بازی دیروز نقش اول را در طراحی حملات تیمش بر عهده داشت و گل اول سرخ‌پوشان نیز با پاس گل شجاعی و ضربه عباس‌زاده به ثمر رسید. او این کار را یکبار دیگر هم تکرار کرد، اما این بار عباس‌زاده کم‌دقت بود ولی البته در دقایق پایانی، شجاعی پایه‌گذار گل دوم تیمش هم شد تا به برتری دست پیدا کنند.

6

مهدی زبیدی (صنعت نفت)
مهاجم ریزنقش صنعت نفت با گلی دیدنی خیال تیمش را برای دستیابی به سه امتیاز جدال با نفت مسجدسلیمان راحت کرد. مهدی زبیدی که از انگیزه زیادی در بازگشت به جنوب برخوردار است، توانست به‌عنوان یک مهره کارآمد و قابل اعتماد در لحظات لازم در ترکیب نفت آبادان توانایی خود را به نمایش بگذارد. زبیدی در جدال با نفت مسجدسلیمان بارها شرایط طراحی حملات تیمش را شکل داد تا مدافعان حریف روز سختی را در استادیوم تختی آبادان دنبال کنند و فرصتی برای حضور در فاز تهاجمی و جبران گل دریافتی را با ریسک ضدحملات سرعتی که توسط او شکل می‌گرفت را نداشته باشند. گل‌زنی برابر نفت مسجدسلیمان ماموریت پایانی زبیدی بود که به خوبی توانست از عهده آن بربیاید و تیمش را برای دستیابی به سه امتیاز خانگی مقابل حریف پرتلاش و فیزیکی امیدوار کند. زبیدی که یکی دیگر از مهره‌های تازه به خدمت گرفته شده پورموسوی است، قطعا در ادامه فصل نیز قادر خواهد بود مهره کارآمدی در راستای هدف این تیم محسوب شود.

7

 

حسن بیت‌سعید (صنعت نفت)
وینگر صنعت نفت روز پرفروغی را مقابل نفت مسجدسلیمان دنبال کرد و با سود بردن از خصوصیات تکنیکی بارها برای مدافعان حریف دردسرساز ظاهر شد. بیت‌سعید که در این بازی یک موقعیت گلزنی نیز داشت، با فیرپلی آن را به بیرون زد تا وضعیت گلر حریف مورد بررسی قرار گیرد. مهاجم باتجربه نفت آبادان هرچند نتوانسته در امر گلزنی برای این تیم موفق عمل کند، اما با تلاش و نمایش مناسب در فاز تهاجمی تیمش، موقعیت مناسبی را نصیب دیگر هم‌تیمی‌هایش می‌کند تا نفت آبادان در مسیر هدف خود در بالای جدول پیش برود. با این حال سیر‌وس پورموسوی امیدوار است طلسم این مهاجم در جدال این هفته برابر نساجی بشکند و او با ثبت گل انگیزه بالاتری برای ادامه فصل داشته باشد.

8

* مهاجمان
امین قاسمی‌نژاد (شهرخودرو)
او مهره یگانه شهرخودرو در لیگ برتر است. این هافبک مازندرانی در دو برد قبلی شهرخودرو مقابل  ماشین‌سازی و ذوب‌آهن که به سود شاگردان رحمتی پایان یافت، ستاره میدان بود و در هر کدام از این بازی‌ها توانست دو بار برای تیمش گل بزند و در بازی با سایپا نیز تک‌گل سه امتیازی را روی یک کار تیمی وارد دروازه منادی کرد تا این‌چنین تعداد گل‌های خود را به عدد پنج برساند و بردی شیرین و ارزشمند را هم برای شهر خودرو به ارمغان آورد.کار شهرخودرو در حفظ او برای نیم فصل یا اتمام فصل بسیار دشوار است.

9

امیرارسلان مطهری (استقلال)
یکی از خوب‌های استقلال در بازی با آلومینیوم بود. او با دوندگی بالا و پرس مدافعین موجب به اشتباه افتادن آنها شده و موقعیت خوبی را برای تیمش ایجاد می‌کند. دوندگی بالای این بازیکن، مدافعین حریف را خسته کرده و آنها را مجبور می‌کند زیر توپ بزنند یا آن را از دست بدهند و بطور کلی مانع از بازی‌سازی مدافعین حریف می‌شود. او روند خوبش را از سیرجان آغاز کرد و در بازی با آلومینیوم اراک نتیجه تلاش‌هایش را دید. مطهری یک گل به اراکی‌ها زد، ۳ دریبل موفق به ثبت رساند، ۸۰ درصد پاس سالم داشت و ۲ بار نیز با ارسال پاس‌های کلیدی، هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد که آنها قدر پاس‌های او را ندانستند وگرنه ارسلان در برابر شاگردان خطیبی، موفق به ثبت پاس گل نیز می‌شد. آمادگی مطهری برای دربی، می‌تواند بهترین خبر برای فکری و استقلالی‌ها باشد.

10

محمد عباس‌زاده (تراکتور)
عباس‌زاده ناجی تراکتور در زمین فولادشهر بود. پیش از گلی که وارد دروازه گردان کرد، چند بار برای این تلاش را انجام داد که در گلزنی ناکام ماند. سرانجام او روی پاس مسعود شجاعی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و دروازه را گشود. در دقیقه ۸۲ نیز وی با جای‌گیری فوق‌العاده توپ برگشتی را وارد دروازه شهاب گردان کرد تا سه امتیاز ارزشمند را به حساب تیم تبریزی واریز کند. با این دو گل،  مهاجم شماره ۲۳ تراکتور پنج گله شد و خود را به کورس آقای گلی رساند.

11

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها