|

تفاوت بزرگ استقلال و پرسپولیس در دربی

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز دوشنبه در دیدار معوقه از هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند.

لینک کوتاه کپی شد

 تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز دوشنبه برای نود و سومین بار به مصاف هم خواهند رفت. این دربی می‌تواند چالش جدی هم برای هر دو تیم باشد. استقلال صدرنشین جدول رده‌بندی است و نمی‌خواهد این صدرنشینی را از دست بدهد. پرسپولیس هم که در حال حاضر در جایگاه دهم جدول است حتی تساوی مقابل استقلال هم کمکی به این تیم نمی‌کند و تنها پیروزی در دربی می‌تواند حال و روز پرسپولیسی‌ها را در جدول رده‌بندی بهتر کند اما سوال اینجاست که آیا پرسپولیس ابزار لازم را برای برد در دربی دارد؟

استقلال و پرسپولیس در دروازه، خط دفاعی و خط میانی شباهت زیادی نسبت به یکدیگر دارند و تقریبا از قدرت برابری در این دو منطقه برخوردار هستند اما در فاز هجومی وضعیت استقلال نسبت به پرسپولیس بهتر است جایی که در استقلال مهاجمانی همچون شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری حضور دارند اما پرسپولیس به جز مهدی عبدی و آرمان رمضانی مهاجمان کلاسیک دیگری ندارد و عملکرد ضعیف آنها باعث شد گل‌محمدی در بازی مقابل سپاهان از وحید امیری که ذاتا یک مهاجم نیست در خط حمله استفاده کند؛ هر چند این راهکار هم باعث حل مشکل گلزنی پرسپولیسی‌ها نشد.

قطعا بزرگترین چالش گل‌محمدی برای دربی، حل مشکل خط حمله خود است. شاید مجبور شود بار دیگر به عبدی و رمضانی اعتماد کند و شاید هم مجبور شود بار دیگر امیری را به خط حمله ببرد. هر چند این احتمال وجود دارد که از بازیکنان دیگری در خط حمله تیمش استفاده کند که البته در بین نفرات پرسپولیس بازیکنی که بتواند برای پرسپولیس نقش مهاجم را بازی کند وجود ندارد.

در استقلال بر خلاف پرسپولیس فکری با کمبود مهاجم روبرو نیست و در دربی از بین ۳ مهاجم خود یعنی دیاباته، مطهری و قایدی باید یکی از آنها را روی نیمکت بشاند که به احتمال فراوان دیاباته در ترکیب اصلی نخواهد بود و این بازیکن برگ برنده فکری در نیمه دوم خواهد بود. همه این پیش‌بینی‌ها می‌تواند قابل تغییر باشد و البته باید دید در نهایت فکری و گل‌محمدی چه تفکراتی در دربی نود و سوم خواهند داشت.

گفتنی است؛ دیدار معوقه هفته هشتم تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز دوشنبه ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد


 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی