|

بازی اینتر و میلان با یک برنده ی حتمی

دربی دلامادونینا این بار در جام حذفی؛شبی که هم میلانی ها و هم اینتری ها می دانند باید این بازی یک برنده داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

فینالی در یک‌چهارم نهایی. دربی دلامادونینا در جام‌حذفی ایتالیا از ساعت ۲۳:۱۵ امشب آغاز خواهد شد. در آستانه نبرد اینتر و میلان، نشریه «گاتزتا دلوسپورت» عنوان جالبی برای آن به کار برده: «دربی تلخ». هردو تیم در هفته گذشته در کسب پیروزی ناکام بودند، یکی متوقف شد و یکی شکست سنگینی را پذیرفت. 

 اینتر؛ از همشهری جلو بزن

بعد از ۸ برد متوالی، اینتر در ۴ بازی اخیرش فقط یک برد داشته و نتوانسته از تزلزل میلان در سری A استفاده کند. کورس قهرمانی داغ شده و پیش‌بینی اینکه اسکودتوی این فصل به چه تیمی خواهد رسید، آسان نیست. با این حال تیم آنتونیو کونته چیزی را از دست نداده و فاصله با صدر جدول فقط ۲ امتیاز است. از طرفی در جام‌حذفی هم شانس قهرمانی دارند. با این حال مسیرشان آسان نخواهد بود. در لیگ که به میلان باختند اما در سالیان اخیر به غیر از آن باخت نتایج خوبی مقابل رقیب همشهری گرفته‌اند. شاید این دیدار فرصت خوبی برای جلو زدن از همشهری باشد. برد دربی حذفی روحیه را به اینتری‌ها بازمی‌گرداند. باید دید اینتر از این فرصت خوب استفاده خواهد کرد یا نه. 

 میلان‌؛ روزهای سخت

زلاتان ایبراهیموویچ اعتراف می‌کند میلان به روزهای سخت فصل رسیده است. در سال ۲۰۲۱ در ۲ بازی شکست‌خورده‌اند که هردو هم خانگی بوده. حالا میلان هنوز صدرنشین سری A است و می‌تواند در جام‌حذفی هم جام بگیرد. استفانو پیولی می‌داند قهرمانی نیم‌فصل چیزی به شاگردانش اضافه نخواهد کرد، به خصوص اینکه در آخرین بازی نیم‌فصل شکست خورده‌اند. با یک باخت سنگین به استقبال دربی دلامادونینا خواهند رفت. قبل از دربی برای‌شان تلخ بوده اما شانس دارند با شیرینی این بازی از هفته آینده دوباره مسیر کسب اسکودتو بعد از یک دهه را در پیش بگیرند. میلانی‌ها بیش از هر زمان دیگری در یک دهه اخیر به قهرمان شدن تیم‌شان امیدوار هستند. تیمی که دیگر مثل قبل ناامید و بی‌روحیه نیست. اگر همانند لیگ هم اینتر را ببرند، همه‌چیز عالی خواهد شد. 

 آخرین جدال

اکتبر ۲۰۲۰ در دیدار رفت این فصل سری A، میلان موفق شد ۲ بر یک اینتر را شکست دهد. ایبراهیموویچ در آن دیدار دبل کرد و لوکاکو تک‌گل اینتر را زد. 

 آمار بازی

۲۲۶) دربی دلامادونینا ۲۲۶ مرتبه برگزار شده که اینتر ۸۲ بازی را برده و میلان در ۷۷ بازی برنده بوده. ۶۷ بازی هم مساوی شده است. 
۲۴) در تاریخ کوپا ایتالیا، اینتر و میلان ۲۴ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. ۷ برد برای اینتر و ۱۰ برد برای میلان ثبت شده. ۷ بازی با تساوی خاتمه یافته است. 
۷) اینتر ۷ مرتبه قهرمان کوپا ایتالیا شده است و میلان به ۵ قهرمانی رسیده. یوونتوس با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت به شمار می‌رود. 
۳) ۳ فصل پیش هم در همین مرحله دو تیم به مصاف هم رفتند که میلان آن بازی را با یک گل برد. 
۵) در بازی اکتبر گذشته، میلان پس از ۵ بازی موفق شد اینتر را شکست دهد. آخرین بردشان همان نبرد کوپا ایتالیا بود. 
۴۴) تنها مرتبه‌ای که دو تیم در فینال کوپا ایتالیا به مصاف هم رفتند سال ۱۹۷۷ یعنی ۴۴ سال پیش بود. آن بازی را میلان ۲ بر صفر برد. 
۲) میلان این فصل ۲ مرتبه شکست خورده که هردو باخت در سن‌سیرو بوده است. 

 مصدومان و محرومان

هاکان چالهان‌اوغلو ستاره میلان هنوز کرونا دارد. آسیب‌دیدگی اسماعیل بن‌ناصر هم برطرف نشده است و شاید متئو گابیا و راده کرونیچ هم به این نبرد نرسند. اینتر فقط دانیلو دِآمبروسیو را برای دربی دلامادونینا در اختیار نخواهد داشت. 

 ترکیب احتمالی دو تیم

اینتر: هاندانوویچ، باستونی، دی‌فرای، اشکرینیار، پریشیچ، گالیاردینی، بروزوویچ، بارلا، یانگ، مارتینس و لوکاکو
میلان: تاتاروسانو، کالابریا، رومانیولی، کیائر، هرناندس، تونالی، کسیه، کاستیخو، دیاس، لیائو و ایبراهیموویچ

منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها