|

یحیی گل محمدی سلطان کامبک؛ البته برعکس!

پرسپولیس از زمانی که یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود دارد شده هفت بار بازی‌های برده را از دست داده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به میزبان تازه لیگ برتری شده خود باخت تا اولین شکست این فصلش رقم بخورد. پرسپولیس در هفت دیدار اخیر خود تنها یک برد را داشته و اوضاعش چندان بر وفق مراد نیست.

سرخپوشان تهرانی با کمبود مهره مواجه هستند. جایگزین مناسبی برای مهدی ترابی و عیسی آل کثیر وجود ندارد و در دیدار آخر، دو مدافع میانی این تیم هم به دلیل مصدومیت نتوانستند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. با این حال نمایش سرخپوشان در هفته‌های اخیر با ان چیزی که در گذشته و ابتدای همین فصل از این تیم دیده بودیم فرق کرده است.

یکی از مهمترین مشکلات تیم یحیی گل‌محمدی در این هفته‌ها عدم توانایی در نگه داشتن نتیجه مطلوب است. به عبارتی دیگر قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر بیش از هر زمان دیگری "کامبک" می‌خورد و برد را از کف می‌دهد. با احتساب بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و همچنین لیگ‌های نوزدهم و بیستم تا به حال یحیی در دومین مقطع حضورش در پرسپولیس در ۳۴ مسابقه سرمربیگری کرده است و در این مدت او هفت بار کامبک خورده و بردش تبدیل به مساوی و یا باخت شده است. به بیانی دقیق‌تر ۲۰ درصد دیدارهای پرسپولیس با یحیی در حالی تمام شده که تیمش می‌توانسته برنده باشد و حتی به این خواسته دست پیدا کرده اما در حفظش ناتوان بوده است.

دور گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰: الشارجه امارات ۲-۲ پرسپولیس: پرسپولیس ۲ بار با گل‌های علی علیپور در زمین حریف پیش افتاد اما هر ۲ بار برد را از دست داد و تن به تساوی داد. گل دوم نماینده امارات در دقیقه ۴۶ به ثمر رسید.

هفته بیست و نهم لیگ نوزدهم: گل‌گهر سیرجان ۳-۳ پرسپولیس: پرسپولیس ابتدا بازی را ۲ بر صفر عقب افتاد. سپس با وجود یک یار کمتر کامبک به یاد ماندنی را زد و سه بر ۲ پیش افتاد اما در دقیقه ۹۶ این پیروزی از دست رفت و بازی سه بر سه شد.

نیمه‌نهایی جام حذفی فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸: پرسپولیس ۲-۲ استقلال(برد استقلال در ضربات پنالتی): استقلال پیش افتاد اما تیم یحیی به بازی برگشت و ۲ بر یک پیش افتاد اما گل دقیقه ۸۸ علی علیپور آخرین گل این مسابقه نبود و محمد دانشگر در دقیقه ۹۳ کار را به تساوی کشاند. بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و نهایتا این شاگردان فرهاد مجیدی بودند که در ضربات پنالتی از سد تیم یحیی گذشتند.

فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰: پرسپولیس ۱-۲ اولسان هیوندای کره جنوبی: گل مهدی عبدی باعث شد تا نمایندگان ایران برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان آسیا از حریف پیش بیافتند اما این پایان ماجرا نبود. نماینده کره جنوبی خیلی زود به ۲ گل رسید و تیم یحیی کامبک خورد و نتوانست به اولین قهرمانی در آسیا دست پیدا کند.

هفته ششم لیگ بیستم: پرسپولیس ۱-۱ ذوب‌آهن: این پیروزی می‌توانست پرسپولیس را از حسرت شکست در فینال لیگ قهرمانان نجات دهد اما گل دقیقه ۹۰ میلاد جهانی مانع از وقوع این اتفاق شد. تیم یحیی یک هفته بعد از به تساوی کشاندن بازی باخته در برابر نساجی، مقابل ذوب‌آهنِ بدون برد بازی برده را با تساوی عوض کرد.

هفته هشتم لیگ بیستم: استقلال ۲-۲ پرسپولیس: بازهم همان ماجرای نیمه‌نهایی جام حذفی تکرار شد. فقط این بار به جای فرهاد مجیدی، محمود فکری سرمربی استقلال بود. پرسپولیس ابتدا یک بر صفر عقب افتاد؛ سپس خیلی خوب به بازی برگشت و ۲-۱ پیش افتاد اما در دقیقه ۹۳ این برد ارزشمند در شهرآورد پایتخت با یک تساوی ناامید کننده عوض شد.

هفته دوازدهم لیگ بیستم: آلومینیوم اراک ۲-۲ پرسپولیس: انتظار می‌رفت گل زودهنگام کمال کامیابی‌نیا، برد کم‌دردسری را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد اما شاگردان یحیی گل محمدی در همان نیمه نخست ۲ گل دریافت کردند و کامبک خوردند. تلاش سرخپوشان در ۴۵ دقیقه دوم هم به بار ننشست و پرسپولیس این بازی را باخت و نخستین شکست این فصلش در لیگ برتر به بار نشست.

البته که باید اشاره داشت پرسپولیسِ یحیی در همین مقطع دوم حضور این سرمربی، توانست در دیدار برگشتِ لیگ نوزدهم مقابل استقلال در دقایق پایانی باخت را با تساوی تعویض کند یا ۲ بار برابر نساجی باخت یک بر صفر را به تساوی یک بر یک تبدیل کرد. در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نیز اول النصر بود که به گل رسید اما مهدی عبدی خیلی زود آن را جبران کرد و در ضربات پنالتی برد به نماینده کشورمان رسید اما در مجموع و خصوصا در این فصل ماجرا تغییر کرده و سرخپوشان تهرانی نمی‌توانند به خوبی از اندوخته خود محافظت کنند.

یحیی اخیرا مدام علیه مهدی رسول‌پناه و همچنین مسائل خارج از زمین صحبت می‌کند و عدم نتیجه‌گیری تیمش را متوجه هر شخص و گروهی می‌داند اِلا خودش و تصمیماتش. خیلی از کارشناسان معتقدند که او با قدرت ریسک‌پذیری پایین در تیمش تغییر ایجاد می‌کند و با وجود کم‌مهره بودن در برخی پست‌ها به نفراتی که باید، اجازه بازی نمی‌دهد و یا برخی نفرات را در پست‌هایی که نباید به بازی می‌گیرد. مهدی شیری با آن وضعیت روحی و با قد ۱۷۱ سانتی‌متری چرا باید برابر تیمی که اصلی‌ترین حربه‌اش برای گلزنی ارسال‌های بلند است در قلب خط دفاعی به بازی گرفته شود؟

دوم اینکه وقتی شما می‌توانید به بازی مسلط شوید و بهتر از حریف توپ را به گردش دربیاورید ولی در نگه داشتن برتری خود ضعف دارید، بدیهی است که از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل هستید و باید آن را حل کنید. در چنین شرایطی تمرکز کردن و پرداختن به مسائل بیرونی شما را از هدف اصلی‌تان دور خواهد کرد. ای کاش یحیی گل‌محمدی که جزو مربیان بادانش و موفق فوتبال ایران است در این روزها به جای صحبت کردن درباره مسائلی که تنها بوی بهانه از آن به مشام می‌رسد کمی به تیمش و همچنین به رویه خودش پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها