|

پیش بازی پرسپولیس و ماشین سازی

در هفته سیزدهم لیگ برتر پرسپولیس به مصاف ماشین سازی می رود. ای بازی در حالی صورت می گیرد که قرمز ها در سوگ از دست دادن بهترین خود هستند.

لینک کوتاه کپی شد

دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی در چارچوب هفته سیزدهم لیگ بیستم در حالی به مصاف هم می‌روند که سرخپوشان یایتخت در غم از دست دادن یکی از پیشکسوتان این تیم به سوگ نشسته‌اند. نگاهی داشته‌ایم به برخی آمار و نکات این دیدار.

همه چیز تحت تاثیر پرواز شماره ۲۵

پرسپولیسی‌ها در روزهای گذشته یکی از بهترین‌های تاریخ‌شان را از دست دادند؛ خانواده بزرگ پرسپولیس در سوگ از دست دادن مهرداد میناوند عزیز عزادار است و از این رو بعد از چند سال سرخ‌ها بار دیگر با لباس مشکی پا به میدان می‌گذارند.

پرسپولیس-ماشین سازی؛ ایستگاه هفتم

پرسپولیس و ماشین‌سازی از سال ۱۳۵۲ تا به امروز  ۲۴ بار در رقابت‌های مختلف (لیگ تخت جمشید، جام آزادگان، جام حذفی و لیگ برتر) مقابل یکدیگر قرارگرفته‌اند که حاصل آن  ۱۹ برد، ۴ تساوی و یک شکست برای سرخپوشان مقابل این تیم قدیمی تبریزی بوده است. تنها برد ماشین‌سازی به لیگ آزادگان سال ۷۶ بازمی‌گردد که با نتیجه ۲ بر یک به ثبت رسید. گفتنی است که در لیگ برتر ۲ تیم تنها ۶ بار باهم مصاف داشته‌اند که با ۴ برد و دو تساوی برای پرسپولیس همراه بوده است.

پرسپولیس، بدون شکست

همانطور که گفته شد پرسپولیس تاکنون و در لیگ برتر ۶ بار مقابل ماشین سازی قرار گرفته که حاصل آن ۴ برد برای سرخ‌ها و ۲ تساوی بوده است؛ بنابراین سرخپوشان در لیگ برتر تاکنون باختی مقابل ماشین سازی نداشته و مقابل این تیم تبریزی شکست ناپذیر هستند. در دیدار امروز دو تیم در هفته سیزدهم لیگ بیستم، پرسپولیس میزبان خواهد بود؛ آنها در ۳ دیداری که تاکنون در لیگ برتر میزبان ماشین سازی بوده‌اند موفق به کسب یک برد و ۲ تساوی شده‌اند.

نگاهی به نخستین تقابل

تیم‌های پرسپولیس و ماشین‌سازی نخستین بار در اولین دوره جام تخت جمشید مقابل یکدیگر قرار گرفتند که شاگردان آلن راجرز موفق شدند حریف تبریزی خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهند. این بازی در تاریخ ۱۵ تیرماه سال ۱۳۵۲ و در ورزشگاه باغشمال تبریز برگزار شد و رضا وطنخواه، همایون بهزادی و مدافع ماشین‌سازی گل‌های سرخپوشان را به ثمر رساندند. این اولین برد رسمی پرسپولیس در تبریز بود. در بازی برگشت نیز پرسپولیس در امجدیه سابق با گلزنی مجدد وطنخواه و همچنین حسین کلانی تیم ماشین سازی را در هفته دوم دور برگشت لیگ تخت جمشید مغلوب کردند.

شماره ۱۹ و سابقه گلزنی به ماشین سازی

از میان بازیکنان فعلی، تنها وحید امیری مقابل ماشین سازی با پیراهن پرسپولیس گلزنی کرده است؛ این اتفاق یکبار در جام حذفی و یکبار در لیگ برتر برای امیری افتاده است.

نگاهی به آخرین وضعیت دو تیم

تیم پرسپولیس در حال حاضر با کسب ۱۵ امتیاز از ۱۰ بازی، ۱۱ گل زده، ۷ گل خورده و تعداد بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها در جایگاه دهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

در آن سوی میدان شاگردان سعید اخباری در تیم ماشین سازی با ۴ تساوی و ۸ باخت از ۱۲ بازی و بدون برد در لیگ بیستم به مصاف پرسپولیس می‌آیند. آنها با ۱۸ گل خورده، ضعیف ترین خط دفاع و با تنها ۶ گل زده، ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. سبزپوشان تبریزی در شرایط فعلی در جایگاه شانزدهم و آخر جدول قرار دارند.

بدون شک شاگردان گل‌محمدی باید بدون توجه به جایگاه و عملکرد ماشین سازی مقابل این تیم قرار بگیرند چرا که دسته کم گرفتن هر تیمی می‌تواند گران تمام شود.

پرسپولیس در فصل جاری تاکنون در ۵ بازی در ورزشگاه آزادی به مصاف رقبا رفته که حاصل آن ۱۱ امتیاز، ۷ گل زده و ۲ گل خورده بوده است.

در آن سوی میدان تیم ماشین سازی در لیگ بیستم در ۶ بازی خارج از خانه مقابل حریفان قرار گرفته که حاصل آن ۲ امتیاز، ۲ گل زده و ۱۰ گل خورده بوده است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل ماشین سازی

امیرمحمد یوسفی، سعید آقایی، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، وحید امیری

منبع:ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها