|

عالمی:استقلال به صورت سینوسی بازی می کند

پیشکسوت باشگاه استقلال ایمان عالمی، نتایج و عملکرد شاگردان محمود فکری را سینوسی توصیف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

ایمان عالمی درباره تساوی یک - یک استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان، گفت: تیم در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت. ما نزدیک تیم نیستیم و به همین خاطر، برخی تصمیمات کادر فنی برای ما بحث‌برانگیز است. کادر فنی به یکی دو بازیکن استراحت داده بود و مظاهری و ریگی بازی نکردند. استقلال با سیستم 2-5-3 بازی می‌کرد و مدافعان عملکرد بدی نداشتند. غفوری و نادری یک فاز جلوتر بازی می‌کردند و شجاعیان و رضاوند، دو هافبک مرکزی بودند. به نظرم این دو بازیکن فانتزی بازی می‌کنند و نتوانستند عملکرد خوبی برای توپ‌گیری، هدایت و انتقال توپ داشته باشند.

وی با تمجید از عملکرد آبی‌پوشان در نیمه دوم تصریح کرد: مهدی مهدی‌پور در پُست تخصصی خود عملکرد بهتری داشت، اما شجاعیان و رضاوند خیلی جاها توپ را لو دادند و اشتباهات زیادی در مرکز زمین داشتند. حسین حسینی بد بازی نکرد و یک پاس زیبا برای قایدی ارسال کرد که توپ در نهایت به تیر دروازه خورد. گل نفت روی یک اشتباه به ثمر رسید و همین اشتباه باعث شد استقلال نتواند زیبا بازی کند.

مربی پیشین استقلال با بیان اینکه شرایط بازی با حضور بابک مرادی و مهدی مهدی‌پور متفاوت شد، خاطرنشان کرد: استقلال در 45 دقیقه دوم، شکل بازی زیباتری پیدا کرد. آنها خیلی خوب یکدیگر را پیدا می‌کردند و نفت هم عقب‌نشینی کرد که همین باعث شد استقلال واکنش نشان دهد. غفوری باید به‌عنوان یک وینگر در سمت راست حاضر باشد، اما به خوبی خودش را به محوطه جریمه رساند و استقلال به گل رسید. توپ‌های مرادی و  اسماعیلی هم می‌توانست گل شود. فکری ارنج بدی نکرد، اما دو هافبک وسط ما فانتزی کار می‌کردند و زیاد توپ لو می‌دادند.

عالمی درباره خروج رشید مظاهری و مسعود ریگی از ترکیب استقلال بیان کرد:‌ این دو بازیکن می‌توانستند به استقلال کمک کنند، اما کادر فنی به بازیکنان نزدیک است و نظر آنها بر استراحت مظاهری و ریگی بود. حسینی بازیکنی حرفه‌ای است و برای تیم ملی هم بازی کرده است. این اشتباهات برخی اوقات رخ می‌دهد و او بدشانس هم بود. این کادر فنی است که تفاوت را رقم می‌زند و مربیان به بازیکنان نزدیک هستند. با این حال استقلال در شرایط فعلی، سینوسی بازی می‌کند. یک بار تراکتور را می‌برد، در بازی بعدی مقابل سایپا شکست می‌خورد و مقابل نفت به تساوی رضایت می‌دهد.

تیم فوتبال استقلال , فوتبال ,

وی با بیان اینکه وضعیت روانی بازیکنان در عملکرد تیم تأثیرگذار است، به تسنیم گفت: تیم‌ها در وضعیت ثابتی نمی‌مانند و تیم‌هایی چون گل‌گهر تلاش می‌کنند خود را در جدول بالا بکشند. بازیکنان استقلال نباید به این مسائل فکر کنند و باید به مسیر خود ادامه دهند. همین اتفاقات است که باعث جذابیت فوتبال می‌شود. مثلاً فکری، مرادی را به بازی آورد و او با ثبت عملکردی عالی، پاس گل خوبی هم به غفوری داد. امیدوارم کادر فنی شرایطی مهیا کند که استقلال در صدر جدول بماند.

مربی پیشین استقلال درباره هم‌گروهی شاگردان فکری با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق اظهار داشت: همه تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا، مطرح و قوی هستند. برخی دوستان می‌گویند استقلال در گروه مرگ است، اما اگر استقلال قرار است قهرمان آسیا شود، باید شرایطی مهیا باشد که بتواند از هر گروهی صعود کند. الهلال یا تیم‌هایی چون العین و السد پیش‌تر به قهرمانی آسیا رسیده‌اند و در هر گروهی به دنبال کسب بهترین نتایج هستند. امسال تنها سالی است که استقلال نفرات خود را حفظ و بازیکنان خوبی به تیم اضافه کرده است.

عالمی با اشاره به وضعیت مدافع چپ استقلال تصریح کرد: هروویه میلیچ هم می‌توانست به درد استقلال بخورد، اما حالا در اختیار تیم نیست و امیدوارم به تیم بازگردد. شرایط در آسیا با لیگ برتر متفاوت است و استقلال در این مسابقات به بازیکنان باتجربه نیاز دارد. قیمت یک بازیکن الدحیل به اندازه مجموع هزینه‌های باشگاه استقلال است و تیم ما کار سختی خواهد داشت. البته برخی بازیکنان چون دیاباته تجربه خوبی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارند و می‌توانند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه استقلال همیشه استقلال است، خاطرنشان کرد: با این گروه فکر می‌کنم صعود استقلال مشکل نباشد، اما در مرحله حذفی باید نفرات بهتری داشته باشیم و به کیفیت بالاتری برسیم. ما مشکلاتی در خط دفاعی داریم و در هر پُستی باید بازیکن باتجربه و شاخصی داشته باشیم. سایر بازیکنان هم در این وضعیت می‌توانند عملکرد فوق‌‌العاده‌ای خلق کنند. ما بازیکنان خلاق خوبی چون قایدی، مطهری و فرشید اسماعیلی داریم و آنها در کنار بازیکنان باتجربه، بهتر از این هم خواهند شد.

منبع:تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها