|

کارشناسی داوری پرسپولیس و ماشین سازی؛ گل پرسپولیس آفساید بود؟

علی صفایی داور بازی پرسپولیس و ماشین سازی در چند صحنه مشکوک این بازی تصمیمات بحث برانگیزی را گرفت که در ادامه توجه شما را به کارشناسی…

لینک کوتاه کپی شد

اولین صحنه مشکوک این بازی در دقیقه ۱۲ رخ داد؛ در جایی که مهدی شیری در حال ورود به محوطه جریمه بود به یکباره تعادلش در محوطه جریمه بر هم خورد اما داور و کمک داور که به صحنه نزدیک تر بودند اعتقادی به پنالتی نداشتند. در صحنه آهسته مشخص شد برخوردی بین شیری و مدافع حریف رخ نداده و تصمیم داور درست بوده است.

در دقیقه ۲۳ نیز مهدی عبدی در محوطه جریمه ماشین سازی سرنگون شد که باز هم صفایی اعتقادی به پنالتی نداشت. درا ین صحنه برخوردی بین مدافع و عبدی صورت گرفت که به نظر می رسید در این لحظه پنالتی رخ داده است.

در دقیقه ۲۵ نیز بر روی صحنه گل پرسپولیس بازیکنان ماشین سازی معتقد بودند بازیکن گلزن پرسپولیس در موقعیت آفساید به توپ ضربه زده و گل پرسپولیس افساید بوده اما داور اعتقاد به سالم بودن این گل داشت. با توجه به زاویه ای که دوربین این صحنه را نشان داد به نظر می رسد بازیکن پرسپولیس یک نیم تنه در آفساید قرار داشت و به نوعی یک آفساید میلیمتری و سخت گیرانه که شاید تنها با VAR داور و کمک داور  قادر به تشخیص آن بودند چرا که پائین تنه وحید امیری در آفساید قرار نداشت اما بالاتنه او به واسطه نیم خیز شدنش به سمت دروازه در آفساید قرار دارد.

Screenshot_20210130_202842

در دقیقه ۵۴ بازی ارسال مومنی به دست سعید آقایی برخورد کرد که این صحنه در محوطه جریمه رخ داد و بازیکن ماشین سازی معتقد به پنالتی بود اما با توجه به بسته بودن دست سعید آقایی این صحنه پنالتی نبود.

در دقیقه ۸۲ بازی در صحنه ای که سیامک نعمتی با سرعت و بی احتیاطی به مهاجم ماشین سازی رسید او را سرنگون کرد و داور اعلام پنالتی کرد که به نظر می رسید داور تصمیم درستی در این صحنه گرفت.

گل دوم پرسپولیس نیز در شرایط سالم به ثمر رسید و اعتراض بازیکنان ماشین سازی نسبت به آفساید بودن آن بی مورد به نظر می رسید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها