|

کارشناسی گل های پرسپولیس و ماشین سازی

گل اول تیم پرسپولیس از نظر ماشینی ها آفساید است و پنالتی تیم تبریزی از نگاه قرمزها نادرست؛ آیا علی صفایی روی این دو صحنه اشتباه کرد؟

لینک کوتاه کپی شد

دیدار تیم های پرسپولیس و ماشین سازی با پیروزی سرخپوشان پایتخت به پایان آمد اما این بازی هم با جنجال های داوری همراه شد؛ در ابتدا گلی که وحید امیری به ثمر رساند با اعتراض ماشینی ها همراه بود و در آخرین دقایق نیمه دوم نیز برخورد نعمتی و سیدجلال روی محمدامین اسدی در حالتی مشکوک، پنالتی اعلام شد تا قضاوت علی صفایی زیر سوال برود.

عملکرد این داور مشهور قمی و کمک هایش را با کمک کارشناسان داوری به بحث و بررسی گذاشتیم؛ با ما همراه باشید.

* محمد فنایی: گل پرسپولیس درست بود/ پنالتی درست اعلام شد

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه 25- وحید امیری): گل کاملا درست است و کار عالی کمک داور را شاهد هستیم.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): بازیکن پرسپولیس با دست مانع حرکت بازیکن ماشین می‌شود. دستش را باز می‌کند و مانع حرکت می‌شود و پنالتی درست بود. اگر دست باز نبود، پنالتی نمی‌شد اما بازیکن شماره 88 دستش را باز کرد و بازیکن حریف را سرنگون کرد. البته من می‌بینم که با پا هم ضربه می‌زند و کاملا خطاست اما به هر حال شرایط خطا سخت است و داور تصمیم درستی گرفت.

 

* علی خسروی: گل پرسپولیس آفساید نیست/ پنالتی اشتباه اعلام شد

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه 25- وحید امیری): در زمانیکه چند پاس عرضی داده می شود و توپ به سمت چپ زمین می آید، هیچ مشکلی وجود ندارد. زمانیکه بازیکن پرسپولیس توپ را سانتر می کند، تمام بازیکنان در یک خط هستند. چه مدافعین و چه مهاجمین. بازیکنی که گل می زند، از Onside وارد می شود و اصلا آفساید نیست.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): در این لحظه می بینیم که یک بازیکن سفید با دو بازیکن مشکی داخل محوطه جریمه در کورس هستند و بازیکن سفید وسط دو مدافع قرار دارد. از نمای پشت دروازه می بینیم که بازیکن سفید پایش را به بازیکن مشکی می زند و در واقع پنالتی را از داور می گیرد. به نظر می رسد پنالتی نیست و مهاجم با زرنگی پنالتی را گرفت. کاش کمک داور پشت دروازه در این صحنه کمک می کرد چون کاملا به صحنه اشراف دارد و می توانست به داور کمک کند. نمی توان زیاد از داور بازی اشکال گرفت چون جایگیری او خوب بوده است.

 

* نوذر رودنیل: گل پرسپولیس آفساید نیست/ پنالتی درست اعلام شد.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه25- وحید امیری): گل پرسپولیس سالم بود و آفسایدی در کار نبود. در آن صحنه دفاع راست ماشین سازی آفساید را پر کرده بود. در تکرار صحنه این موضوع کاملا مشهود بود و کار خوب کمک داور دوم قابل تقدیر است.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): خطای سیامک نعمتی در این صحنه مشخص بود و اعلام پنالتی به سود ماشین سازی تصمیم درستی بود که از سوی داور گرفته شد.

 

* نوید مظفری: گل پرسپولیس درست بود/ پنالتی درست اعلام شد

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه 25- وحید امیری):  داوری مسابقه هیچ مشکلی نداشت و صفایی قضاوت خوبی را پشت سر گذاشت. گل اول پرسپولیس به هیچ وجه آفساید نبود و در موقعیت درست به ثمر رسید.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): پنالتی اعلام شده به سود ماشین‌سازی صحیح بود و داور به درستی پنالتی گرفت.

 

* حسین نجاتی: گل پرسپولیس درست بود/ پنالتی درست اعلام شد

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه 25- وحید امیری): گل سالم بود و کسی نمی‌تواند درباره اش ادعای دیگری کند. این که کسی بگوید اگر گل درست باشد فوتبال را کنار می‌گذارد، درست نیست و اصلا کار جالبی نیست.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): این پنالتی هم کاملا محرز بود و آقای صفایی عملکرد خوبی داشت.

 

* حیدر سلیمانی: گل پرسپولیس درست بود/ پنالتی درست اعلام شد

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه 25- وحید امیری): ببینید خیلی ها در این صحنه ممکن است اشتباه کنند اما باید بگویم نگرفتن این آفساید یک کار فوق العاده بود که توسط کمک داور دوم این بازی انجام شد.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): مدافع پرسپولیس از پشت آمد و بی احتیاطی کرد و به همین دلیل پنالتی در آن صحنه درست بود و سیامک نعمتی با هم دست و هم پای خود کاری کرد که داور مجبور به اعلام پنالتی شود.

 

* پیروز سیف الله پور: گل پرسپولیس درست بود/ پنالتی درست اعلام شد

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 0 (دقیقه 25- وحید امیری): این صحنه شاهکار کمک داور بود و قطع به یقین می‌بایست مورد تحسین قرار گیرد. تمرکز بالا و جاگیری مناسب باعث اتخاذ تصمیم صحیح از جانب کمک داور دوم بازی بود. هنگام ضربه به توپ از جانب همدسته،  مهاجم در امتداد مدافعین قرار داشته است و خطایی مبتنی بر آفساید صورت نگرفته.

پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 (دقیقه 82- پیمان بابایی): حرکت مهاجم در محوطه جریمه و در ادامه مسیر بواسطه مدافعان حریف با بی احتیاطی مواجه گردید و خطای منجر به پنالتی صورت گرفت که داور بازی با جاگیری و شهامت مناسب اعلام ضربه پنالتی نمودند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها