|

جایی که نه سپاهان صدرنشین است نه پرسپولیس

سپاهان بهترین خط حمله بازی‌ها را در اختیار دارد، با ۲۰ گل زده در ۱۳ بازی و پرسپولیس هم با ۸ گل خورده بهترین تیم در فاز دفاعی است.

لینک کوتاه کپی شد

معدل گل‌زده تیم سپاهان در هر بازی کمتر از ۲ گل است و برای رسیدن به چنین معدلی باید ۶ گل دیگر به ثمر می‌رساند اما با وجود این عملکرد صدر جدول در اختیار استقلال است به این خاطر که عملکرد تیم سپاهان در خط دفاعی متزلزل است و در فاز تدافعی بیشترین گل خورده را به همراه تیم‌های نساجی و ذوب‌آهن بعد از ماشین‌سازی دارد؛ ۱۷ گل خورده. 

این اتفاق نشان می‌دهد تیمی که بهترین خط حمله بازی‌ها را در اختیار دارد حتماً قهرمان نخواهد شد؛ چراکه موفقیت در فوتبال منوط به این است که تیم در فاز دفاعی هم عملکرد درخور تحسینی داشته باشد.

بهترین تیم در فاز دفاعی اما پرسپولیس است‌؛ این تیم در جایگاه ششم جدول رده‌بندی ایستاده است و با صدر ۵ امتیاز اختلاف دارد. البته پرسپولیس دو بازی کمتر انجام داده و به شرط موفقیت در این دو بازی می‌تواند به صدر جدول برود. بدون شک  پرسپولیس هم نمی‌تواند به صرف بهترین عملکرد در فاز دفاعی صدر جدول را در اختیار بگیرد و باید در فاز تهاجمی عملکرد بهتری از خود به بگذارد. دیدید که در بازی پایانی در برابر ماشین‌سازی در ثانیه‌های پایانی بازی و با گل احمد نوراللهی به برتری رسید. 

این اتفاق بارها و بارها در فوتبال ایران رخ داده‌؛ نه تیمی قهرمان شده که بهترین خط حمله بازی‌ها را در اختیار داشته و نه تیمی که صاحب بهترین خط دفاعی بوده‌؛ بلکه تیمی قهرمان شده که در هر دو فاز عملکرد مناسبی از خود به جا گذاشته باشد. به طور مثال استقلال فصل گذشته با ۵۵ گل زده صاحب بهترین خط حمله بازی‌ها بود اما در نهایت جام به تیم پرسپولیس رسید. استقلال در حال حاضر در شرایطی در صدر جدول قرار دارد که در فاز تهاجمی بعد از سپاهان بهترین است و در فاز تدافعی هم تیم دوم است و این نشان می‌دهد عملکرد این تیم در فاز حمله و دفاع متوازن است‌؛ در حالی که برخی از منتقدان و تماشاگران به سبک بازی این تیم ایرادهایی می‌گیرند. 

بهترین تیم‌ها در فاز تهاجمی

 ۱- سپاهان (۲۰ گل‌زده)

۲- استقلال (۱۷ گل‌زده) 

۳- گل‌گهر (۱۶ گل‌زده)

بهترین تیم‌ها در فاز تدافعی

 ۱- پرسپولیس (۸ گل‌خورده) 

۲- استقلال و فولاد (۹ گل‌خورده) 

۳- صنعت نفت، نفت مسجد سلیمان، مس و سایپا (۱۰ گل‌خورده)

 
منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها