|

کمال کامیابی نیا؛ آلترناتیو جدید بوژیدار!

سومین تجربه کمال کامیابی نیا از حضور در پست دفاع مرکزی با یک کلین شیت ارزشمند همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

از نیمه دوم دیدار با آلومینیوم بود که یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت تا کمال کامیابی‌نیا را به قلب دفاع تیمش بفرستد تا در غیاب حسین کنعانی‌زادگان، او وظیفه حضور در کنار سیدجلال حسینی را برعهده گیرد؛ کامیابی‌نیا که در دوران حضورش در پرسپولیس، بارها در قامت ناجی و گلزن حاضر شده، این‌بار در پستی متفاوت و با شرح وظایفی جدید کار خود را دنبال کرد.

اما کمال کامیابی‌نیا به خوبی نشان داد که پتانسیل بازی در پست‌های مختلف را دارد و پس از بازی آلومینیوم نیز در دیدار مقابل ماشین‌سازی و تراکتور در این پست با نظر گل‌محمدی بازی کرد که علی‌رغم بازی در پست غیر تخصصی، نمایش قابل‌قبولی داشت؛ هافبک دفاعی سرخ‌پوشان که در دیدار حساس هفته چهاردهم مقابل تراکتور هم در قلب دفاع به کار گرفته شد، با 4 دفع توپ و 4 قطع توپ اجازه نداد تا مهاجمان تراکتور به دروازه پرسپولیس برسند و در نبردهایی هوایی نیز 3 دوئل موفق از خود به ثبت رساند. هم‌چنین او با دقت پاس 93% توانایی بازیسازی خود از فاز دفاعی را هم این‌چنین نشان داد.

با توجه به نمایش خوب کمال کامیابی‌نیا و بازگشت جلال حسینی به ترکیب، به نظر می‌رسد تا زمان بهبودی کنعانی‌زادگان همچنان این زوج در قلب دفاع پرسپولیس به میدان می‌روند تا در میانه میدان نیز فرصت بازی به سرلک و نوراللهی برسد؛ شاگردان گل‌محمدی هفته آینده باید در دیداری معوقه مقابل مس رفسنجان به میدان بروند که می‌تواند پیروزی در این مسابقه اختلاف آن‌ها با صدر جدول را به 2 امتیاز برساند.

 

 

نکته جالب این که ستاره شماره ۱۱ پرسپولیس در دوران فوتبال خود بازی در پست های مختلف از جمله مهاجم را هم تجربه کرده و حالا با بازی در خط دفاعی، توانایی های خود را بار دیگر به نمایش گذاشته و هیچ بعید نیست که اگر بوژیدار رادوشوویچ با پرسپولیس فسخ می‌کرد، یحیی از کمال کامیابی نیا به جای او بهره می‌برد.

کامیابی نیا که تنها بازمانده پرسپولیس از خریدهای تابستان ۱۳۹۴ محسوب می‌شود، در تمام این سال ها به عنوان هافبکی با مشخصه های فیزیکی و جنگندگی بالا به حساب می‌آید و حالا در پست دفاع وسط نیز نشان داده که می‌تواند جای خالی یک عنصر کلیدی نظیر کنعانی زادگان را پر کند.

 

 

نکته مهم این که قرمزها در روزی که نگران خط دفاعی خود مقابل تراکتور بودند، برای اولین بار با زوج کمال - سیدجلال کلین شیت کردند تا یحیی با خیال راحت آن ها را راهی سه بازی آخر نیم فصل کند؛ به امید سه کلین شیت، سه پیروزی و احتمالا قهرمانی نیم فصل.

کامیابی نیا ششمین سال حضور در پرسپولیس را سپری می‌کند و کاپیتان چهارم قرمزپوشان است. او در ۳۲ سالگی همچنان فرم آماده ای را از خود نشان داده و حالا با بازی در پست دفاع وسط، یک آلترناتیو جدی برای مدافعان پرسپولیس خواهد بود و البته جدیدترین بازیکن چند پسته پرسپولیس هم به حساب می‌آید و مثل بسیاری از هافبک تدافعی ها، یک خط عقب تر آمده تا به مدافعان کمک کند؛ مثل نسخه ای که یورگن کلوپ با فابینیو برای لیورپول تجویز کرده و پیش‌تر پپ گواردیولا با ماسکرانو آن را انجام داده بود.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها