|

نبرد گواردیولا و کلوپ، رقیب های دیرینه

یورگن کلوپ و پپ گواردیلا دو سرمربی ای هستند که از آلمان تا انگلیس رقیب هم بودند چه در دورتموند و بایرن مونیخ چه در لیورپول و منچستر سیتی.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۰ با سوت مایکل اولیور، حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وسوم و شاید دور برگشت لیگ برتر انگلیس آغاز خواهد شد. لیورپول در حالی در آنفیلد میزبان منچسترسیتی است که شاید هر دو تیم انتظارش را نداشتند در آستانه بازی برگشت جایگاه‌شان همین باشد که هست. لیورپول حالا نمی‌تواند ادعای قهرمانی بکند، در حالی که منچسترسیتی دوباره اوج گرفته و شانس اول کسب جام خواهد بود. یورگن کلوپ و پپ گواردیولا که معمولاً رابطه خوبی با هم داشته‌اند در چند روز اخیر رو به جدال لفظی آورده‌اند که شروع‌کننده آن هم کلوپ بود. امشب نبرد آنفیلد محلی برای قدرتنمایی دو مربی به یکدیگر نیز هست. 

لیورپول‌؛ آخرین فرصت

چرا لیورپول این‌طور شد؟ دلایل متعددی برای افت لیورپول در این فصل وجود دارد اما شاید مهم‌ترین آنها مصدومیت پرتعداد در خط دفاعی و کمبود اعتمادبه‌نفس در خط حمله در بسیاری از دیدارهایی باشد که نتایج‌شان کلیدی بودند. لیورپول حوالی کریسمس و سال نوی میلادی امتیازهای مهمی را از دست داد، در حالی که تا اواخر سال ۲۰۲۰ هم خیلی‌ها فکر می‌کردند با وجود مشکلات باز هم مدعی اول قهرمانی هستند. حالا یورگن کلوپ هم اعتراف می‌کند که تیمش فقط باید جایگاهی بین ۴ تیم نخست جدول برای خودش دست و پا کند. با این وجود هنوز هواداران لیورپول امیدوارند که منچسترسیتی را ببرند و در ادامه همان‌طور که خودشان امتیاز از دست دادند، سیتیزن‌ها هم امتیاز از دست بدهند. این آخرین فرصت برای مدعی قهرمانی ماندن است. 

منچسترسیتی‌؛ چیزی که انتظارش را نداشتند

باورش برای هواداران منچسترسیتی هم دشوار است تیمی که تا چند هفته پیش حتی تا میانه‌های جدول هم پایین رفته بود، حالا صدرنشین باشد. پپ گواردیولا چندی پیش گفته بود باید قید قهرمانی را بزنند که نمی‌دانیم این گفته‌های سرمربی سیتی برای کم کردن فشار از روی دوش بازیکنانش بوده یا واقعاً چنین تصوری داشته. در هر صورت وقتی به یک‌سوم مسابقات لیگ برتر رسیده بودیم نمی‌شد قضاوت درستی کرد. سیتی درگیر مصدومیت و کرونا شد و برخی بازی‌هایش به تعویق افتاد تا به نوعی برنامه‌اش سبک شود. حالا با ۹ برد متوالی در لیگ برتر صدرنشین شده‌اند و یک بازی معوقه هم دارند. دوباره مدعی اول قهرمانی هستند و اگر در آنفیلد یک امتیاز هم بگیرند شرایط خوب‌شان در جایگاهی که انتظارش را هم نداشتند، بهتر خواهد شد. 

 آخرین جدال

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه اتحاد با تساوی یک-یک به پایان رسید. صلاح از روی نقطه پنالتی برای لیورپول و ژسوس برای منچسترسیتی گل زدند. 

 آمار بازی

۴۷) در ۴۷ دیدار لیگ برتری لیورپول و منچسترسیتی، تعداد بردهای قرمزها دو برابر آبی‌ها بوده. لیورپول ۲۰ برد داشته و منچسترسیتی ۱۰ بازی را برده. ۱۷ بازی هم مساوی شده است. 
۲) لیورپول بعد از ۶۸ بازی نباختن در آنفیلد یک رکورد عجیب دیگر هم به جای گذاشت و ۲ بازی متوالی را در خانه‌اش باخت. آخرین مرتبه‌ای که ۳ بازی خانگی را پشت‌سر هم باخته‌اند به سال ۱۹۶۳ برمی‌گردد. 
۱) از ماه می‌۲۰۰۳، لیورپول در ۲۹ بازی خانگی مقابل منچسترسیتی در لیگ فقط یک بازی را باخته. در این مدت در آنفیلد مقابل رقیب بزرگ سالیان اخیرشان ۱۹ برد و ۹ تساوی داشته‌اند. 
۱۳) سیتیزن‌ها ۱۳ بازی آخرشان در تمامی رقابت‌ها را برده‌اند. اگر در آنفیلد هم پیروز شوند به رکوردی خواهند رسید که پرستون سال ۱۸۹۲ و آرسنال سال ۱۹۸۷ ثبت کردند، یعنی ۱۴ برد متوالی. 
۴) منچسترسیتی از ۵ بازی آخرش مقابل مدافعان عنوان قهرمانی ۴ بازی را برده. این بردها ۲ مرتبه مقابل منچستریونایتد و ۲ مرتبه مقابل چلسی بوده‌اند. 
۳) لیورپول در ۳ بازی آخرش در آنفیلد گل نزده. به طور دقیق ۳۴۸ دقیقه است که شاگردان کلوپ در لیگ برتر در آنفیلد گلزنی نکرده‌اند. 
۱۰۰) رحیم استرلینگ در پی ثبت صدمین گلش برای منچسترسیتی در دوران مربیگری گواردیولا است. بهترین گلزنانِ پپ، لیونل مسی با ۲۱۱ گل و سرخیو آگوئرو با ۱۲۰ گل هستند که بالاتر از رحیم قرار گرفته‌اند. 

مصدومان و محرومان

ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، جوئل ماتیپ و دیوگو ژوتا قطعاً به این دیدار نخواهند رسید. با این حال کادر پزشکی لیورپول در تلاش است آلیسون، سادیو مانه، فابینیو و نبی کیتا که هنوز مصدومیت دارند را به این نبرد حساس برساند. کوین دبروینه و ناتان آکه به دلیل مصدومیت و سرخیو آگوئرو به دلیل کرونایی شدن نمی‌توانند در ترکیب منچسترسیتی قرار بگیرند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، کاباک، فابینیو، رابرتسون، تیاگو، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

منچسترسیتی: ادرسون، استونز، دیاس، لاپورت، واکر، کانسلو، رودری، گوندوغان، استرلینگ، فودن و سیلوا

منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها