|

پروژه برکناری محمود فکری از استقلال کلیک خورد!

محمود فکری تا یک هفته پیش از پایان نیم فصل اول لیگ برتر استقلال را در صدر جدول نگه داشت، ولی با اتفاقاتی که در تیمش رخ داد و خودش هم…

لینک کوتاه کپی شد

 شاید اگر محمود فکری می دانست قرار است از پشت خنجر بخورد و برخی بازیکنان تیمش در واپسین روزهای نیم فصل اول برایش بازی نکنند خیلی پیش از این با توجه به انتقادات کارشناسان و منتقدانش جبهه گیری بی دلیلی روبروی پیشکسوتان انجام نمی داد و خودش را کنار آنهایی قرار می داد که معتقدند چطور ممکن است یک تیم فوتبالی با این همه ستاره و این کادر فنی مجرب هنوز در ارائه تاکتیک تیمی ناتوان باشد؟

محمود فکری در این مدت پشت "دیوار سُست صدرنشینی" تیمش ایستاده بود و با این خوش خیالی که در حال دفاع از بازیکنان تیمش است که برایش جان می دهند همواره از اهرم صدرنشینی تیمش برای پر کردن خلاء کار تاکتیکی و کم کاری برخی بازیکنان تیم استقلال در لیگ برتر بیستم استفاده می کرد غافل از اینکه برخی بازیکنان اصلی تیمش با هدف برگرداندن یکی از مربیان پیشین استقلال به نیمکت این تیم دنبال کنار زدن او هستند.

اینکه محمود فکری اولین تجربه مربیگری اش در تیمی به بزرگی و پرطرفداری استقلال را پشت سر می گذارد شکی نیست. در اینکه هنوز آن مربی پخته ای که باید و شاید برای این تیم نشده ولی با ایستادن کنار صمد مرفاوی و حضور پرویز مظلومی او بسیاری از خلاءهای موجود را برای خودش پر کرده بود که در نبود دیاباته و اضافه شدن تعدادی از بازیکنان جدید بدون فرصت برای هماهنگ سازی آنها توانست استقلال را در 15 هفته لیگ برتر در 8 هفته در صدر جدول نگه دارد ولی باز هم حساب یک جای کار را نکرده بود. اینکه از درون تیمش به او ضربه بزنند.

در هفته های گذشته و در اخبار حوزه استقلال به موضوعی برخوردیم که به دیدار یکی از اعضای اصلی هیأت مدیره استقلال با یکی از دوستان سرمربیان قبلی این تیم اشاره داشت. خبری که گفته شد این دو نفر در یکی از کافه های تهران همراه با جمعی از ادمین های صفحات مجازی گردهم آمدند تا بنای زمین زدن محمود فکری را گذاشته و در ادامه مربی مدنظرشان را به نیمکت استقلال برگردانند. اتفاقی که خیلی سریع از سوی همان مدیر تکذیب شد و مدیر باشگاه استقلال (مددی) هم در حمایت از فکری طی مصاحبه ای عنوان کرد با قدرت از فکری حمایت می شود. اما ظاهرا این رشته سردراز داشته است.

از اردوی استقلال خبر می رسد در این مدت برخی رفتارهای محمود فکری مورد پسند تنی چند از بازیکنان استقلال قرار نداشته! آنهایی که ظرف این سالها ژست آزاداندیشی را به خود گرفته و به هر مناسبتی در صفحات مجازی شان اظهارنظر می کنند و از زمین و زمان گله دارند که مسئولان درست به وظایف شان عمل نمی کنند. آنهایی در تلاشند تا بیش از هر چیز نظر موافق معاندین آنسوی آب یا نخاله های داخل کشور را جلب کرده و برای رفقای دنیای مجازی شان خوش رقصی کنند.

به این افراد باید دو، سه تن دیگر از بازیکنان استقلال را هم اضافه کرد که هر یک به دلیلی طی این ماه ها با محمود فکری برخوردهای انضباطی یا تاکتیکی داشته اند و حالا در اجماعی که با رفیق نزدیک مربی اسبق استقلال داشتند دنبال زمین زدن محمود فکری هستند.

فردی که در این ارتباط با بازیکنان نزدیک به این مربی همفکری می کند ترتیبی داد تا در دیدار با سپاهان اوج عدم همکاری این نفرات با محمود فکری به چشم بیاید. طوری که با دیدن دوباره و چندباره این مسابقه به سادگی می توان دریافت که کدامیک از بازیکنان تأثیرگذار استقلال روبروی این رقیب جدی فوتبالی سردرگم، بی برنامه و دلبخواهی را ارائه می کردند! هر بیننده ای یکبار دیگر گلهایی که استقلال از سپاهان خورد را ببیند کاملا در می یابد که هیچ یک از بازیکنان حاضر در آن دو صحنه نفرات کوچکی نیستند اما سپاهان به ساده ترین روش ها به استقلال گل زد! تیمی که روبروی گل گهر سیرجان چنان از دروازه اش در زمین حریف دفاع کرد که مثالزدنی بود مقابل سپاهان ضعیف ترین استقلال فصل را به نمایش گذاشت.

نکته جالب این بود که محمود فکری پس از بازی با سپاهان گفت: "می دانم دلیل بازی دور از انتظار بازیکنانم چیست"... و به نوعی به هوادار استقلال می فهماند که در جریان برخی تحرکات دور و بر تیمش قرار داشته و می داند که سلسله اتفاقات هفته های اخیر پیرامون چه اهدافی تدارک دیده شده است.مربی که حتی انگشترهای عقیقی که در دست دارد هم برای این تعداد از بازیکنان غیرقابل تحمل است و به این بهانه که تاب اعتقادات مذهبی محمود فکری را ندارند زیر پای سرمربی شان را خالی می کنند و البته این مسایل را فردی رهبری می کند که خود برای برخی از همین نفرات در صفحات مجازی شان متن های ضد حکومتی و روشنفکرانه می نویسد و در اختیارشان قرار می دهد تا با انتشارشان تمجید و تعریف وطن فروشانی امثال مهناز افشارها و دیگر چهره های اپوزیسون را به دنبال بیاورد! شاید گناه فکری این است که مردانه لباس می پوشد و اهل قرتی بازی و مد روز بودن نیست!

نکته آخر اینکه چند شب قبل، باز هم در یکی از کافه های بالای شهر، همین فرد که یدطولایی در بنگاه های شرطبندی دارد و بیشتر وقتش را در این قبیل فضاها صرف می کند جلسه ای برگزار کرد که نفرات حاضر در آن تنها یک هدف را دنبال می کردند و آن هم برکناری محمود فکری از سرمربیگری استقلال و بازگشت مربی اسبق به نیمکت بوده است. برکناری محمود فکری که گرچه هنوز جا برای رشد دارد ولی همین حالا تیمش در رده دوم جدول لیگ برتر است. یکبار دیگر به تعویض های بازی آخر دقت کنید تا متوجه شوید محمود فکری چطور پس از 15 بازی باید با اضافه کردن 5 بازیکن به ترکیب تیمش نیمی از بازیکنان استقلال را در دیدار مقابل سپاهان از زمین بیرون بکشد! شاید اگر فکری یک تعویض دیگر هم داشت باز هم دست به تعویض می زد!

منبع: دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • آیدا ارسالی در

    برو خجالت بکش فکری استراموچونی هنوزه که هنوزه داره پیج استقلال و دنبال میکنه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها