|

8 نکته از هفته پانزدهم لیگ برتر

هفته پانزدهم لیگ برتر هم برگزار شد تا نیم‌فصل اول این دوره از رقابت‌ها با یک بازی کم‌تر که روز جمعه هفته جاری برگزار می‌شود به پایان برسد.

لینک کوتاه کپی شد

هفته پانزدهم لیگ برتر در روزهای 25 و 26 بهمن برگزار شد که نکته قابل توجه در این هفته رسیدن پرسپولیس به یک قدمی صدر بود.

 

 

نکته اول: نفت‌ مسجدسلیمان یک - 2 آلومینیوم اراک؛ تصمیم جنجالی داور

در اقدامی قابل توجه داور این مسابقه ابتدا گل آلومینیوم را با نظر کمک داورش آفساید اعلام می کند اما بعد از جنجال های داخل زمین اعلام به تایید گل می کند. این موضوع اعتراض شدید مجتبی حسینی سرمربی نفت مسجد سلیمان را داشت. او مربی است که خیلی کم پیش می آید بابت مسائل داوری نقد تندی داشته باشد اما بعد از این بازی حسابی به داور این بازی تاخت و حتی اعلان کرد که این داور نسبت به او کینه دارد!  نکته دوم اینکه رسول خطیبی همچنان مدتی است نه در نشست های خبری قبل و نه بعد از بازی ها حضور پیدا می کند و سازمان لیگ هم به نظر نمی خواهد نسبت به این بی تفاوتی به اهالی رسانه واکنشی نشان دهد.

 

 

نکته دوم: ماشین‌سازی‌تبریز 1 - 0 صنعت نفت آبادان ؛ سرانجام طلسم شکست

تیم ماشین سازی تنها تیم در لیگ بود که نتوانسته بود حتی یک بازی هم ببرد اما بالاخره بعد از هفته ها تلاش شاگردان اخباری مزد بازی های خوب خود را در آخرین بازی نیم فصل گرفتند و توانست طلسم نبردنهایش را مقابل نفت آبادان که چهره مدعی نشان داده بشکند. حالا باید دید مسئولان تیم تبریزی برای نیم فصل دوم قصدی برای تقویت تیم خود دارند یا خیر. نکته قابل توجه دیگر این بازی گرفتن تست کرونا از بازیکنان آبادانی یک ساعت قبل از بازی بوده که در نوع خودش عجیب است و حتی مطلق زاده بازیکن آبادانی به دلیل مشکوک بودن به کرونا از فهرست این بازی کنار گذاشته می شود.

 

 

 

نکته سوم: نساجی مازندران یک - 2 گل گهرسیرجان؛ باز هم باخت جلالی و شادی مسئله دار منشا

تیم نساجی به بهانه شوک وارد کردن و تغییر شرایط فاضلی جوان را برکنار کرد و مجید جلالی با تجربه را جایگزین این مربی کرد اما این تیم مازنی با جلالی 4 باخت نصیبش شده تا شرایطش بیش از گذشته بغرنج شود. نکته دیگر این بازی شادی بعد از گل منشا بود که همراه با حرکت غیر اخلاقی بود و همین موضوع باعث شد تا کمیته انضباطی هم این بازیکن را تا اطلاع ثانوی محروم اعلام کند و منشا بازی حساس تیمش مقابل پرسپولیس را از دست بدهد. در این بازی امیر قلعه نویی هم کنار زمین بابت پنالتی اعلام شده به سوی نساجی چنان گردوخاکی به راه انداخت که نحوه اعتراض او سوژه عکاسان شد. سرمربی گل گهر هم مدتی است در نشست های خبری قبل و بعد از بازی شرکت نمی کند  و به طرز عجیبی دستیار جویای نامش را در نشست ها مقابل خبرنگاران قرار می دهد و معلوم نیست چرا برای سازمان لیگ مهم نیست که چرا امثال قلعه نویی برای اهالی رسانه ارزشی قائل نمی شوند و در نشست ها حضور پیدا نمی کنند.

 

 

نکته چهارم: فولاد 2 - صفر شهر خودرو ؛ تیم مشهدی غرق در حواشی مالکیت

برای جواد نکونام پیروزی مقابل شهرخودرو اهمیت زیادی داشت که به این مهم رسید اما در سوی دیگر میدان شاگردان مهدی رحمتی که این روزها اسیر مشکلات مالک خود هستند نتوانستند با تمرکز مقابل تیم خوزستانی قرار گیرند. مهدی رحمتی بعد از این بازی حسابی از شرایط گلایه کرد. او که این روزها به دلیل نامشخص بودن مالکیت تیم حسابی سرگرم رتق و فتق شاگردانش است در صحبت هایش تا توانست به یک مربی خاص بابت تلاشهایش برای جذب یکی دو تن از بازیکنانش برای نیم فصل دوم تاخت.

 

 

نکته پنجم:سپاهان 2 - صفر استقلال؛ قهر فکری و طغیان اعتراض در فضای مجازی

حساس ترین بازی فصل را استقلال در شرایطی به سپاهانی ها باخت که این تیم در این بازی به هیچ وجه شمایل تیم مدعی را نداشت. بازیکنان این تیم ضعف های زیادی از خود نشان دادند و در پایان بازی هم محمود فکری در نشست خبری سوال یک خبرنگار را در خصوص تغییرات تاکتیکی و سیستمی تاب نیاورد و به حالت قهر نشست را ترک کرد تا بدترین یادگار را از رفتارهایش به جا بگذارد. استقلال با این باخت علاوه بر از دست دادن صدرنشینی قهرمانی نیم فصل را هم از دست داد و درحالی که تا هفته ها صدرنشین بود باعث شود در فضای مجازی یک عده ای که همواره آماده حمله به کادرفنی آبی پوشان هستند دست به کار شوند و با هشتگ های اخراج فکری بر مدیریت باشگاه فشار وارد کنند. البته مدیریت باشگاه استقلال هم نشان داده در حمایت از کادرفنی خود خیلی ثابت قدم نیست و شاید برخی از این مدیران بدشان هم نیاید تغییراتی در کادرفنی بدهند و در این زمینه کوشش های پنهانی هم می کنند.

 

 

نکته ششم: سایپا یک - 2 تراکتور ؛ هدیه تولد دلپذیر برای اخباری

سایپا در خانه باخت تا ابراهیم صادقی برای ترمیم شرایط تیمش فکر اساسی کند. در روزی که مسعود شجاعی به خودش بازی نداد و از روی نیمکت بازی یارانش را تماشا کرد و همچنین اشکان دژاگه هم به ترکیب بازگشت، تیم تبریزی 3 امتیاز گرفت تا کمی شرایطش التیام پیدا کند. این روزها هواداران تراکتور هم از شرایط تیمشان راضی نیستند و مشخص نبودن وضعیت سرمربیگری در این تیم حسابی صدای آنها در آورده است. در این بازی اخباری که از ناحیه بینی در بازی های گذشته با شکستگی روبرو شده بود باز هم دچار آسیب شد اما تا انتهای بازی درون دروازه ایستاد و در نهایت با یک برد دلچسب در رختکن تولدش را جشن گرفت.

 

 

 

نکته هفتم: مس رفسنجان 3 -  یک ذوب آهن؛ تیم اصفهانی هر روز غرق تر از دیروز

بار کج ذوب آهن که از ابتدای فصل خود را نشان داد همچنان کج می رود و این تیم روز گذشته هم نتوانست خودش نشان دهد و یک شکست سنگین را تجربه کرد. ذوب آهن که هنوز تکلیف کادرفنی خود را نمی داند با چرچیچ هم موفق به تغییر شرایط نشد و در عوض شاگردان ربیعی در آن چمن مصنوعی مشکل توانستند 3 امتیاز بگیرند.

 

 

نکته هشتم: پرسپولیس  یک - صفر پیکان؛ شکوفایی یک کاپیتان در آستانه بازنشستگی

مهدی تارتار که برای این بازی عزادار از دست دادن مادر همسرش بود، روی اوت های بلند نادر محمدی حساب ویژه ای باز کرده بود و البته در چند نوبت هم تلاش های این بازیکن برای پرسپولیس دردسرساز شد اما تارتار اسیر تجربه سرخپوشان شد و درحالی که موقعیت های گل خوبی هم نصیب تیمش شد نتوانست از پس کاپیتانی به نام سید جلال حسینی و بازیکنی که این روزها در اوج تجربه و شکوفایی بازی می کند یعنی احمد نوراللهی برآید. یحیی گل محمدی که تیمش دیروز خیلی بازی چشم نوازی انجام نداد 3 امتیاز این بازی را مدیون این دو مهره کلیدی است. پرسپولیس با این برد فقط یک قدم تا قهرمانی دوباره در نیم فصل فاصله دارد. البته اگر شرایط مالی باعث نشود تا اردوگاه سرخ بهم بریزد. روز گذشته بعد از مدتها بازیکنان پرسپولیس بالاخره به صدا در آمدند و از پرداختی های نامطلوب خود سخن به زبان آوردند.

یکی از نکات دیگر عجیب در ترکیب پرسپولیس نیمکت نشینی مهدی عبدی است. البته مربیان این تیم معتقدند یک بحث کاملا فنی و تاکتیکی است اما سوالی که پیش می آید این است که چه مسئله تاکتیکی باعث شده پرسپولیس تنها مهره کارآمد تهاجمی خود را نیمکت نشین کند؟

منبع:فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها