|

لایپزیش – لیورپول‌؛ مغز متفکرهای آلمانی

لیورپول در روزهای سخت و بحرانی به مجارستان رفته تا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با لایپزیش مصاف بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه پوشکاش آرنای مجارستان دو تیم غیرمجاری به مصاف هم خواهند رفت. محدودیت‌های کرونایی در آلمان باعث شده لایپزیش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در بوداپست میزبان لیورپول باشد. 

لایپزیش‌؛ همان خوب‌های همیشگی

یولیان ناگلزمن و یک تیم همیشه جذاب. از وقتی مربی هوفنهایم بود تا حالا که سکاندار هدایت لایپزیش است. جوان‌ترین مربی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا این فصل هم به شگفتی‌سازی فکر می‌کند. تیمش در فصل جاری نوسان زیاد داشته، ولی نزدیک‌ترین تیم به بایرن‌مونیخ در بالای جدول بوندس‌لیگاست. این گاوهای نر خوش‌شانس هستند که در شرایط بحرانی به لیورپول رسیده‌اند. البته رقیب تیم کوچکی نیست ولی فصل پیش هم لایپزیش بزرگانی مثل تاتنهام و اتلتیکو را کنار زده و این فصل در خانه پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد را شکست داده. 

لیورپول‌؛ از دل آتش بیرون بیا

حتی رقبا و دشمنان لیورپول هم فکر نمی‌کردند بعد از فصل خوب و شکستن طلسم قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به این حال و روز بیفتند. مصدوم پشت مصدوم و بدشانسی پشت بدشانسی برای یورگن کلوپ و شاگردانش پیش آمده. حالا با ۳ باخت متوالی در لیگ برتر به استقبال مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان خواهند رفت. یک تورنمنت دیگر که شانس قهرمانی در آن دارند. ۲ فصل پیش وقتی هواداران‌شان منتظر قهرمانی در لیگ برتر بودند، جام گوش‌بزرگ را به آنها هدیه دادند. حالا تاریخ تکرار خواهد شد؟ باید متفاوت از لیگ برتر باشند. 

آخرین جدال

این نخستین دیدار تاریخ بین تیم‌های لایپزیش و لیورپول خواهد بود. 

آمار بازی

۴۴) لیورپول تابه‌حال مقابل لایپزیش بازی نکرده اما ۴۴ مرتبه مقابل آلمانی‌ها به میدان رفته است. ۲۲ بازی را برده، ۱۵ مرتبه به تساوی رسیده و ۷ شکست داشته. 

۴) لایپزیش هم ۴ مرتبه مقابل تیم‌های انگلیسی بازی کرده که در ۳ بازی برنده شده و یک بازی را باخته است. 

۳) این سومین فصل حضور لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپاست که همه سابقه‌شان به همین ۴ فصل اخیر برمی‌گردد و برای دومین مرتبه متوالی به مرحله حذفی می‌رسند. 

۳) شاگردان ناگلزمن با تکیه به بردهای خانگی صعود کردند. ۳ بازی خانگی‌شان در مرحله گروهی را بردند. 

۶) تیم کلوپ نشانی از آن تیم فوق‌العاده فصل قبل ندارد. قرمزها در ۶ بازی از ۱۰ بازی سال ۲۰۲۱ شکست خورده‌اند. 

۱-) لایپزیش با تفاضل گل منفی یک به مرحله حذفی رسید. این تیم البته در رکورد منفی‌اش یک شریک دارد که اتلتیکومادرید است. 

۳) لیورپول سومین خط دفاعی خوب مرحله گروهی را در اختیار داشت. نکته جالب اینکه تیم‌های اول و دوم هم منچسترسیتی و چلسی با یک و ۲ گل خورده هستند. 

مصدومان و محرومان

دومینیک سوبوسلای ستاره جوان لایپزیش به این نبرد حساس نمی‌رسد. شرایط امیل فورسبرگ هم هنوز مشخص نیست. لیورپول به نبودن خیلی بازیکنان عادت کرده. ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، نبی کیتا و دیوگو ژوتا قطعاً غایب هستند. جیمز میلنر، فابینیو و بن دیویس هم بعید است بتوانند بازی کنند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

لایپزیش: گولاچی، موکیله، اوپامکانو، کلوسترمن، آدامز، آنخلینیو، زابیتسر، کمپل، اولمو، پولسن و انکونکو

لیورپول: آلیسون، آرنولد، هندرسون، فابینیو، رابرتسون، تیاگو، واینالدوم، جونز، صلاح، مانه و فیرمینو

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها