|

پورتو – یوونتوس‌؛ بانوی‌پیر در خانه اژدها

یوونتوس در روزهایی که از کورس کسب اسکودتو دور شده، می‌خواهد در لیگ قهرمانان اروپا نتایج خوبی بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

از ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه دراگائو، پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان یوونتوس خواهد بود. نبردی بین کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش با یاران مهدی طارمی، ستاره ایرانی که این روزها با پیراهن آبی‌وسفید می‌درخشد. 

پورتو؛ اژدها بیدار می‌شود

فصل برای پورتو فصل خیلی خوبی نبوده، نه اینکه خودشان بد باشند، در لیگ برتر پرتغال از رقیب دیرینه اسپورتینگ‌لیسبون ۱۰ امتیاز عقب افتاده‌اند. ۳ هفته اخیر متوقف شده‌اند، با این حال از اواخر اکتبر شکستی نداشته‌اند. در لیگ قهرمانان اروپا هم قرعه سختی به آنها خورده. از ۶ سال پیش از این مرحله فراتر نرفته‌اند (که البته تنها صعودشان به مرحله یک‌چهارم بوده) و اگر بتوانند پرافتخارترین تیم ایتالیا را شکست دهند، کار بزرگی کرده‌اند. آیا اژدها در لیگ قهرمانان اروپا بیدار می‌شود؟

یوونتوس‌؛ سیاه یا سفید؟

واقعاً نمی‌دانیم بگوییم یوونتوس با آندره‌آ پیرلو سیاه است یا سفید. تیمی که از کورس قهرمانی و دهمین اسکودتوی متوالی دور شده و حالا دلخوش است طلسم قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان اروپا را بشکند. کار سختی که فصل پیش با توقف مقابل لیون به آن نرسیدند و باعث شد مائوریتسیو ساری هم برکنار شد. آیا نتایج لیگ قهرمانان حکم برکناری پیرلو را هم به دستش خواهد داد؟ فعلاً روی کاغذ قرعه بدی ندارند و باید دید در پرتغال چه خواهند کرد. 

آخرین جدال

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ هم در همین مرحله یک‌هشتم نهایی یوونتوس به مصاف پورتو رفت. بازی رفت را ۲ بر صفر برده بودند و در بازی برگشت با تک‌گل دیبالا برنده از میدان خارج شدند. 

آمار بازی

۴) در لیگ قهرمانان اروپا، پورتو و یوونتوس ۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. یووه ۳ بازی را برده و دیگر بازی مساوی شده است. البته یک مصاف هم در جام‌درجام اروپا سال ۱۹۸۴ داشته‌اند که آن را هم یووه برد. 

۱۷) یوونتوس تا به حال ۱۷ مرتبه به مصاف تیم‌های پرتغالی رفته که ۱۰ بازی را برده، ۳ بازی مساوی شده و ۴ بازی را باخته. 

۲) پورتو در قهرمانی با یوونتوس در لیگ قهرمانان برابر است. هر دو تیم ۲ مرتبه جام را بالای سر برده‌اند. 

۷) یوونتوس رکورددار نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان است. بانوی‌پیر ۷ فینال را باخته. بعد از سال ۱۹۹۵ موفق شده‌اند ۵ مرتبه فینالیست شوند که همگی را باخته‌اند. 

۳) پورتو در کنار لیورپول و بعد از منچسترسیتی و چلسی (با یک و ۲ گل خورده) با ۳ گل خورده سومین خط دفاعی خوب مرحله گروهی را در اختیار داشت. 

۱۴) یوونتوس هم با ۱۴ گل زده و بعد از بایرن‌مونیخ، مونشن‌گلادباخ و بارسلونا (با ۱۸، ۱۶ و ۱۶ گل زده) سومین آمار خوب گلزنی در مرحله گروهی را داشت. 

۰) پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در خانه‌اش شکست نخورده است. 

مصدومان و محرومان

اوتاویو و زایدو سانوسی مصدومان پورتو هستند. نانو مدافع این تیم هم به دلیل ضربه سختی که به سرش خورده نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. پائولو دیبالا و آرتور آسیب‌دیده‌های یوونتوس هستند که به نبرد با پورتو نمی‌رسند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

پورتو: مارچسین، مانافا، امبمبا، په‌په، سار، کورونا، اوریبه، اولیویرا، دیاس، طارمی و مارگا

یوونتوس: شچسنی، کوادرادو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، کولوشوسکی، مک‌کنی، بنتانکور، کیزا، رونالدو و موراتا

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها