|

استعفای مسعود بعد از آن لایو اینستاگرامی!

انتشار خبر خودداری شجاعی از تمرین دادن تراکتور، باعث شد تا ابهامات در خصوص آینده این تیم بیشتر شود.

لینک کوتاه کپی شد

باشگاه تراکتور در سومین فصل از خصوصی شدن خود در شرایط ویژه ای قرار گرفت؛ شرایطی که به قبول هدایت تیم توسط مسعود شجاعی انجامید. کاپیتان تراکتوری ها در حالی این مسئولیت را به عهده گرفت که آمادگی قبلی برای آن نداشت اما قرار گرفتن در کوران مسابقات و نبود فرصت کافی برای انتخاب سرمربی جدید، مسعود را به سمت قبول یک مسئولیت بزرگ سوق داد، مسئولیتی که در پایان نیم فصل اول با در نظر گرفتن تمامی جوانب، باید بگوییم که در آن موفق بود.

تصمیمات نسنجیده در غیاب مالک

شرایط باشگاه تراکتور در مقطع فعلی اما اتفاقاتی را رقم زده که به نظر می رسد آرام آرام می تواند در مسیر تیم اختلال ایجاد کند. محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور در بعد کلان مدیریتی که در راس آن تامین منابع مالی قرار دارد، تا اینجا موفق عمل کرده اما شرایط اقتصادی فعلی و دوری او از ایران و البته اتخاذ تصمیمات نسنجیده در طبقات پایین تر مدیریتی باشگاه، باعث شده تا در غیاب فیزیکی مالک، باشگاه تراکتور دچار دردسرهایی شود. دردسرهایی که به هیچ عنوان با مسیری که زنوزی برای تراکتور طراحی کرده، همخوانی ندارد. در حالی که مالک باشگاه تراکتور در صحبت های خود با قاطعیت از مسعود شجاعی حمایت کرده و به سرمربیگری او تاکید کرده بود، اتفاقات و اظهارنظرهای اخیر باعث شده تا موضوع وارد یک شرایط جدید شود.

وقتی کاسه صبر مسعود لبریز شد

شجاعی بعد از پشت سر گذاشتن دو فصل موفق در تراکتور، در سومین فصل حضور خود در این تیم، با پیشنهاد مالک ابتدا برای چند بازی و سپس تا پایان نیم فصل اول هدایت تیم را بر عهده گرفت. مسعود توانست به واسطه تجربه و البته ارتباط خوبی که با هم تیمی هایش داشت، تراکتور را با شرایطی قابل قبول تا پایان نیم فصل هدایت کند و در حالی که مالک باشگاه در تلاش برای جلب نظر او برای ادامه روند فعلی بود، اتفاقات اخیر، واکنشی را از کاپیتان تراکتوری ها به همراه داشت که می توانیم تا حد زیادی به او حق دهیم. نکته جالب توجه در این چند ماه اخیر، عدم واکنش شجاعی به انتقادات و اظهارنظرهایی بود که به شدت او را تحت فشار قرار داده بودند. بعد از اظهارات اخیر معاون ورزشی باشگاه تراکتور اما به نظر می رسد، شرایط اندکی تغییر کرده و کاسه صبر مسعود لبریز شده است.

افشای اطلاعات درون تیمی به قیمت؟!

بعد از جدایی هوشنگ نصیرزاده از جمع تراکتوری ها که البته با رضایت زنوزی صورت نگرفت، علیرضا رحیمی به عنوان معاون ورزشی باشگاه تراکتور منصوب شد؛ رحیمی طی هفته های اخیر اظهاراتی داشته که به نظر می رسد در تصمیم اخیر مسعود بی تاثیر نیست. معاون ورزشی تراکتور با شعار هوادار محرم باشگاه است، اخیرا اظهاراتی داشت که در کمتر باشگاهی شاهد مطرح شدن آن از سوی مدیران هستیم. مطالبی که بیشتر به افشای اطلاعات درون تیمی شباهت دارد و حتی خود هواداران هم چندان راضی به مطرح شدن آنها به قیمت به مشکل خوردن و ایجاد حاشیه در تیم شان نیستند. 

وقتی مسعود سیبل شد

لایو اینستاگرامی اخیر رحیمی نکات بسیاری داشت؛ یکی از مهمترین نکات نام بردن از بازیکنانی بود که در لیست مازاد باشگاه قرار دارند. نام این بازیکنان در شرایطی فاش شد که باشگاه تراکتور هنوز در جذب جانشین آنها توفیقی نداشته و طبق عرف، باشگاه ها معمولا زمانی اقدام به چنین کاری می کنند که جایگزین بازیکنان مازاد را انتخاب کرده باشند مگر اینکه این لیست توسط پاپاراتزی ها فاش یا اینکه یک بازیکن به دلایل انضباطی از باشگاه کنار گذاشته شود. اعلام این اسامی حواشی داخلی بسیاری به همراه داشت و آن گونه که به گوش می رسد نارضایتی های بسیاری ایجاد کرد، نارضایتی هایی که بیشتر مسعود شجاعی را در بر می گرفت، فردی که نقشی در اعلام اسامی نداشت و در خوش بینانه ترین حالت ممکن طی یک جلسه خصوصی، این اسامی را در اختیار باشگاه قرار داده بود.

سنگ بزرگ نشان نزدن است

اتفاقی که در تمرین روز چهارشنبه تراکتور رخ داد را نه می توان تایید کرد و نه تکذیب چرا که تمرینات پشت درهای بسته انجام می شود و اگر قرار باشد چنین موضوعی رسانه ای شود بی شک توسط عوامل خودی انجام گرفته که به هیچ عنوان نمی تواند به نفع تراکتور باشد. این موضوع دقیقا زمانی رخ داده که معاون باشگاه تراکتور اخیرا از گزینه هایی برای هدایت تراکتور نام برد که تقریبا هیچ کدام از آنها امکان حضور در تبریز را نداشتند و این مصداق بارز ضرب المثل "سنگ بزرگ نشان نزدن است" بود. فشارهای اخیری که اظهارات نسنجیده پیرامون باشگاه تراکتور ایجاد کرد، مسعود شجاعی را به اتخاذ تصمیم اخیر واداشت و باید دید که ادامه و فرجام آن چه خواهد بود؟ هر چه که هست باشگاه تراکتور در بعد مدیریتی با مشکلاتی مواجه است که خواسته یا ناخواسته خود باشگاه را با مشکل مواجه ساخته است. 

فرصتی برای فرصت طلبان

شواهد و قرائن به گونه ای است که به نظر می رسد مسعود شجاعی سرمربی تراکتور خواهد ماند همان گونه که پیش از شوک روز گذشته هم چنین پیش بینی با اطمینان بیشتری صورت می پذیرفت. در چنین شرایطی که گزینه مناسبی هم وجود ندارد، پرداختن به موضوع سرمربی و نام بردن از گزینه هایی که حتی یک درصد هم احتمال حضورشان در تیم وجود ندارد، جز تنش حاصلی برای تراکتور نخواهد داشت. تنشی که فرصتی طلایی برای برخی از مربیان است که مترصد فرصتی برای حضور روی نیمکت تراکتور هستند. بهتر است در چنین شرایطی که شجاعی توانسته تیم را تا اینجا پیش ببرد، مدیریت باشگاه تمرکز اصلی خود را روی خرید بازیکنانی بگذارد که تیم در نیم فصل دوم نیاز مبرمی به آنها خواهد داشت. ادامه این روند اما چیزی جز اتلاف وقت و از دست دادن فرصت برای آماده سازی در شرایطی که بازی ها به صورت فشرده در حال انجام هستند نخواهد داشت.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها