|

چهارده سال پس از گل تاریخی نکونام

امروز چهاردهمین سالگرد گل تاریخی جواد نکونام به لباس اوساسونا به تیم بوردو در مرحله یک شانزدهم نهایی جام یوفاست.

لینک کوتاه کپی شد

مسابقات جام یوفا که چند سالی است به لیگ اروپا تغییر نام داده است، همیشه صحنه جدال تیم های مطرحی بوده است که در راه رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا بازمانده و در تلاش بودند تا شایستگی های خود را در دومین جام معتبر قاره سبز رقم بزنند.

چهارده سال پیش و در این روز، تیم های اوساسونا و بوردو دیدار برگشت خود در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا را در پمپلونا برگزار کردند. دیداری که با هنرنمایی جواد نکونام در آخرین ثانیه های بازی به سود اوساسونا به پایان رسید.

اوساسونا که در بازی رفت در خانه بوردو فرانسه به نتیجه تساوی بدون گل رسیده بود، در دیدار برگشت و در حضور بیش از 25 هزار تماشاگر ورزشگاه السادر از این تیم فرانسوی پذیرایی کرد.این بازی با قضاوت دومنیکو مسینا برگزار شد. یاران نکونام گرچه برتری محسوسی نسبت به مهمان خود داشتند اما نتوانستند در طول 90 دقیقه بازی کاری از پیش ببرند تا بازی با نتیجه بدون گل به اتمام برسد. این نتیجه باعث شد تا چهره پیروز میدان پس از جدال در دو وقت اضافه 15 دقیقه مشخص شود .

نیمه نخست وقتهای اضافه نیز بدون رد و بدل شدن گل به اتمام رسید تا تیم پیروز در 15 دقیقه دوم وقتهای اضافه مشخص شود. در این نیمه نیز دو تیم تا دقیقه پایانی نتوانستند گلی را به ثمر برسانند اما در دقیقه 120 این دیدار جواد نکونام فرشته نجات اوساسونا شد.

در حالیکه تماشاگران حاضر در استادیوم خود را مهیای ضربات پنالتی کرده بودند، یک ارسال از سمت چپ خط حمله اوساسونا با پرواز بلند جواد نکونام همراه شد و او با یک ضربه سر دیدنی تیمش را در دقیقه 120 به گل رساند. نکونام با گلی که وارد دروازه حریف کرد تیمش را به دور بعد رقابتهای جام یوفا برد.

صفحه رسمی باشگاه اوساسونا در توئیتر با بازنشر ویدیوی گل تاریخی نکونام نوشته است: «که چهارده سال از این شگفتی جواد نکونام می گذرد. در آن فصل اوساسونا به دیدار نیمه نهایی لیگ یوفا نیز صعود کرد.» نکونام در آن زمان به سایت رسمی اوساسونا گفته بود که از خوشحالی تا صبح نتوانسته است بخوابد.

منبع:خبر آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها