|

چلسی – منچستریونایتد؛ امتحان مهم

چلسی و منچستریونایتد برای این که شانس بیشتری داشته باشند تا بین ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس قرار بگیرند، باید در نبرد رودررو ۳ امتیاز …

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۰ حساس‌ترین نبرد هفته بیست‌وششم لیگ برتر انگلیس بین چلسی و منچستریونایتد در استمفوردبریج برگزار خواهد شد. استوارت اَتوِل داور این دیدار است. 

چلسی‌؛ اولین آزمون بزرگ توخل

شوک به چلسی جواب داده و از وقتی توماس توخل آمده، ۶ بازی است که نباخته‌اند. باشگاه چلسی وقتی فرانک لمپارد را کنار گذاشت انتخاب خوبی کرد و مربی‌ای را به خدمت گرفت که هم به جوان‌ها بها می‌دهد و هم خوش‌فکر است. چند بازیکن چلسی احیا شده‌اند و روحیه پیروزی‌طلبی تیم بازیابی شده. تیمِ توخل در دیدار مقابل تاتنهام که بازی بزرگی بود پیروز شد اما رقیب شرایط بحرانی داشت و می‌توانیم ادعا کنیم اولین نبرد بزرگِ توخل مقابل منچستریونایتد است. رقیبی که ۶ بازی آخر لیگ برتری را از آبی‌ها نباخته و حالا چالشی متفاوت برای مربی آلمانی ایجاد کرده. 

منچستریونایتد؛ روزهای سخت

جمعه ظهر قرعه‌کشی لیگ اروپا که صورت گرفت، برنامه منچستریونایتد در این روزها سخت‌تر شد. شاید یونایتد مدعی قهرمانی نباشد و از سیتی فاصله گرفته باشد اما شرایط خوبی دارد. دوباره روی دور برد افتاده‌اند و مقابل چلسی هم اوله‌گنار سولشائر در لیگ برتر نباخته. شیاطین‌سرخ ابتدا باید به مصاف چلسی بروند، سپس در دیداری سخت به مصاف منچسترسیتی صدرنشین خواهند رفت که توقف‌ناپذیر است. پس از آن هم در چالشی از لیگ اروپا با میلان رقابت خواهند کرد. سولشائر می‌خواهد تیمش را از این روزهای دشوار موفق رد کند. 

آخرین جدال

اکتبر ۲۰۲۰ در دیدار رفت این فصل لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد و چلسی در اولدترافورد به تساوی بدون‌گل رسیدند. 

آمار بازی

۵۷) در ۵۷ نبرد قبلی چلسی و منچستریونایتد آمار نزدیک است. آبی‌ها برنده ۱۸ بازی بوده‌اند و قرمزها در ۱۷ بازی پیروز شده‌اند. ۲۲ بازی هم مساوی شده است. 

۳) حدود ۳ سال و ۴ ماه است که چلسی در لیگ برتر موفق به شکست منچستریونایتد نشده. شیاطین‌سرخ ۶ بازی اخیر را به چلسی نباخته‌اند. 

۲۴) آخرین مرتبه‌ای که چلسی ۲ بازی متوالی خانگی را از منچستریونایتد باخت اکتبر ۱۹۹۶ یعنی ۲۴ سال و ۴ ماه قبل برمی‌گردد. 

۱۹) منچستریونایتد ۱۹ بازی متوالی خارج‌ازخانه را نباخته. ۱۳ برد و ۶ تساوی در این بازی‌ها در حالی برای‌شان رقم خورده که شروع این بردهای متوالی با برتری فوریه ۲۰۲۰ مقابل چلسی بود. 

۳) از زمان حضور توماس توخل در چلسی، آبی‌ها در ۳ بازی متوالی خانگی گل نخورده‌اند. ژانویه ۲۰۱۸ آخرین مرتبه‌ای بود که این آمار به ۴ بازی متوالی رسید. 

۳) شیاطین‌سرخ در ۳ بازی آخرشان در استمفوردبریج در تمامی رقابت‌ها پیروز شده‌اند. این بردها در لیگ برتر، جام‌حذفی و جام اتحادیه بوده‌اند. یونایتد تا به ‌حال ۴ بازی متوالی را در خانه چلسی نبرده است. 

۷) مارکوس رشفورد در ۷ گل یونایتد مقابل چلسی نقش داشته. ستاره شیاطین‌سرخ ۵ گل و ۲ پاس‌گل در دیدارهای قبلی با چلسی ثبت کرده است. 

مصدومان و محرومان

تیاگو سیلوا مدافع باتجربه چلسی تنها مصدوم و غایب این تیم است. پل پوگبا، اسکات مک‌تامینی، خوان ماتا و فیل جونز مصدومان منچستریونایتد هستند که قطعاً به نبرد استمفوردبریج نمی‌رسد. دونی فان‌دی‌بیک، ادینسون کاوانی و دنیل جیمز هم مصدوم هستند اما شاید به این بازی برسند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: مندی، آسپلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، هادسون اودوی، جورجینیو، کواچیچ، آلونسو، مانت، ورنر و ژیرو

منچستریونایتد: دخئا، بایی، لیندلوف، مگوایر، وان‌بیساکا، شاو، ماتیچ،‌ فرد، فرناندس، رشفورد و مارسیال

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها