|

خوشحالیم که در این فوتبال جایی نداری؛ سرت سلامت علی آقا

اعضای مجمع رای خودشان را به دیگران دادند، دستش را برای کریمی می زنند!

لینک کوتاه کپی شد

زمانی که علی کریمی در حال ترک محل انتخابات فدراسیون فوتبال بود، به شدت از سوی خبرنگاران تشویق شد.

از ساعت 10 صبح امروز انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد و در نهایت پس از دو مرحله رای گیری، شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. در دور اول انتخابات شهاب الدین عزیزی خادم 35 و کیومرث هاشمی 24 رای کسب کردند و رقابت آن ها به دور دوم کشیده شد. با این حال علی کریمی با 9 رای و مصطفی آجورلو هم با 18 رای از رقابت کنار رفتند.

زمانی که علی کریمی در حال ترک سالن بود، به شدت از سوی خبرنگاران تشویق شد. جادوگر زمانی هم که به بیرون رفت، واکنش تندی به انتخاب نشدنش نشان داد. زمانی که دور دوم رای گیری به اتمام رسید و عزیزی خادم رسما به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد، این بار خبرنگاران واکنشی به این موضوع نشان ندادند ولی در عوض اعضای مجمع او را تشویق کردند. م

وضوعی که نشان می دهد اختلاف سلیقه فاحشی بین اهالی رسانه و نفراتی که کرسی رای دادن داشتند وجود دارد. البته همان دفعه اول هم که موقع خروج علی کریمی از سالن چند نفری از اعضای مجمع برایش دست زدند، خبرنگاران به شوخی می گفتند اعضای مجمع رای خودشان را به دیگران دادند، دستش را برای کریمی می زنند!

علی کریمی پس از برگزاری دور اول انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و در شرایطی که 9 رای به دست آورد، سالن اجلاس سران را ترک کرد. او در زمان خروج از سالن بین خبرنگاران گفت: باید بگویم از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی می‌افتد، اما به این دلیل حضور پیدا کردم که فردا نگویند حالا که شرایط برای حضور فوتبالی‌ها در انتخابات فراهم شد و کسی هم نیامد، بهانه به دست کسی ندهم.

او افزود: از اول هم مشخص بود و 9 نفری که به من رأی دادند تشکر می‌کنم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خوشحالم از این بابت که وقتی در انتخابات شرکت کردم، تمام بینندگان در سرتاسر کشور و جهان متوجه شدند 9 نفر در فوتبال ایران حضور دارند که دوست دارند این فوتبال تغییر کند. رأی تمام اعضای مجمع قابل احترام است و هر کسی حق رأی دارد. طبیعی است اگر من هم جای آنها بودم به آن کسی که دوست داشتم رای می‌دادم.

کریمی تصریح کرد: امیدوارم طرف پیش وجدان خود خیالش راحت باشد و به فوتبال خیانت نکرده باشد. مشخص نیست 9 نفری که به من رأی دادند چه کسانی بودند اما خودتان دیدید چه اتفاقی افتاد.

وی در باره اینکه این انتخابات مهندسی شده بود،‌ گفت: نمی‌دانم، ولی باید با تأخیر روز مهندس را به تمام مهندسان تبریک بگویم و برا‌ی آنها آرزوی موفقیت کنم.  

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در باره اینکه آیا حاضر است به عنوان مربی به فوتبال بازگردد گفت: نیازی به من نیست طبیعتا اگر نیاز باشد این کار را انجام می‌دهم.

محسن ترکی: امروز روز شکست فوتبال بود

محسن ترکی درباره اینکه به نظر می ‌رسید به سلامت برگزاری انتخابات اعتراض دارد، گفت:

در سلامت انتخابات بحثی نبود و کارها شُسته و رفته پیش رفت. اینجا، انتخابات سلامت است، اما باید دید پشت پرده چه اتفاقاتی افتاده است. کاری به شخص خاصی ندارم و الان هم که با شما صحبت می ‌کنم نمی ‌دانم چه کسی رئیس فدراسیون انتخاب شده است. (در این لحظه خبرنگاران اعلام کردند عزیزی‌ خادم به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده است.)

ترکی افزود: تنها فرد فوتبالی انتخابات فدراسیون رأی نیاورد و در واقع روز شکست فوتبال ما بود. می‌خواستم همان لحظه ‌ای که گزینه فوتبالی ما رأی نیاورد، مجمع را ترک کنم. ما جنگیدیم تا فوتبالی ‌ها در عرصه انتخابات شرکت کنند. خیلی از فوتبالی ‌ها نیامدند، اما یک نفر پیدا شد و شجاعت داشت در انتخابات شرکت کند تا با انتخاب مدیران قوی در کنارش اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران رقم بزند. برند فوتبالی در دنیای امروز می ‌توانست برای فوتبال ما مثمر ثمر باشد، اما اعتقاد دارم هنوز هم دیر نشده است. همانطور که از گزینه فوتبالی انتظار داشتیم از مدیران قوی استفاده کند، از عزیزی‌ خادم انتظار داریم از فوتبالی‌ ها استفاده کند و مشاوران قوی داشته باشد.  

داور پیشین فوتبال کشورمان در خصوص شناختنش از عزیزی‌ خادم گفت: شناخت زیادی از او ندارم و تنها می‌دانم یک دوره عضو هیئت رئیسه فدراسیون بود. امروز، روز شکست فوتبال ایران بود و خیلی ناراحتم که فوتبالی‌ ها از تنها گزینه فوتبالی حمایت نکردند. این اتفاق بدی است که فوتبالی‌ ها چشم دیدن هم را نداشتند. هر آنچه سرمان بیاید، حق‌مان است. هر اتفاقی در چهار سال آینده بیفتد، کسی حق ندارد حرف بزند. با یکی از بزرگان فوتبال صحبت می‌کردم که می‌گفت گزینه فوتبالی توانایی ندارد. به برند فوتبالی در عرصه بین ‌المللی نیاز داشتیم.  

ترکی در واکنش به این سؤال که آیا دلیل شکست علی کریمی لابی نکردن بود، افزود: نمی‌ دانم، فکر کنم تنگ‌نظرهایی بین فوتبالی‌ها وجود دارد. اتفاقی که از قدیم بوده و حتی ممکن است در صنف شما هم وجود داشته باشد. تنها گزینه فوتبالی امروز تنها 9 رأی آورد که خیلی بد بود.

واکنش سوشا مکانی به رای نیاوردن علی کریمی

سوشا مکانی دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامی اش به نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

سوشا مکانی در این پست نوشت:

دو بار در این فوتبال اشک ریختم، بار اول روزی که کفش هایت رو آویزان کردی و فوتبال ملی ایران و‌ مردم رو از دیدن کیفیت و استعداد ناب خدادادی ات محروم کردی که بعد از تو برای همیشه فوتبال در ایران خاموش شد ... بار دوم امروز، اما امروز با اینکه یک پای اصلی اشک هایم بودی، برای تو اشک نریختم، چرا که تو‌ محبوب بودی و دست نیافتنی تر شدی.

برای فوتبال ایران اشک ریختم، فوتبالی که باید اسطوره هایش را در این حال و روز ببیند ... فوتبالی که عقاب آسیا از نظر دادن در موردش اکراه دارد و و پیتزا زدن را ترجیح می دهد، فوتبالی که شهریار و آقای گل جهان سکوت می کند و سکوت می کند ... فوتبالی که غزال تیز پای آسیا جایی در آن ندارد، آقا مهدی مهدوی کیا با بیش از 10 سال ستاره بودن در هامبورگ اکنون فقط نظاره گر است ... جوانان و اسطوره هایی که یا جلوی چشمان ما از بین رفتند و یا به کلی از این فوتبال کنار رفتند ... جادوگر، اسطوره پاک و نجیب فوتبال آسیا سرت سلامت خوشحالم که در این فوتبال جایی نداری.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها