|

چرا سایپا حریف دلخواه پرسپولیس و یحیی است؟

سایپا تاکنون۲۰ بار از پرسپولیس شکست خورده و تاکنون هیچ تیمی از پرسپولیس به این اندازه شکست نخورد.

لینک کوتاه کپی شد

نیم فصل دوم لیگ بیستم، امروز دوشنبه ۱۱ اسفند با برگزاری ۸ دیدار آغاز خواهد شد. در یکی از این بازی‌ها قهرمان ۴ فصل اخیر لیگ و صدرنشین نیم فصل اول، پرسپولیس با سایپا روبه‌رو خواهد شد. پرسپولیس در شرایطی پا به این دیدار می‌گذارد که در ۵ بازی اخیر خود به پیروزی رسیده و بهترین فرمی که تیمی در لیگ امسال داشته را تجربه می‌کند. دروازه این تیم ۳۶۸ دقیقه است که بسته باقیمانده. پرسپولیس با ۳۰ امتیاز با ۲ امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم در رتبه نخست قرار گرفته و سایپا با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم جای دارد.

سایپا تاکنون۲۰ بار از پرسپولیس شکست خورده و تاکنون هیچ تیمی از پرسپولیس به این اندازه شکست نخورده و در ۱۰ مصاف اخیر مقابل پرسپولیس بردی نداشته است. پرسپولیس تاکنون برابر سایپا ۱۸ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته که این رکورد بیشترین کلین‌شیت یک تیم مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر است.

گل‌محمدی هم مقابل سایپا وضعیت مشابهی دارد. سایپا یکی از تیم‌هایی است که یحیی بیشترین سابقه برد برابر آن را دارد و ۸ بار این تیم را شکست داده است. تیم‌های تحت هدایت گل‌محمدی در ۶ مصاف اخیر مقابل سایپا گلی دریافت نکرده‌اند و این مربی آخرین بار در لیگ چهاردهم مغلوب سایپا شده است.

بهترین تیم دفاعی در برابر ضعیف‌ترین تیم هجومی

پرسپولیس در تمام شاخص‌های دفاعی این فصل جزو تیم‌های سرآمد بوده و سایپا در فاکتور‌های هجومی بین تیم‌های ضعیف لیگ قرار دارد. پرسپولیس با ۸ گل خورده و ۹ کلین‌شیت بهترین خط دفاع لیگ را دارد. سایپا هم با ۱۰ گل زده بد‌ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است.

سایپا به طور متوسط در هر بازی تنها ۰.۵۸ امید گل داشته و از این نظر ضعیف‌ترین تیم لیگ است. حریفان پرسپولیس در هر بازی به طور متوسط امید گل ۰.۶۲ داشته‌اند که از این نظر پرسپولیس بهترین تیم لیگ است. بازی‌های سایپا با متوسط ۱.۵۳ گل در هر بازی کم‌گل‌ترین بازی‌های این فصل بوده و دیدار رفت این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مصاف جذابی که شکل نگرفت

پرسپولیس که در نیم فصل اول از کمبود مهره رنج می‌برد، برای نیم فصل دوم، مهدی ترابی بازیکن سابق خود را به خدمت گرفته، ولی تلاش مسئولین این تیم برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات ثمری نداشته و این بازیکن فرصت رویارویی با سایپا تیمی که از آن به فوتبال ایران معرفی شد را از دست داد.


در سمت مقابل سایپا، حمید گلزاری و محمدرضا سلیمانی را از دست داده و روح‌الله سیف‌اللهی بازیکن سابق سابق پرسپولیس را به جذب کرده است.

این بازی از ساعت ۱۷:۲۵ در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها