|

کادرفنی استقلال پنهان پشت خلاقیت فردی و اتفاقات!

استقلال در هفته شانزدهم مقابل مس رفسنجان 1-1 مساوی کرد تا فاصله اش با صدر جدول بیشتر شود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال مقابل مس رفسنجان نتوانست به سه امتیاز بازی برسد تا این تیم همچنان در برزخ باقی بماند. استقلال در این بازی با سیستم 4 دفاعه به میدان رفت. برای درک سردرگمی و اوضاع حاکم در کادر فنی باشگاه استقلال بد نیست به سیستم هایی که استقلال در این 16 هفته استفاده کرده نگاهی بیاندازیم:

 

سیستم هفته هایی که که تیم با این سیستم بازی کرده است
4-4-2 هفته اول، هفته دوم، هفته سوم، هفته چهارم و هفته پنجم
4-2-3-1 هفته ششم، هفته  هفتم، هفته  هشتم، هفته نهم، هفته دهم و هفته شانزدهم
3-5-2 هفته سیزدهم، هفته چهاردهم و هفته پانزدهم
4-3-3 هفته یازدهم و دوازدهم

 

کدام تمرین؟ کدام تاکتیک؟ کدام سیستم؟ کدام استقلال؟

عمده برنامه های استقلال برای رسیدن به گل روی توپ های بلند و کارهای فردی بود. محمود فکری با بازی دادن مهدی قائدی که اکثر تمرینات قبل از بازی با رفسنجان را از دست داده بود، نشان داد به هر قیمتی فقط به دنبال 3 امتیاز است. البته به حاج محمود باید حق داد چرا که تیمی که هنوز بین سیستم های مختلف سرگردان است باید هم موثرترین بازیکنش را در هر شرایطی بازی بدهد. مهدی قائدی در این فصل از لحاظ شوت، تعداد پاس کلیدی و شوت در چارچوب بهترین بازیکن استقلال است و 4 گل و دو پاس گل را هم به ثبت رسانده است. اصلا استقلال مگر در تمرین چه کار می کند که اگر یک بازیکن دو هفته تمرین را از دست بدهد، از برنامه تاکتیکی یا هر چیزی شبیه این عقب بماند؟

 در دقایق ابتدایی بازی هم استقلال با چند حرکت انفرادی از بازیکنانش توانست موقعیت هایی را خلق کند اما روی یک ضربه ایستگاهی، دفع ناقص حسینی و غفلت مدافعان دروازه اش باز شد؟

یکی از مزیت های ضربات شروع مجدد و ارسال های بلند این است که وقتی توپ با ارتفاع روی دروازه و در محوطه جریمه فرود می آید مدافعان تیم باید کاملا نسبت به وظایف شان توجیه شده باشند تا با هماهنگی و تمرکز بالا بتوانند خطر را رفع کنند اما در استقلال خبری از این تمرکز و هماهنگی ها نیست. در تیمی که یک هفته سه دفاعه بازی می کند و یک هفته با 4 دفاع، یک هفته از دانشگر و مرادمند استفاده می کند و یک هفته از عارف و یزدانی، نباید توقعی از مدافعانش داشته باشیم. آبی ها این فصل کم از این گل ها دریافت نکرده اند. فولاد، نفت آبادان و سپاهان روی همین شروع های مجدد مقابل استقلال به گل رسیده اند.

گزارشگر بازی در میان جملات مختلفی که به زبان می آورد گفت بازیکنان استقلال تمرین کرده و نکرده وارد زمین شده اند. خلاف اطلاعیه هایی که کانال تلگرامی باشگاه استقلال برای توبیخ برخی بازیکنان منتشر می کند، استقلال نظمی ندارد و مهدی قائدی بدون شرکت در تمرینات، مقابل مس رفسنجان فیکس بازی کرد و به نوعی کادر فنی استقلال تمام مهره های خوب در دسترسش را بدون توجه به اتفاقات هفته های اخیر راهی میدان کرده بود تا سه امتیاز این بازی را به دست بیاورد اما محمود فکری هم 2 امتیاز را از دست داد و هم به نوعی نشان داد قوانین سخت گیرانه اش تنها مربوط به یک سری اشخاص خاص در زمان های خاص است. استقلال در این فصل خیلی سعی کرد نشان دهد تیم با نظمی است و با هر نوع بی انضباطی برخورد می کند اما حضور سیدحسین حسینی، وریا غفوری و مهدی قائدی همه چیز را به ما اثبات می کند که چه جوی در استقلال حاکم است...

استقلال در این دیدار 51 درصد مالکیت توپ داشت و مثل اکثر بازی های قبلی مالک توپ و میدان بود. آبی های تهران از لحاظ تعداد پاس هم برترین تیم لیگ هستند. معمولا حریفان استقلال وقتی متوجه می شوند پاس های این تیم خطری برای دروازه شان ایجاد نمی کند اجازه می دهند استقلال مالک توپ باشد و آن ها با اتخاذ یک آرایش هوشمندانه بازی را حفظ می کنند. امروز اگر سانتر قائدی روی سر باقری نمی نشست معلوم نبود چه نتیجه ای برای آبی ها در این بازی رقم بخورد.

منبع: طرفداری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی