|

رقم توافق شهریار مغانلو با پرسپولیس لو رفت!

قرار است باشگاه سانتاکلارا بابت صدور رضایتنامه این بازیکن ۵۰ هزار یورو دریافت کند و خود این بازیکن هم قراردادی شش ماهه به مبلغ ۵/ ۱…

لینک کوتاه کپی شد

 شاید بعد از آن برد ۵ گله در سیرجان و بالا رفتن آوراژ گلزنی پرسپولیس خیلی‌ها یادشان رفته بود که این تیم به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و مدعی جدی به دست آوردن پنجمین جام متوالی مهاجم گلزن قابل، تمام کننده و درجه یک ندارد، اما در همین بازی مقابل سایپا مشخص شد سرخ‌ها تا چه حد به مهاجم نوک گلزن نیاز دارند.

بعد از ناکارآمدی آرمان رمضانی خیلی طول نکشید تا مشخص شود مهدی مهدی‌خانی هم در این پست کارایی لازم را ندارد ضمن اینکه نوسان مهدی عبدی و عدم دوندگی کافی این مهاجم کاری کرد تا او نیمکت‌نشین شود و وقتی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد برای گلزنی اعتماد به نفس لازم را نداشته باشد.

البته قبل‌تر ناکارآمدی رمضانی بر همه مسلم شده بود و در مورد مهدی‌خانی کمی بیشتر طول کشید ضمن اینکه آریا برزگر در برنامه‌های یحیی جایی نداشت. تنها در خصوص مهدی عبدی تردید‌هایی وجود داشت. برخی هنوز هم معتقدند یحیی در صورت اطمینان به این بازیکن جواب می‌گیرد و عبدی که در اوج جوانی در نیمه نهایی و فینال آسیا گل زده و دو بار در دربی نامش را به عنوان گلزن ثبت کرده حتماً با اعتماد بیشتر راندمان بالاتری خواهد داشت، اما این مهاجم غیر از نوسان در گلزنی قادر نبود تا خط دفاع حریفان را تحت فشار بگذارد و اینطوری کادر فنی را مجاب کرد که از ترکیب اصلی بیرون برود.

کادر فنی از شهریار چه می‌خواهد؟

نمایش عبدی و مهدی‌خانی در بازی با سایپا و البته ناکامی عالیشاه و امیری مقابل دروازه حریف آن هم در شرایطی که پرسپولیس در این مسابقه به اندازه کافی موقعیت گل جدی درست کرد بار دیگر یادمان آورد که این تیم چقدر به مهاجم نوک که تمام‌کننده و قابل باشد نیاز دارد؛ مهاجمی که از دو سه موقعیت گلی که نصیبش می‌شود حداقل یک گل بزند و در طول فصل بالای ده گل به ثمر برساند.

در فصول قبل علی علیپور با وجود نوسانی که در گلزنی داشت این وظیفه را انجام می‌داد و وقتی از تیم جدا شد قرار بود آل‌کثیر این وظیفه را به دوش بکشد که محرومیت امانش نداد.

حالا و با اضافه شدن شهریار مغانلو او باید همان وظیفه‌ای که علیپور انجام می‌داد را به دوش بکشد حتی اگر بازیکنی تازه‌وارد باشد و از ابتدای فصل فرصت هماهنگی با بازیکنان کناردستی‌اش را پیدا نکرده باشد.

البته کادر فنی پرسپولیس با خصوصیات فنی مغانلو کاملاً آشناست و با آگاهی سراغ این بازیکن رفته کما اینکه قبل از آل‌کثیر دنبال مغانلو بود. کادر فنی پرسپولیس می‌داند این بازیکن غیر از آیتم مهم گلزنی هم در زمان دفاع تیمی و مقابله با توپ‌های بلند به تیمش کمک می‌کند هم برای تحت فشار گذاشتن خط دفاع حریف گزینه مناسبی است.

با این حال اگر دو آیتم بعدی را کنار بگذاریم از مغانلو انتظار می‌رود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر حداقل ۸-۷ گل به ثمر برساند و اگر به این تعداد گل یا بالاتر برسد می‌تواند عنصری تعیین‌کننده در راه قهرمانی مجدد سرخ‌ها باشد.

شرایط انتقال مغانلو چطور تغییر کرد؟

هفته قبل یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد جذب شهریار مغانلو با ارقامی که در خصوص رضایتنامه و مبلغ درخواستی خودش اعلام شده برای باشگاه پرسپولیس معقول نیست و به نظر می‌رسید این انتقال به کلی منتفی شده، اما بعد از یکی دو روز ماجرا چرخید و حالا سه چهار روزی است همه از نهایی شدن این انتقال می‌گویند.

واقعیت اینکه بعد از مطرح شدن ارقام بالایی که در رسانه‌ها هم منعکس شد هم حمید مطهری (مربی مغانلو در پیکان) هم گل‌محمدی با این بازیکن صحبت کردند و شرایط را به گونه‌ای تغییر دادند تا مغانلو و مدیر برنامه‌هایش از ارقام اولیه پایین بیایند و شرایط انتقال را مهیا کنند.

البته مغانلو هم که می‌داند برای بازی در پرسپولیس خودش هم باید تلاش کند هوشیار شد که طبیعتاً از این انتقال سود فوتبالی بالایی خواهد برد و نمی‌تواند برای پرسپولیس ارقام نجومی و غیرمنطقی مطرح کند.

برای نهایی شدن این انتقال باشگاه سانتاکلارای پرتغال ابتدای ۸۰ هزار یورو می‌خواست ضمن اینکه خود مغانلو هم طلب قراردادی ۳ میلیاردی برای نیم‌فصل کرده بود. انتقالی که برای پرسپولیس حدود ۶ میلیارد تومان آب می‌خورد، اما بعد از صحبت‌های مربیان پرسپولیس با این بازیکن شرایط به کلی تغییر کرد. حالا قرار است باشگاه سانتاکلارا بابت صدور رضایتنامه این بازیکن ۵۰ هزار یورو دریافت کند و خود این بازیکن هم قراردادی شش ماهه به مبلغ 1.5 میلیارد تومان ببندد.

حالا این رقم با توجه به مشکلات خط حمله پرسپولیس منطقی‌تر به نظر می‌رسد بخصوص که قرار است پول رضایتنامه این بازیکن که چیزی حدود 1.5 میلیارد تومان می‌شود را یک هوادار متمول پرداخت کند و باشگاه پولی از این بابت پرداخت نمی‌کند. در واقع مغانلو برای پرسپولیس 1.5 میلیارد تمام می‌شود البته برای نیم‌فصل که با توجه به قرارداد 3.2 میلیارد تومانی آرمان رمضانی برای یک فصل یک برد بزرگ به حساب می‌آید.

امکان خرید قطعی مغانلو هم هست

با توجه به قرضی بودن قرارداد مغانلو با پرسپولیس و اینکه او فقط نیم‌فصل پیراهن این تیم را خواهد پوشید فقط در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در خدمت پرسپولیس خواهد بود و تا پایان فصل می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند، اما اگر این بازیکن در پرسپولیس بدرخشد احتمال خرید قطعی او نیز وجود دارد و آن وقت باشگاه پرتغالی رقم بیشتری از پرسپولیس طلب خواهد کرد.

با این حال آنچه برای کادر فنی پرسپولیس اهمیت دارد نیم‌فصل باقی‌مانده از لیگ برتر و مسابقات آسیایی پیش رو است. آن‌ها معتقدند شاید با تمام کمبودهایشان در خط حمله بتوانند از بازی‌های لیگ به امتیاز‌های لازم برسند، اما در آسیا حتماً به مهاجمانی با کیفیت مغانلو نیاز دارند هر چند هم ترابی به این خط اضافه خواهد شد هم عیسی حدود دو هفته قبل از شروع لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ مجوز بازی خواهد گرفت.

منبع:دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها