|

8 نکته از هفته شانزدهم لیگ برتر

هفته شانزدهم لیگ برتر درحالی برگزار شد که باید این هفته را هفته تساوی های یک بر یک و بردهای یک بر صفر نامید.

لینک کوتاه کپی شد

هفته شانزدهم لیگ برتر که در واقع اولین بازی دور برگشت لیگ به شمار می رود روز گذشته 11 اسفند با برگزاری 8 دیدار انجام شد. از نکات قابل توجه اولین هفته دور برگشت به پایان رسیدن 4 بازی با تساوی یک بر یک بود. همچنین 3 دیدار با برد یک بر صفر به پایان رسید. تنها بازی دو گله هم مربوط به بازی پیکان و نفت آبادان بود. در واقع این هفته نشان داد تیم ها بیشتر به فکر گرفتن امتیاز با حداقلی ترین تعداد گل هستند.

نکته اول: نفت‌ مسجدسلیمان یک  -  یک تراکتور؛ تغییر مربی هم نتیجه نداد

دو تیم با تغییر در کادرفنی خود به میدان رفتند. رسول خطیبی خیلی خوش شانس بود که در دقایق پایانی بازی توانست گل تساوی را بزند تا شروع کارش با شکست نباشد. یکی از نکات جالب تراکتور در این بازی این بود که خطیبی در ترکیب ابتدایی مسعود شجاعی را که تا پیش از هدایت سرخپوشان تبریزی را برعهده داشت نیمکت نشین کرده بود. رفتار داور با بازیکنان هم از دیگر نکات این مسابقه است که دو کادرفنی تیم ها نسبت به آن معترض بودند. در هر صورت تغییر کادرفنی دو تیم در گرفتن 3 امتیاز برای آنها نتیجه بخش نبود. نکته سوم این بازی عدم حضور رسول خطیبی در نشست خبری بود. او باز هم رویه عدم شرکت در نشست های خبری را در پیش گرفته است. 

نکته دوم: مس رفسنجان یک  - یک  استقلال؛ توقف فکری در کرمان

محمود فکری با همه حواشی اخیری که خودش و تیمش پشت سر گذاشته بود بازی با مس رفسنجان را آغاز کرد اما هر چه از بازی می گذشت از تاکتیک و برنامه با هدف در بازی آبی پوشان خبری نبود که نبود. فکری که مدتها بود از سوی هواداران تیمش تحت فشار بود بعد از بازی و این تساوی شرایط را برای خودش سخت تر کرد. هر چند که استقلال در چمن مصنوعی و آزاردهنده ورزشگاه شهدای رفسنجان توانست از فرار بگریزد اما این موضوع خوشایند هیات مدیره استقلال هم قرار نگرفت و امروز به نظر حکم برکناری فکری زده می شود. از نکات قابل تامل در بازی روز گذشته قرار گرفتن مهدی قائدی در ترکیب آبی پوشان بود. بازیکنی که 11 روز به دلیل مسائل مالی در تمرینات نبود چطور از سوی کادرفنی استقلال مجوز گرفت در ترکیب اصلی قرار گیرد؟ 

نکته سوم؛ ماشین‌سازی‌تبریز یک -  یک شهرخودرو ؛ تساوی بحران زده ها

براستی که باید دو تیم را بحران زده دانست. ماشین سازی بعد از استعفای سعید اخباری با مهدی پاشازاده مقابل تیمی قرار گرفت که برای ورود به ورزشگاه در همان ابتدای امر دچار مشکل شد. وضعیت مالکیت باشگاه شهرخودرو و مشکلات مالی که این تیم با آن دست به گریبان شده باعث شد تا شاگردان رحمتی به خاطر پول تست کرونا با تاخیر وارد ورزشگاه شوند. از سوی دیگر ماشین سازی که به نظر برای حفظ نتیجه با کمبود اعتماد به نفس روبرو است نتوانست نتیجه یک بر صفر را حفظ کند تا این رحمتی باشد که با وجود همه این فشارها حداقل دست خالی به مشهد باز نگردد. یکی از نکات قابل توجه در این بازی صحنه ای بود که داور یکی از نیمکت نشینان شهرخودرو رو اخراج کرد اما به دلیل هجمه ای که به وارد کردند از این تصمیم منصرف شد!

نکته چهارم؛ نساجی مازندران یک - یک آلومینیوم؛ جلالی همچنان امیدوار به تغییر شرایط

نساجی برای شروع دور برگشت لیگ بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت. این تیم که در پایین جدول شرایط خوبی ندارد به امید تغییر در وضعیت خود اقدام به خرید بازیکن کرد اما شاگردان مجید جلالی باز هم با وجودی که در خانه بازی می کردند نتوانستند به پیروزی برسند و مجید جلالی همچنان در کسب 3 امتیاز ناکام است. جلالی البته باز هم ابراز امیدواری کرده که شرایط نساجی در روزهای آینده بهتر می شود. تیم آلومینیوم هم که تا همین هفته پیش با رسول خطیبی هدایت می شد این بار با کادرفنی موقت در مازندران با چنگ و دندان اجازه ندادند با شکست زمین را ترک کنند. 

نکته پنجم: پیکان 2 - صفر صنعت نفت آبادان؛ آبادان غرق در مشکلات مالی

تیم نفت که ابتدای لیگ توانسته بود با کسب نتایج خوب خودش را مدعی نشان دهد سرانجام به دلیل مشکلات مالی در حال از پا افتادن است. تیمی که در نقل و انتقالات زمستانی هنوز نتوانسته بازیکنی جذب کند و از نظر پرداختی به بازیکنان هم دچار مشکل شده است. پورموسوی سرمربی این تیم که بعد از بازی در نشست حاضر نشد در جمع خبرنگاران هشدار داد در صورتی که وضعیت مالی درست نشود نفت از این چهره مدعی به تیمی که باید برای بقا بجنگد تبدیل می شود.در سوی دیگر میدان مهدی تارتار با کسب این 3 امتیاز شرایط تیمش را در جدول مطلوب کرد. 

نکته ششم: سپاهان یک - صفر گل گهرسیرجان ؛ قلعه نویی در سراشیبی 

بعد از شکست سنگین گل گهر مقابل پرسپولیس به نظر می رسید شاگردان قلعه نویی برای جبران مافات مقابل تیم سابق سرمربی خود شرایط بهتری داشته باشند اما این شاگردان محرم نویدکیا بودند که با ارائه یک بازی تاکتیکی و با حوصله توانستند 3 امتیاز شیرین را کسب کنند. امیر قلعه نویی هم روی یک رسم غلطی که برایش خودش ایجاد کرده در نشست خبری حاضر نشد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران در مورد شرایط تیمش باشد اما در سوی دیگر میدان این محرم نویدکیای پیروز بود که صحبت کرد. سرمربی سپاهان که ادبیات متفاوتی را در مصاحبه های خود در پیش گرفته بعد از این برد از امیر قلعه نویی بابت تیم خوبی که در سپاهان ساخته بوده تشکر کرد. البته بعد از بازی رسانه رسمی باشگاه گل گهر به داوری ها باز تاختند و با منتشر کردن عکس بازیکن خود که به دلیل خطا رویش مصدوم شده بود به داوری این بازی اعتراض کردند. سعید الهویی دستیار قلعه نویی نیز به شیوه تکراری استاد خود به داوری ها تاخت و گفت چرا داوران با تیم قلعه نویی رفتار مناسبی ندارند!

نکته هفتم: پرسپولیس یک - صفر سایپا؛مورد عجیب سید جلال حسینی

بردهای اقتصادی پرسپولیس با درخشش سید جلال حسینی ادامه دارد. یحیی گل محمدی در حالی که تیمش مقابل سایپا به خصوص در نیمه دوم خیلی حرف چندانی نداشت اما توانست 3 امتیاز مهم را مقابل سایپایی که در این دیدار خوب دوید اما تلاشهایشان راه به جایی نبرد کسب کند. یکی از نکات جالب توجه در تیم پرسپولیس درخشش سید جلال حسینی مدافع با تجربه سرخپوشان است. بازیکنی که گل های حساسی برای سرخپوشان در این فصل به ثمر رسانده و در عوض نیروهای تهاجمی قرمزپوشان کمترین اثر را داشته اند.  

نکته هشتم: فولاد یک - صفر ذوب آهن؛ ناکامی حسینی در اولین بازی

تیم ذوب آهن بسیار امیدوار بود با حضور مجتبی حسینی که تا همین هفته پیش سرمربی نفت مسجد سلیمان بود، در نتیجه گیری گام محکمی را بردارد اما این شاگردان نکونام بودند که توانستند 3 امتیاز حساس خانگی را بگیرند. یکی از نکات جالب این بازی غافلگیری اعضای فولاد برای پاتوسی بازیکن این تیم بود. آنها به مناسبت تولد فرزند این بازیکن برایش تصاویر زیبایی را در ورزشگاه فولاد پخش کردند تا به نوعی به او تبریک گفته باشند. یکی دیگر از نکات این بازی صحبت های جواد نکونام بعد از این دیدار بود. نکونام از اینکه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاهش بسته است گلایه کرد و اینکه تیمش قرار است در پلی آف لیگ قهرمانان شرکت کند و با تغییر شرایط در نقل و انتقالات زمستانی باید به یک جنگ نابرابر برود.

منبع:روزنو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها