|

گرشاسبی:موقع تمدید با برانکو می‌گفتند چوپ خط او پر شده

مدیرعامل سابق پرسپولیس پس از ماه‌ها سکوت درباره اتفاقاتی که در این باشگاه رخ داده، به حواشی مختلف حوالی پرسپولیس واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس با حضور در برنامه "فرمول یک" درباره موضوعات و حواشی مختلفی از جمله برهم خوردن همکاری خوب او با علی‌اکبر طاهری، پرونده طارمی، جدایی برانکو و حواشی ماه‌های گذشته پرسپولیس صحبت کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

وزیر ورزش پیگیر حل موضوع بازنشستگی طاهری بود

من واقعا خودم هم متوجه نشدم که چرا رابطه‌مان خراب شد؛ همه می‌دانند ما سال 94 هیأت‌مدیره بودیم و من در آن مقطع در وزارت ورزش بودم که کار را شروع کردیم، تلاش‌مان این بود که تیم مدیریتی منسجم ایجاد کنیم و از آن وضعیت گذشته که پرسپولیس در رتبه پانزدهم و شانزدهم جدول بود و مرتب مقابل وزارت ورزش تجمع می‌شد.

ضمن آن‌که سکوها هم خیلی ملتهب بود و هواداران نگران تیم‌شان بودند، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بحث بازنشستگی آقای طاهری مطرح شد؛ خیلی تلاش کردیم و شخص وزیر هم به دنبال حل این مسئله بودند اما ایشان خودشان مصر بودند که نمی‌مانند و از طرفی بدهی‌های کلان AFC هم اعلام شد و پنجره‌ها هم بسته شد، هر چه تلاش کردیم آقای طاهری را متقاعد کنیم نشد و رفت. من بعد از آن متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد که گلایه داشت.

با لابی شکایت 800 هزار یورویی شد 50 هزار یورو!

بدهی‌ها رو نمی‌شود گفت که مربوط به آقای طاهری است چرا که بدهی‌های پرسپولیس سنواتی منتقل شده اما احکامی که آمد تقریبا رقم خیلی بالایی بود؛ یک مورد آن مرتبط با ریزه اسپور بود که 800 هزار یورو بود که ما رفتیم با لابی و پیگیری‌هایمان تبدیل به 50 هزار یورو کردیم.

از رسانه‌های داخلی اسناد به CAS بردند

همزمان وقتی یک بازیکن با دو تیم قرارداد داشته باشد، مطمئنا تیم دوم می‌تواند شکایت کند و ریزه اسپور شکایت کرد؛ دفاعیات ما محکم نبود و اخبار رسانه‌های داخلی را آن‌ها کپی‌برداری کرده بودند و به دادگاه CAS ارائه کردند!

که بگویند به دادگاه ببینید این‌ها خودشان اقرار کرده‌اند که چقدر پول داده شده است و... البته مسائلی هست که گفتن آن چندان جالب نیست چرا که روند پرسپولیس برهم نخورد؛ ما آسیب دیدیم اما به خیر گذشت.

شرایط طارمی با رضاییان متفاوت بود

در ترکیه این‌چنین نیست که باهم بنشینیم و قرارداد امضا کنیم و آن معتبر باشد، بلکه باید حتما به دفتر ثبت شرکت‌ها بروید؛ مهدی طارمی به آن دفاتر رفته و ثبت کرده بود اما رامین رضاییان این‌کار را انجام نداده بود.

اهل پرداخت پاداش در رختکن نبوده و نیستم

این‌که خارج از قرارداد بازیکنان، پاداش پرداخت کرده‌ام دروغ است؛ من هیچ‌وقت اخلاقم این نبوده که به رختکن بروم و پاداش پرداخت کنم و نه این‌کار را انجام داده‌ام و کذب است و صحت ندارد.

نمی‌توانم بگویم چه اتفاقاتی برای تمدید قرارداد برانکو افتاد

ما زمانی که برای تمدید آقای برانکو می‌خواستیم اقدام کنیم، نظراتی بود که می‌گفتند چوب خط ایشان پر شده است یا اگر می‌شود تمدید نکنید؛ ما با هیأت‌مدیره نشستیم اما نمی‌شود بحث آن را اینجا باز کرد.

برانکو می‌گفت 12 بازیکن بروند، من چه کسی را به زمین بفرستم؟!

خودتان هم دیدید که در رسانه‌ها بحث‌هایی در این‌باره مطرح شد ولی خوشبختانه ما در هیأت‌مدیره نشستیم و صورتجلسه کردیم با همه مشکلاتی که بود؛ خود آقای برانکو هم با توجه به شرایط باشگاه و محرومیتی که داشتیم و 12 بازیکن کلیدی‌مان قراردادشان رو به اتمام بود، که آقای برانکو می‌گفت بعد از این همه موفقیت و افتخارآفرینی اگر نیامدند من با چه کسی به زمین بروم.

رسول پناه مقصر نیست چون ...

الان من می‌توانم بیایم جای شما بنشینم یا جای رئیس صدا و سیما؟ کارها فنی است و ورزش هم یک فن است، پس باید افراد ارزیابی شوند و اولویت با ورزش‌هاست. وقتی من غیرورزشی را با ارتباط و رودربایستی می‌آورند با آن شخص می‌گوید من با فلان تومان آورده می‌آیم و کمک می‌کنم، آن را انتخاب می‌کنید اتفاقاتی که می‌افتد تقصیر فرد نیست بلکه انتخاب‌کننده باید پاسخ دهد.

چرا که بگوید روی چه شناخت، ملاک و ارزیابی این شخص را انتخاب کرده است؟ آقای دادکان و امثالهم باید کنار گود باشند؟ عزیزی خادم یک شخص ورزشی است چون 13 سال سابقه مدیریت ورزشی دارد و فوتبالیست بوده و 4 سال هم هیأت‌رئیسه فدراسیون بوده است اما این فردی که نام می‌برید کجا بوده است؟

کی‌روش را نسبت به برانکو بدبین کرده بودند

آقای کی‌روش علی‌رغم آن‌همه تلاش و موفقیت‌هایی که داشت، نمی‌دانم بر چه اساسی اما او را خیلی نسبت به برانکو بدبین کرده بودند؛ گفته بودند میخواهد جایت را بگیرد و حتی بعد از آن هم دیدید که برانکو سرمربی تیم‌ملی شد.

می‌خواستند برانکو سرمربی تیم ملی شود اما نشد

خود من می‌دانم که هم فدراسیون هم وزارت به دنبال سرمربیگری برانکو بودند اما نشد؛ من آقای برانکو را می‌شناختم و چند سال با ایشان زندگی کردم، واقعا آدم حرفه‌ای بود و پایش را از گلیم خودش جلوتر نمی‌گذاشت. گفت برخی بازیکنان اضافه وزن دارند، اینکه نباید آسمان به زمین دوخت.

کسی نبود در دعوای کی‌روش - برانکو پدری کند

پرونده بازیکنان به روز و لحظه‌ای مقابل او بود و بازیکنان می‌گفتند واقعا از وزن کردن متنفر شده‌ایم! او گفته بود حالا فلان بازیکن 2 کیلو اضافه وزن دارد اما این‌که شما رعایت نکنی و همه چیز را برهم زنی، این وسط کسی هم نبود که پدری کند و از فدراسیون بیاید آبی رو آتش بریزد.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها