|

بایرن‌مونیخ – دورتموند؛ زنبورها به نبرد غول می‌روند

درکلاسیکر در حالی برگزار خواهد شد که بایرن در پی فاصله گرفتن در صدر جدول است و دورتموند می‌خواهد دوباره روزهای خوب را برگرداند.

لینک کوتاه کپی شد

ساعت ۲۱ امشب حیثیتی‌ترین دیدار بوندس‌لیگای آلمان موسوم به «درکلاسیکر» آغاز خواهد شد. در این نبرد از هفته بیست‌وچهارم، بایرن‌مونیخ در آلیانتس‌آرنا میزبان دورتموند خواهد بود. بایرن می‌خواهد به صدرنشینی‌اش ادامه دهد و دورتموند امیدوار است به جمع بالانشینان برگردد.

بایرن‌مونیخ؛ بازی کلیدی

یک تساوی و یک باخت در بازگشت از قطر باعث شد خیلی‌ها به بایرنی‌ها طعنه بزنند و بگویند قدرت این تیم در خاورمیانه جا مانده! با این حال خیلی زود با دو برد قاطع مقابل لاتزیو و کلن، بایرن نشان داد هیچ چیز تغییر نکرده و قرار نیست بعد از شش‌گانه وارد دوران افت شوند. بایرن در بوندس‌لیگا رقیبی مثل لایپزیش دارد و برای این که قهرمانی‌اش به خطر نیفتد، نیاز به برد در بازی کلیدی مقابل دورتموند دارد. درکلاسیکر در سال‌های اخیر و به‌خصوص در مونیخ برای بایرن چالش بزرگی نبوده. در شرایط فعلی هم به مراتب باواریایی‌ها از حریف همیشگی‌شان قدرتمندتر هستند. روی کاغذ می‌گوییم بایرن برنده این بازی است، اگرچه فوتبال برخی اوقات غافلگیرمان می‌کند.

دورتموند؛ طلسم ۷ ساله

اخراج لوسین فاوره خیلی وضعیت دورتموند را بهتر نکرد. شوک خاصی وارد نشد و ادین ترژیچ هم کار سختی داشته. باخت‌های خارج‌ازخانه زنبورها را از بالانشینان دور کرد و حالا با بایرن صدرنشین ۱۳ امتیاز فاصله دارند. با این حال رسیدن به جمع ۴ تیم برتر بوندس‌لیگا نباید سخت باشد. دورتموند ۷ سال است که در مونیخ موفق نشده بایرن را ببرد و در پی شکستن این طلسم است. در ۲ هفته گذشته هم خط دفاعی‌شان مستحکم شده و هم خوب گل زده‌اند. مثلث رویس، سانچو و هولاند آماده هستند و شاید آن‌ها بتوانند کاری کنند در مونیخ نتیجه‌ای به جز آن‌چه خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند ثبت شود.

آخرین جدال

در زیگنال‌ایدوناپارک، بازی رفت این فصل بوندس‌لیگا را بایرن ۳ بر ۲ از دورتموند برد. آلابا، لواندوفسکی و سانه برای بایرن و رویس و هولاند برای دورتموند گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۲۸) در تاریخ ۱۲۸ مرتبه درکلاسیکر برگزار شده که بایرن برنده ۶۲ بازی بوده و دورتموند در ۳۳ بازی پیروز شده. ۳۳ بازی هم مساوی شده است.

۱۰۵) درکلاسیکرهای بوندس‌لیگایی ۱۰۵ بازی بوده. ۵۰ بازی را بایرن برده و یکی بیشتر از نصفِ بایرن یعنی ۲۶ بازی را دورتموند. ۲۹ بازی هم برنده نداشته.

۷) آخرین برد دورتموند در مونیخ مقابل بایرن به آوریل ۲۰۱۴ برمی‌گردد. یعنی یک ماه کمتر از ۷ سال است که زنبورها مقابل بایرن در خانه حریف برنده نشده‌اند. به عبارتی دورتموند ۶ بازی آخر بوندس‌لیگایی‌اش در مونیخ را نبرده است.

۴) ۴ درکلاسیکر آخر در بوندس‌لیگا را بایرن‌مونیخ برده است. آخرین برد دورتموند نوامبر ۲۰۱۸ به ثبت رسید.

۱۹) روبرت لواندوفسکی صدرنشین مطلق گلزنان بوندس‌لیگا در ۲۲ بازی مقابل تیم سابقش دورتموند ۱۹ گل به ثمر رسانده است.

۱۴) توماس مولر هم دومین گلزن برتر بایرن مقابل دورتموند بوده. او ۱۴ گل زده. مولر این فصل آمار ۱۰ گل و ۱۱ پاس‌گل را به ثبت رسانده.

۳۰) ارلینگ هولاند در ۳۳ بازی ابتدایی‌اش در بوندس‌لیگا ۳۰ گل زده است. برای لواندوفسکی این آمار گلزنی در ۶۷ بازی ابتدایی رقم خورد.

۸۳) بایرنِ فیلک آنقدر برد داشته که حتی با تساوی و شکست‌های اندک آمار فوق‌العاده این مربی خراب نمی‌شود. ۶۰ برد در ۷۲ بازی بیانگر آمار ۸۳ درصد پیروزی برای فلیک در تمامی رقابت‌هاست.

۳) دورتموند در نبرد قبلی خارج‌ازخانه مقابل شالکه پس از ۳ باخت متوالی بیرون از زیگنال‌ایدوناپارک، به پیروزی رسید.

مصدومان و محرومان

کورنتن تولیسو، داگلاس کاستا، الکساندر نوبل و تانگی نیانزو مصدومان بایرن برای درکلاسیکر هستند. مانوئل آکانجی، مارسل اشملتسر و اکسل ویتسل هم مصدومان دورتموند هستند که قطعاً به این بازی نمی‌رسند. رافائل گوئریرو هم آسیب‌دیدگی دارد، ولی احتمالاً می‌تواند در مونیخ به میدان برود.

ترکیب احتمالی دو تیم

بایرن‌مونیخ: نویر، زوله، بواتنگ، آلابا، دیویس، کیمیش، گورتسکا، کومان، مولر، سانه و لواندوفسکی

دورتموند: هیتس، مونیه، جان، هوملس، گوئریرو، داهود، دلانی، سانچو، رویس، رینا و هولاند

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها