|

روزهای خوب در انتظار مسی و بارسلونا

به نظر می‌رسد آرامش به اردوی بارسلونا برگشته؛ چرا که هم در جام حذفی به فینال رسیده‌اند و هم در لالیگا شانس قهرمانی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

همین چند ماه پیش یعنی دقیقاً ۱۸ آذر بود که بارسلونا با شکست ۳ بر صفر مقابل یوونتوس در نوکمپ تحقیر شد تا شاگردان رونالدو کومن صدرنشینی در گروه خود در لیگ قهرمانان را از دست بدهند و به عنوان تیم دوم منتظر قرعه سختی در مرحله یک‌چهارم نهایی باشند. 

همین اتفاق هم افتاد و آنها به پاری‌سن‌ژرمن خوردند. قبل از آن هم در لالیگا با نتیجه ۲ بر یک به کادیس باخته بودند که چهارمین شکست‌شان در لیگ به حساب می‌آمد و باعث شد اختلاف‌شان با اتلتیکومادرید صدرنشین به ۱۰ برسد. بارسلونا غرق در بحران و تردید بود و انتظارات از این تیم برای فصل جاری به شدت کاهش یافته بود. 

نارضایتی مسی و مصدومیت‌های مداوم بازیکنان و بی‌نظمی در باشگاه با توجه به نزدیک شدن به انتخابات باشگاه همه عواملی بودند که به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کردند. 

سه ماه بعد اما اوضاع به مراتب بهتر از قبل شده است. بارسلونا حالا به فینال جام‌ حذفی رسیده است. آنها یک شب تاریخی را مقابل سویا رقم زدند و این تیم را ۳- صفر شکست دادند و شکست ۲ بر صفر دور رفت را به شکلی هیجان‌انگیز در آخرین دقیقه بازی جبران کردند و در وقت‌های اضافه نیز ضربه نهایی را به این تیم زدند. 

مسی متفاوت 

عملکرد فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا، لیونل مسی هم در سال ۲۰۲۱ طوری بوده که به هیچ عنوان با قبل از آن قابل مقایسه نیست. او برترین گلزن همه لیگ‌های برتر اروپا در سال جدید به شمار می‌رود و از این نظر از لواندوفسکی و آندره سیلوا که در آلمان پیشتازی می‌کنند هم بهتر بوده است. 

مشارکت و پرانگیزه بودن او در زمین باعث شده هم اوضاع بارسا در لیگ خوب شود و هم در جام‌ حذفی به فینال برسند. مسی حالا حتی چهره متفاوتی هم نسبت به قبل دارد. چهره عبوس و عصبانی او حالا به چهره‌ای خندان و با انگیزه تبدیل شده است. حالا دیگر ماجرای جدا شدن او از بارسلونا هم مثل قبل قطعی نیست چیزی که در تابستان گذشته به مرحله عملی شدن هم خیلی نزدیک شده بود. 

تغییر کومان 

مربی هلندی بارسلونا از روزی که آمد به شدت به اجرای سیستم ۱-۳-۲-۴ تأکید داشت اما این سیستم جواب نداد. تیم نه خوب بازی می‌کرد و نه خوب نتیجه می‌گرفت. کومان سپس به ۳-۳-۴ کلاسیک روی آورد اما باز هم نتیجه لازم را نگرفت تا اینکه او راه حل را در اتخاذ سیستم ۲-۵-۳ دید که نتیجه‌اش دست‌کم دو برد متوالی مقابل سویا در لیگ و جام‌ حذفی بود و مهمتر از آن، کار گروهی بارسلونا بار دیگر چشم‌نواز شده است. 

بازگشت پیکه از مصدومیت و تأثیرگذاری او در خط دفاع و آمادگی بالای دی یونگ، دمبله و دیگر بازیکنان که در گلزنی هم مشارکت دارند و در روزهای بد مسی هم می‌توانند بار گلزنی تیم را به دوش بکشند همگی عواملی هستند که باعث شده هواداران بارسلونا به آینده تیم امیدوارتر شوند. آنها البته در لیگ قهرمانان شکست سخت ۴ بر یک در نوکمپ را مقابل پاری‌سن‌ژرمن متحمل شدند و کار دشواری برای جبران آن دارند اما در لیگ و جام‌ حذفی همه چیز امیدوارکننده است. 

منبع: خبرورزشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها