|

نامه مهم به اینفانتینو

اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین

با قوت گرفتن شایعات پیرامون میزبانی بحرین در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی تلاش مسئولان ارشد فدراسیون برای جلوگیری از این اتفاق آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

 در حالی که تیم ملی فوتبال ایران، هنوز چهار مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را پیش روی دارد و این تعداد بازی، بیش از سایر تیم‌های حاضر در گروه است و همچنین سه مسابقه از چهار مصاف حساس باقی مانده در سهمیه میزبانی ایران قرار دارد، این خواسته طبیعی و معقول فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیاست که بدون توجه به کارشکنی عرب ها، میزبانی دور برگشت گروه را به ایران واگذار کنند.

بازی رسانه ای بحرین برای گرفتن حق میزبانی ایران

اما بحرینی‌ها که با شکست ایران در بازی مستقیم در منامه، شانس بالایی برای صعود پیدا کرده اند حالا با استفاده از شیخ سلمان، رئیس بحرینی فوتبال آسیا، بازی‌های رسانه‌ای را برای گرفتن حق ایران استارت زده اند. کیفیت میزبانی بحرین در مصاف رودررو با تیم ملی ما نشان داده که آن‌ها از هیچ اهرم و اقدامی برای شکست ایران و نیز از هر کار خلاف قانون و اخلاق نیز فروگذار نخواهند کرد. همین رویه بحرینی‌ها که به شدت تحت نفوذ عربستان هست، ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از وقوع اتفاق تلخ برای تیم ملی را گوشزد می‌کند.

1396092514443560912801944

اولویت عزیزی خادم؛ گرفتن میزبانی دور برگشت مرحله مقدماتی

مربیان و بازیکنان ما هم خوب می‌دانند که انجام چهار مسابقه در خاک بحرین، با تمام لابی‌ها و شیوه‌های چرک حریف، شاید موجب بریدن سر تیم ملی در رقابت رودررو و حواشی عجیبی شود که تا سال‌ها از خاطر فوتبال ایران پاک نشود. به نظر می‌رسد، عزیزی خادم به خوبی به اهمیت و ضرورت صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پی برده و به همین دلیل، گرفتن میزبانی دور برگشت مرحله مقدماتی را اولویت همه اقداماتش قرار داده است.

رییس جدید فدراسیون که با تشکیل یک کارگروه، واگذاری تبلیغات محیطی و درآمدزایی باشگاه‌ها به خودشان را کلید زده است، حالا بر وظیفه اصلی فدراسیون متمرکز شده و می‌داند اگر تیم ملی به هر دلیل به جام جهانی نرسد، لطمه‌ای جبران ناپذیر به کارنامه این دوره فدراسیون و اقتصاد ایران وارد خواهد شد.

صندلی ایران در هیات اجرایی‌ ای اف سی، بی‌مصرف است؟

فوتبال ایران این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به لابی و تاثیر در تصمیم سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا محتاج است؛ اما بزرگترین کرسی فوتبال ما در قاره در اختیار مهدی تاج است؛ مهره‌ای خنثی و کم اثر که به نظر نمی‌رسد، بتواند تاثیری در جبهه بندی و آرای‌ای اف سی بگذارد و در جلسات چالشی حق فوتبال ما را استیفا کند. البته نه اینکه مهدی تاج نتواند این کار را انجام دهد، بلکه مشکل آنجاست که مهره‌های فوتبال ما در آسیا بعد از محمد دادکان، بیشتر به فکر حفظ جایگاه خود بوده اند و برای همین، فدراسیون ایران در این روز‌های سخت به جای بهره گیری از توان داخلی، دست نیاز به سوی مراجع سیاسی کشور دراز کرده است؛ هرچند تقریبا در همه کشورها، چنین ورودی از سوی چهره‌های شاخص سیاست برای کمک به اهداف ملی مرسوم است.

ca875313-7518-4bf2-9f7f-1ca6b199c2aa

نامه ظریف به اینفانتینو و مذاکره صالحی امیری با شیخ احمد

دقیقا به دلایل بالا، شهاب الدین عزیزی خادم ـ که تازه سکان هدایت فوتبال ورشکسته کشور را به دست گرفته ـ سراغ دکتر ظریف رفته است تا از او استمداد بطلبد. طبق خبر اختصاصی خبرنگار تابناک بعد از این ملاقات، وزیر امور خارجه کشورمان، نامه‌ای رسمی و محکم خطاب به اینفانتینو ارسال کرده و خواهان توجه فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری بازی‌های مقدماتی به ادله و شواهد واضح ایران برای میزبانی شده است.

قطعا فیفا با دیدن پشتیبانی دولت و وزارت خارجه از تیم ملی فوتبال و جدیت ایران برای جلوگیری از میزبانی بحرینی ها، موضوع را زیر نظر خواهد گرفت. فدراسیون جهانی، حالا خواهد دانست که فدراسیون ایران بعد از برگزاری انتخابات اخیر که ماه‌ها درگیرش بوده، حالا در تلاش است میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی در گروهی که در آن حضور دارد را به دست بیاورد.

استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای گرفتن این امتیاز سرنوشت ساز است و اگر فدراسیون بتواند این امتیاز بزرگ را کسب کند، خیال تیم ملی بابت مسائل پشت پرده و کارشکنی در راه صعود به جام جهانی قطر تا حد زیادی رفع خواهد شد و می‌توانیم مطمئن باشیم که نتایج بازی‌های آتی، فنی رقم خواهد خورد. به موازات ظریف و نامه اش به رییس فیفا، صالحی امیری وارد مذاکره با رییس کویتی شورای المپیک آسیا شده است تا فشار‌ها مضاعف شود؛ هرچند افسوس داشتن یک نماینده قدرتمند در‌ ای اف سی برای فوتبال ایران برجای خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها