|

استقلال و فولاد قربانی بی تدبیری مدیران!

هماهنگی AFC با عربستان برای میزیانی؛ شانس اندک ایران

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌های ایرانی باید در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در خارج از خانه برای صعود بجنگند.

لینک کوتاه کپی شد

کمیته مسابقات ‌ای اف سی در شرایطی میزبانی هیچ کدام از گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا را به تیم‌های ایرانی نداده که علاوه بر این، دو تیم استقلال و تراکتور باید برای بازی‌های گروهی به عربستان بروند، این در حالی است که در پنج سال گذشته بازی‌های تیم‌های ایرانی با سعودی‌ها در کشور ثالث برگزار می‌شد.

اعتراض شدید استقلال و فولاد به خاطر انتخاب عربستان

با توجه به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال باید در جده بازی کند و فولاد هم در صورتی که از پلی‌آف عبور کند در ریاض بازی‌هایش را برگزار می‌کند. انتخاب عربستان با اعتراض شدید استقلال و فولاد روبه‌رو شده است و مدیران آن‌ها از انتخاب جده برای میزبانی‌های‌شان تعجب کرده‌اند، به خصوص که با توجه به قطع روابط ایران با عربستان، از سال ۹۴ تا امروز نه تیم‌های سعودی به ایران آمده‌اند و نه تیم‌های ایران به این کشور می‌روند.

عربستان اعلام کرد ۵ سال نه به ایران می‌رود و نه تیمی از ایران قبول می‌کند

ماجرا به پنج سال پیش بر‌می‌گردد که پس از ماجرا‌های سفارت عربستان در تهران در دی ۹۴، سعودی‌ها در آستانه آغاز فصل ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان، خواهان برگزاری بازی‌های تیم‌هایشان با نمایندگان ایران در کشور ثالث شدند، تصمیمی که با تایید ‌ای اف سی روبه‌رو شد تا از آن تاریخ بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری بی‌طرف برگزار شود. البته عربستانی‌ها آن زمان اعلام کردند که ۵ سال نه به ایران می‌روند و نه تیمی از ایران را قبول می‌کنند.

وزیر ورزش دو روز قبل درباره احتمال بازی تیم‌های ایرانی در عربستان به خبرنگاران گفته بود: همانطور که در سال‌های قبل تیم‌های عربستانی به ایران نمی‌آمدند و بازی‌ها در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد، الان هم باید این اتفاق رخ دهد. یعنی بازی‌ها یا در ایران برگزار شود یا در زمین بی طرف. سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا با این حساب، فولاد و استقلال به عربستان نخواهند رفت، این پاسخ را داد: فعلا که تصمیمی نگرفتیم. فدراسیون باید در این زمینه تصمیم بگیرد و ما ملاحظات دیپلماسی را هم در نظر خواهد گرفت.

هماهنگی عجیب ای اف سی با عربستان

اگرچه در پنج سال گذشته باشگاه‌های ایرانی به واسطه این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه‌های زیادی داده‌اند، اما حالا برای فصل ۲۰۲۱، کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی سریع پس از پایان مهلت پنج ساله تیم‌های ایرانی را ملزم به حضور در عربستان کرده است. همه این ماجرا‌ها نشان می‌دهد که چقدر ‌ای اف سی با عربستانی‌ها هماهنگ بوده است که حتی پس از پایان زمان ۵ سال عدم پذیرش ایرانی ها، خیلی زود ایرانی‌ها را به عربستان فرستاده است تا عربستانی‌ها از تیم‌های ایرانی میزبانی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها