|

سعید عزت اللهی: استقلال یا پرسپولیس؟

هافبک تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید آرزو دارد در مسابقات لیگ برتر انگلیس و لالیگا به میدان برود.

لینک کوتاه کپی شد

سعید عزت اللهی به عنوان یکی از لژیونرهای مطرح و شناخته شده از فوتبال ایران در اروپا می‌گوید یکی از اهدافش از فعالیت در فوتبال قاره سبز بازی کردن در لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیاست. مشروح گفتگوی نوروزی عزت اللهی را می‌خوانید:

شرایط شما در تیم وایله چطور است و چطور شد که لیگ دانمارک را انتخاب کردید؟

من با تیم روستوف قرارداد داشتم و هر باشگاهی که پیشنهادی داشت باید رضایت روستوف را جلب می‌کرد، باشگاهی که توانست این کار را با توجه زمان کم باقی مانده از نقل و انتقالات زودتر انجام بدهد، باشگاه وایله بود و با توجه پیشنهاداتی که مطرح بود دیدم شرایطی که من دنبالش هستم و جایی که بتوانم دوباره اعتماد به نفسم را بعد از مصدومیت برگردانم، متوجه شدم شرایط دانمارک و این باشگاه خوب است و مربی‌مان هم چون مربی قبلی تیم والنسیا بوده، متوجه شدم فضا برای کار و رقابت خوب است و جایی است که به من اعتماد می‌شود. برای اینکه به توانایی‌های من اعتماد دارند می‌دانستم که لیگ دانمارک هرساله خیلی از بازیکنان جوان و بااستعداد را به کشورهای مطرح و لیگ‌های معتبر منتقل می‌کند. در حال حاضر از انتخابی که داشتم راضی هستم. شاید از لحاظ مالی و شرایطی جاهای دیگر دریافت کنم اینجا پایین‌تر باشد ولی از اینکه لیگ خوبی دارند و دیده می‌شود، رضایت دارم.

هدف شما چیست؟

هدفم این است که بعد از امسال و فصل‌های آینده بتوانم به لیگ‌های معتبرتر بروم.

وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا یکسال اخیر شرایط خیلی سخت بوده و اینکه فکر می‌کنم کوچکترین اردوی آماده سازی هم می‌تواند به هماهنگ شدن بچه‌ها کمک کند. با توجه به اینکه آقای اسکوچیچ هم حضور دارند، می‌توانند کمک حال تیم ملی باشند و شاید حداقل اردویی است که می‌توانیم داشته باشیم اما فکر می‌کنم که باز هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند و آن متحد بودنی که بین بچه‌ها باید شکل بگیرد، مفید است.

همکاری با دراگان اسکوچیچ چطور است؟

من با آقای اسکوچیچ در تیم ملوان هم کار کرده‌ام و فوق العاده مربی سخت کوش و با دانشی هستند. امیدوارم نیازهایی که دارند در اختیارشان قرار بگیرد و همه به او کمک کنیم تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

ایران چه اندازه شانس صعود به جام جهانی دارد؟

کار، کار سختی است و ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. درست است که باید خوش‌بین باشیم و به روزهای آینده امیدوار باشیم که قطعا همینطور است اما از اینکه بخواهیم کار آسانی پیش رو داریم، کاملا اشتباه است. کار سختی است  با توجه به اینکه بازی‌ها هم متمرکز شده و کشور بحرین هم میزبانی را گرفت. این خودش یک فشار اضافه است که روی تیم ملی وجود دارد. باید از نظر ذهنی و بدنی به اندازه‌ای آماده باشیم که جای هیچ صحبتی را نگذاریم و با تمام وجود به آنجا برویم تا بجنگیم. مطمئن باشید با پتانسیلی که ما داریم تلاش می‌کنیم که دست پر بحرین را ترک کرده و از گروه صعود کنیم.

همیشه عزت اللهی یکی از گزینه‌های استقلال و پرسپولیس است.

همه ساله در نقل و انتقالات شایعات وجود دارد و قطعا همه بازیکنان چنین شرایطی را دارند. واقعیت این است که من سه سال قرارداد دارم و فعلا در خدمت تیم وایله هستم. برای آینده هم باید ببینم که باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد و اگر پیشنهادی وجود دارد آنها باید تصمیم گیری کنند. من خودم آرزو دارم که در لیگ اسپانیا یا انگلیس بازی کنم و امیدوارم که به کمک خدا با تلاش یک روزی در این دو لیگ معتبر بازی کنم.

برای سال جدید چه آرزویی دارید؟

همه ساله قبل از شروع سال جدید آرزو می‌کردیم که سلامتی و موفقیت و شادکامی باشد اما امسال همه ما فکر می‌کنم که این آرزو را داریم که فقط سلامتی برگردد. همه تمایل داریم  که کرونا ریشه‌کن شود و امیدوارم که تمام مردم عزیز کشورمان در سلامتی باشند، عزیزانی که در بستر بیماری هستند به امید خدا شفا پیدا کنند و سال ۱۴۰۰ سالی باشد که لبخند بیشتر روی لب مردم باشد و همه ما قدر کنار هم بودن را بیشتر بدانیم.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها