|

دورخیز یوز‌های ایرانی برای فتحِ بحرین!

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیداری که دراگان اسکوچیچ را در قامت سرمربی می‌بیند به مصاف سوریه خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ فردا (سه‌شنبه) در نخستین دیدار خود در سال ۱۴۰۰ به مصاف سوریه می‌رود که تیم ملی کشورمان خرداد ماه سال ۹۸ موفق به شکست ۵ بر صفر این تیم در دیداری دوستانه شده بود.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که دراگان اسکوچیچ برای سومین بار هدایت یوز‌های ایرانی را در دیداری رسمی و البته دوستانه برعهده خواهد داشت. سرمربی کروات بهمن ماه سال ۹۸ بود که به عنوان نفر اول کادر فنی تیم ملی کشورمان انتخاب شد، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و با تعویق طولانی مدت مسابقات مقدماتی جام جهانی فرصت چندانی برای آماده‌سازی تیمش در اختیار نداشت.

*دیدار با حریف نام آشنا و سنتی 

سوریه حریفی نسبتاً نام آشنا، شناخته شده و البته سنتی برای هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان است. این تیم پیش از این در ۲۷ دیدار مقابل ملی‌پوشان فوتبال ایران بازی کرده که ۱۵ مرتبه مغلوب شده، یک دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و ۱۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. سوریه که همواره تیمی سخت‌کوش نشان داده، انگیزه زیادی دارد و با توجه به شباهتی که فوتبال این کشور به عراق دارد، می‌تواند حریف مناسبی برای شبیه‌سازی این مسابقه باشد.

آخرین مصاف دو تیم خرداد ماه ۹۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که تیم ملی ایران با هدایت مارک ویلموتس موفق شد با پنج گل به پیروزی دست یابد. دیدار با سوریه تجربه خوبی برای اسکوچیچ خواهد بود. ضمن اینکه تیم او خرداد ماه در منامه با حریفان اصلی در دور برگشت مقدماتی جام جهانی دیدار خواهد کرد.

*شانس بالای شاگردان معلول برای صعود به مرحله بعد

تیم فوتبال سوریه تحت هدایت نبیل معلول، سرمربی سرشناس تونسی که به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت، در حال حاضر در گروه A انتخابی جام جهانی با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و چین را با ۷ امتیاز در رده دوم می‌بیند که این موضوع به معنی صعود بی دردسر سوریه به مرحله بعد انتخابی است.

سوریه چند روز قبل در دیداری دوستانه به مصاف یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی رفت و با دریافت ۳ گل و زدن تنها یک گل (عثمان از روی نقطه پنالتی)، مغلوب شد تا به گفته رسانه‌های سوری، برخی از هواداران به سرمربی تونسی تیمشان ایراد بگیرند و خواهان برکناری او شوند.

*جدال با سوری‌ها در غیاب سوما و با حضور لژیونرها

سوری‌ها برای این دیدار یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان خود یعنی عمر السوما را در اختیار ندارند که بار‌ها در قالب تیم ملی سوریه و همینطور الاهلی عربستان دروازه تیم‌های ایرانی را باز کرده و مهاجم خطرناکی است.

البته سوریه برای دیدار مقابل ایران چندین بازیکن لژیونر از جمله فارس ارنوت و عبدالرحمان برکات در المحرق بحرین، عمر المیدانی در الاتحاد مصر، محمد عثمان در الخریطیات قطر، محمود المواس در بوتوسانی رومانی، ایاز عثمان در هرمانستادت رومانی، وارد السلاما در البکریه عربستان را به تهران آورده است.

*دورخیز یوزها برای فتح بحرین

بدون شک تا زمان شروع دیدار‌های انتخابی دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی اسکوچیچ تلاش خواهد کرد تا تیمش را به طور کامل بشناسد و ۶ امتیازی که در دور رفت از دست رفته را جبران کند. سرمربی کروات در فهرست تیمش برای این دیدار نفرات جدیدی را دعوت کرده و باید دید غیبت بازیکنانی، چون کاوه رضایی، سامان قدوس، عابدزاده، علیرضا جهانبخش و مرتضی پورعلی گنجی در تیم ملی کشورمان احساس می‌شود یا نه و باید دید در غیاب آن‌ها چه نتایجی رقم خواهد خورد.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها