|

ملکیان: استقلال به بازیکن عاشق احتیاجی‌ ندارد

یک پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد بازیکنان باید بزرگ فکر کنند و تنها به پوشیدن لباس استقلال راضی نشوند تا به تیم و خودشان کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

فرد ملکیان، پیشکسوت باشگاه استقلال، درباره شرایط این تیم اظهار کرد: استقلال نسبت به تغییراتی که داشته است هر چه جلو برود وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. با تغییر محمود فکری کمی مشکل دارم چون فکر می‌کنم اگر بازیکن برای تیم سنگ تمام نگذارد کاری از دست مربی بر نمی‌آید. نمی‌توانیم از زحماتی که فکری برای استقلال کشیده قافل شویم. من حس کردم بازیکنان برای فکری بازی نمی‌کنند اما نمی‌دانم مشکل بازیکنان با او چه بود.

او ادامه داد: عملکرد فرهاد مجیدی خوب بوده و فکر می‌کنم نباید نقش فراز کمالوند را فراموش کنیم. کمالوند از مربیانی است که سال‌ها در فوتبال کار کرده و فکر می‌کنم ترکیب او و فرهاد مجیدی به تیم کمک می‌کند. فوتبال ایران فقط چیزی نیست که در زمین می‌بینیم. مسائلی است که خارج از زمین است و فراز کمالوند این مسائل را بلد است و می‌تواند به فرهاد مجیدی کمک کند. مواقعی است که می‌توان با انجام کارهایی نتیجه را به نفع خود رقم زد. همیشه قرار نیست فوتبال زیبا و همراه با نتیجه بازی کنیم. مثلا با انجام تعویض‌های درست و به جا می‌توان نتیجه را به سود خود تغییر داد. فوتبال ایران با همه جای متفاوت است و چم و خم‌هایی دارد که افرادی مثل فراز کمالوند آن‌ها را می‌دانند.

او درباره بازیکنان جدید استقلال گفت: من به عنوان کسی که در استقلال بازی کرده‌ام می‌گویم که ما نیاز نداریم که بازیکنانی که در تیم بازی می‌کنند عاشق استقلال باشند. کسی عاشق استقلال است وقتی به تیم می‌آید بعد از مدتی ارضاء می‌شود و تمام می‌شود. در استقلال و پرسپولیس به بازیکنانی نیاز است که به تیم به چشم یک پل برای پیشرفت خودشان نگاه کنند. شیخ دیاباته و تیام استقلالی نبودند و استقلال را نمی‌شناختند اما حرفه‌ای فکر می‌کردند و می‌دانند به تیمی آمده‌اند که می‌توانند از آن به جایگاه‌های بالاتر برسند. احساس می‌کنم بازیکنان باید با این ذهنیت وارد باشگاه بشوند. بازیکنان باید این گونه فکر کنند که از استقلال به تیم‌های اروپایی راه پیدا کنند در این صورت هم استقلال برنده است و هم خود بازیکن. استقلال الان به جز وریا غفوری بازیکنی ندارد که وزنه باشد. سالیان قبل که استقلال نتیجه می‌گرفت هم‌چین بازیکنانی بودند مثل فرهاد مجیدی و منصوریان که در تیم وزنه بودند اما الان همچین بازیکنانی نداریم. بیش‌تر بازیکنان جوان هستند و هنوز شور و شوق دارند و فکر می‌کنند وقتی در استقلال بازی می‌کنند به نهایت آرزوهای‌شان رسیده‌اند.

ملکیان درباره تاثیرات کرونا روی عملکرد تیم گفت: استقلال بازیکنانی را که جذب می‌کند باید در یک سطح باشند تا در این شرایط بتوان از همه بازیکنان استفاده کرد. استقلال تیمی نیست که بتوان با ۱۱ بازیکن فصل را شروع کرد و با همان بازیکنان فصل را تمام کرد. در طول فصل اتفاقاتی مثل مصدومیت و محرومیت می‌افتد و باید برای این مواقع بازیکنان جایگزین داشته باشند. اگر استقلال افت داشته باشد نشان می‌دهد که بازیکنانی که جذب شده‌اند به درد این تیم نمی‌خوردند. بازیکنی که روی نیمکت است باید خیلی بهتر از بازیکنی باشد که در زمین بازی می‌کند. اگر بازیکنان جایگزین باکیفیت باشند، دست مربی باز است تا از آن‌ها استفاده کند.

وی افزود: بهترین مربی هم بدون ابزار لازم نمی‌تواند نتایج خوبی کسب کند. اگر بازیکنان کیفیت لازم را نداشته باشند مورینیو هم نمی‌تواند نتایج خوبی کسب کند. قهرمانی در آسیا و مراحل بالا نیاز به ابزار دارد. من احساس می‌کنم بازیکنان با کیفیت‌تری باید در اختیار استقلال باشند. آسیا مثل لیگ ما نیست و شرایط سخت‌تر است و به همین دلیل به بازیکنان با کیفیت‌تر نیاز داریم. البته مشکلات مالی باعث می‌شود که نتوان کارهای بهتری انجام داد اما باید بدانیم اسم استقلال بزرگ است و به بازیکنان بزرگ هم نیاز دارد. اگر نتیجه نگرفتیم نباید سرخورده شویم چون باید با تیم‌هایی در آسیا بازی کنیم که پول‌های میلیون دلاری خرج می‌کنند.

او در پایان درباره شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر گفت: همه چیز به بازیکنان بستگی دارد. از وقتی مجیدی آمده شور و شوق به تیم آمده و نتایج بهتری کسب شده اما بازیکنان باید بدانند که با بازی در استقلال می‌توانند قیمت خودشان را بالا ببرند و بزرگ فکر کنند تا هم به خودشان کمک کنند هم به استقلال. اگر بازیکن فکر کند که پیراهن استقلال را بپوشد و فالوور جذب کند نمی‌تواند به تیم کمک کند. بازیکن باید به این ذهنیت برسد که می‌تواند با این تیم به درجات بالاتری برسد. فرهاد مجیدی باید این ذهنیت را برای بازیکنان روشن کند و تجربیاتش را به بازیکنان انتقال دهد. بازیکنان باید با جان و دل بازی کنند. اگر پرسپولیس در این سال‌ها نتیجه گرفته است به خاطر این است که بازیکنانش حس بردن دارند و نتایج بازی‌ها را خودشان رقم می‌زنند./ ایسنا

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها