|

شوک به کشتی: کوه عضله به المپیک نرسید!

ایرانی ها جی دن کاکس را به واسطه بدن ساخته و پرداخته و عضلانی و پیروزی هایش مقابل علیرضا کریمی به خاطر می آورند.

لینک کوتاه کپی شد

این کشتی گیر آمریکایی با سابقه قهرمانی جهان و مدال برنز المپیک پیشین که یکی از برترین کشتی گیران فعلی جهان است، با یک اتفاق عجیب از حضور در المپیک 2021 توکیو محروم شد.

نکته اینکه درخشش کاکس در کشتی جهان به وزن 86 کیلوگرم برمی گردد که او نخستین مدال مهم خود را در این وزن و رقابت های المپیک ریو به دست آورد، اما با حضور در وزن 92 کیلو، کاکس دو مقام قهرمانی را در سال های 2018 و 2019 کسب کرد. با این حال از آنجایی که 92 کیلوگرم یک وزن المپیکی نیست، او تصمیم گرفت در یک وزن بالاتر به دیدار کایل اسنایدر دارنده مدال طلای المپیک 2016 برود و او را به چالش بکشد.

این کشتی یکی از مهمترین رقابت های کشتی جهان تلقی می شد و اینطور به نظر می رسید که کاکس و اسنایدر در فینال وزن 97 کیلو و مهمترین رقابت انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا را در روز شنبه برگزار کنند، اما عدم حضور کاکس در وزن کشی و تاخیر او و حذف او از رقابت های انتخابی تبدیل به یکی از مهمترین اخبار ورزش آمریکا شد.

در حال حاضر اخبار مختلفی درباره عدم حضور کاکس در لحظه وزن کشی مخابره شده. سایت یاهو در خبری کوتاه اعلام کرده وقتی نام او برای وزن کشی اعلام شد، کاکس در سالن دیگری در حال وزنه زدن بوده است. 

حالا همه منتظر صحبت های تازه جی دن کاکس و کوین جکسون، قهرمان سابق جهان و مربی او هستند تا در این باره پاسخ بدهند. در غیاب کاکس، کایل اسنایدر راه ساده ای برای قهرمانی در مسابقات انتخابی وزن 97 کیلوگرم کشتی آمریکا خواهد داشت. البته او روز شنبه دیدار نهایی را با کالین مور را برگزار خواهد کرد.

کاکس به عنوان یکی از مدعیان اصلی این وزن در 26 مسابقه قبلی خود بدون شکست بوده و حذف او شوک بزرگی را به کشتی آمریکا و البته جهان وارد کرد. 

نکته جالب اینکه بلافاصله بعد از حذف کاکس از رقابت های انتخابی، پتیشنی برای بازگرداندن او به رقابت های انتخابی المپیک تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به راه افتاده و برخی از طرفداران کشتی در آمریکا حذف او را غیرمنصفانه ارزیابی کردند.

در توضیح این پتیشن چنین آمده که حذف کاکس از مسابقات انتخابی باعث لغو یکی از مهمترین مبارزه های کشتی در جهان شده و این چیزی بود که می توانست به تیم ملی کشتی آمریکا هم کمک کند تا قویترین فرد این وزن به المپیک اعزام شود. 

کلمات پایانی برای امضای این پتیشن این است: جی‌دن با افتخار نماینده کشورمان بوده و یک ورزشکار عالی با سابقه 2 قهرمانی جهان و یک مدال برنز المپیک. او با لبخند بر لب و خوش بینی پایان ناپذیر با مصدومیت و COVID-19 مبارزه کرده و بدون شک یکی از مثبت ترین الگوها در ورزش کشتی است . از دید ما او سزاوار نمایندگی مجدد ما در المپیک است.

کاکس تمام تمرکز خود را معطوف به بازگشت به المپیک کرده بود و به همین علت غیبت او در وزن کشی روز جمعه عجیب بود. آنهم در شرایطی که  گفته بود اینجا هستم تا همه را نابود کنم

منبع: ورزش 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها