|

نگذاشتند قاسمی نژاد بیاید تا استقلال قوی نشود

مومنی: استقلال از این به بعد هر کاری بکند خودش کرده و دیگر نمی‌تواند به هیأت مدیره‌ دلخوش باشد و روی حرفهایشان تکیه کند.

لینک کوتاه کپی شد

 تساوی بدون گل دوباره استقلال و پیکان در دیدار برگشت فصل بیستم لیگ برتر درست در شبی اتفاق افتاد که با تساوی پرسپولیس در مشهد روبروی تیم پدیده بهترین فرصت برای نزدیک شدن آبی پوشان به صدر جدول از دست رفت.

محمد مؤمنی در گفت و گو با دانشجو، درباره شرایط فنی بازیکنان استقلال در دیدار تیم استقلال مقابل پیکان حرف زد و به انتقاد از نحوه بازی شاگردان فرهاد مجیدی پرداخت. او همچنین درباره هیأت مدیره استقلال و چرایی عدم به خدمت گیری امین قاسمی نژاد نیز نظرش را بیان کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* استقلال در دیدار با پیکان خیلی کم خطر ظاهر شد! دلیل این وضعیت چیست؟

- من احتمال می دهم که این به خاطر بروز بیماری کرونا در تیم استقلال بوده باشد. چون تعدادی به این ویروس مبتلا شدند و رمق کافی را نداشتند که پا به پای سایرین بدوند. آنهایی هم که می خواستند دستورات تاکتیکی کادر فی را اجرا کنند، چون نمی توانستند به تنهایی بار تاکتیکی تیم را به دوش بکشند تعادل تیم بر هم ریخته بود.

* شیخ هم چند موقعیت خوب داشت. او چرا نتوانست گلزنی گند؟

- خب شیخی که ما می شناختیم یک بازیکن صبور، حرفه ای و آرام بود ولی نمی دانم چرا در این دیدار به آن شکل از کوره در رفت و پرخاشگرانه با داور حرف زد. حتی کارت زرد هم گرفت. بازیکن بزرگ باید بداند که تیم حریف هم روی او بزرگ برنامه ریزی می کند. او اگر کمی دقت در زدن ضربات آخر داشت شاید الان نتیجه چیزی غیر از تساوی بدون گل بود.

* تیم از نظر روحی افت نکرده بود؟

- ای کاش بازی با صنعت نفت را لغو نمی کردند. این باعث می شد تا استقلال بیشتر در شرایط مسابقه قرار بگیرد. از طرفی من حدس می زنم با تساوی که پرسپولیس کسب کرد استقلالی ها تصور کردند که خب حالا می رویم و یک برد می آوریم و به صدر نزدیکتر می شویم و همین موجب شد تا بازی را جدی نگیرند.

* کدام بازیکن استقلال خوب بود؟

- فقط فرشید اسماعیلی خوب کار کرد. درصد پاس های اشتباه در این دیدار خیلی بالا بود. بارها دیدم که ریگی، میلیچ و وریا پاس های اشتباه می دادند. البته شاید این برای میلیچی که پس از 105 روز به میادین برگشته بود طبیعی باشد ولی از بازیکنی که حرفه ای است بعید بود این همه پاس اشتباه بدهد. داریوش شجاعیان هم دائم پاس روبه عقب می دهد. به خدا من هم با 47 سال سن می توانم بازی کنم و پاس رو به عقب بدهم. تازه شاید از او هم بهتر این کار را بکنم. بازیکنی در پست شجاعیان باید جسارت دادن پاس های توی عمق را داشته باشد تا خلق موقعیت کند.

* بازی تیم پیکان چقدر در رقم خوردن این نتیجه تأثیر داشت؟

- پیکان کار همیشگی اش را کرد. البته آنها در این بازی دفاع را از بالا شروع کرده بودند تا قدرت بازیسازی را از استقلال بگیرند و در این کار موفق هم بودند. هر تیمی روبروی استقلال سعی می کند خودش را نشان بدهد. در نهایت هم مهدی تارتار 2 امتیاز را به تیم پرسپولیس هدیه داد. گرچه پیش از آن مهدی رحمتی هم 2 امتیاز از پرسپولیس گرفت و به استقلال هدیه داد ولی استقلالی ها قدرش را ندانستند. در کل مشخص بد که آنها آنالیز درستی از بازی استقلال داشتند.

* نبود یک بازیساز در تیم چقدر حس شد؟

- به هر حال تیم باید این موضوع را به گونه ای مدیریت کند. دیدیم که با ورود مهدی قایدی روند حرکت تیم چقدر تغییر کرد ولی همیشه که قایدی نیست. پس باید قدر بودنش را دانست. او در همان یک نیمه بارها پاس های توی عمق داد و دیاباته را دو بار با دروازه بان تک به تک کرد ولی او قدر این موقعیت ها را ندانست.

* هیأت مدیره استقلال در عدم به خدمت گیری امین قاسمی نژاد که به پرسپولیس هم گل زد چقدر کوتاهی کرد؟

- این هیأت مدیره دیگر هیچ کاری برای استقلال نمی کند. آنها نهایتا 2 تا 3 ماه دیگر در این باشگاه سرکار هستند و بنابراین دیگر تلاشی برای این تیم و باشگاه نخواهند کرد. بنابراین استقلال هر چه دارد باید روی همان حساب کند و دستش را روی زانوی خودش بگذارد و بلند شود. فقط هواداران باید مراقب حاشیه ها باشند و خودشان را به دست تعدادی که در فضای مجازی دنبال به حاشیه بردن این تیم هستند نسپارند.

* ...اما خیلی ها معتقدند با وجود یک هتل دار، یک انبوه ساز و یک وارد کننده اتومبیل تهیه 3 میلیارد برای به خدمت گیری قاسمی نژاد کار سختی نبوده است. نظر شما چیست؟

قطعا پولی نیست ولی دستور دهنده ماجرا دوست ندارد استقلال قدرت بگیرد و چون نمی خواستند استقلال قوی تر شود کاری کردند که این اتفاق رخ ندهد. من بدون تعارف می گویم که پرسپولیس در دیدار با پدیده خیلی خوب ظاهر شد ولی پدیده ای ها هم فوتبال روان و روبه جلویی را به نمایش گذاشتند که باعث شد هم به گل برسند و هم چند موقعیت خوب روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند. ما توقع داریم استقلال هم اینگونه شاداب و با طراوت بازی کند.

* این محقق می شود؟

- قطعا می شود! با حضور مربی کارکشته ای مانند فراز کمالوند که به مراتب بیشتر از فرهاد مجیدی لب خط ایستاده این امر ممکن است. استقلال، هم مهره دارد و هم کادر خوبی بالای سرش است. فراز هم سرد و گرم چشیده است و امیدوارم در نهایت با دست پر از دیدارهای آسیایی به میهن برگردند.

منبع:دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها