|

حاجیلو: استقلال پرمهره مدعی قهرمانی است

پیشکسوت استقلال می‌گوید آبی پوشان نباید در بازیهای آینده امتیازات را به راحتی از دست بدهد

لینک کوتاه کپی شد

اصغر حاجیلو پیشکسوت استقلال می‌گوید آبی پوشان در مصاف با پیکان عملکرد چندان مناسبی نداشتند اما این دلیل نمی‌شود که جزو مدعیان نباشند و از عملکرد‌ آنها به صورت کلی چشم پوشی کرد. 

تساوی برابر پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی مقابل پیکان با آن ساختار دفاعی نیاز به تنوع بیشتری در خط حمله دارد که استقلال نداشت. استقلال یکنواخت و قابل پیش‌بینی بازی می‌کرد و فرصت‌ها را از دست داد. استقلال در نیمه اول با روحیه خیلی خوبی بازی را شروع کرد و تسلط خوبی روی بازی داشت و بازی قاطعی ارائه داد. این تیم در نیمه اول به پیکان اجازه ایجاد فرصت نداد اما در نیمه دوم سردرگم بود. مهدی قایدی در نیمه دوم تکلیفش با خودش مشخص نبود. این بازیکن در میانه میدان حضور داشت و بهتر بود در گوشه از این بازیکن استفاده شود.

روند بازی چطور بود؟

بازی جالبی از دو تیم ندیدیم اما من استقلال را در نیمه اول خوب دیدم و در نیمه دوم استقلال آن شادابی را نداشت. الان شاید بگویند پیکان لایه دفاعی را اضافه کرد اما باید گفت با این وجود همه تیم‌های رده پایین با این وضعیت می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه بگیرند. باید تاکتیکی وجود داشته باشد که وقتی یک تیمی دفاعی بازی می‌کند، مشکل گلزنی حل شود.

دیاباته افت کرده است؟

دیاباته همچنان دیاباته سال پیش نیست. وضع این بازیکن از نظر روحی خراب است. به نظر من باید روی کارهای تاکتیکی اقدامات بیشتری صورت بگیرد. مثلا پیکان روی اوت دستی تاکتیک خودش را دارد و استقلال هم باید تاکتیک خودش را به دست آورد. دیاباته می‌تواند از این بهتر باشد و در واقع تمام تیم باید بهتر باشند.

مظاهری هم موفق شد کلین شیت دیگری را ثبت کند؟

زمانی که صحبت از دفاع خوب یک تیم می‌شود، منظور تنها مدافعان و خط دفاعی نیست. بلکه منظور سازمان دفاعی تیم است که از نوک حمله شروع می‌شود و به دروازه‌بان ختم می‌شود. به اعتقاد من سازمان دفاعی استقلال در هفته‌های اخیر بهتر شده و حتی کمتر می‌بینیم که موقعیت به حریفان بدهد. این اتفاق برای مظاهری بسیار خوب بوده و او توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد که این به تمام تیم هم بستگی دارد. امیدوارم این روند برای او و تیم ادامه‌دار باشد.

انتقادات را چطور می‌بینید؟

استقلال تیم خوبی دارد و یک بازی دلیل نمی‌شود که بگوییم مدعی قهرمانی نیست. سه، چهار امتیاز، فاصله زیادی نیست و استقلال می‌تواند جبران کند و به صدر جدول برسد. استقلال از نظر روحی بهتر شده و باید فرهاد مجیدی برنامه بیشتری روی تیم داشته است

با این شرایط در لیگ قهرمانان وضعیت را چطور بررسی می‌کنید؟

کادر فنی بهتر می‌داند چه آنالیزی از حریفان داشته باشد. فوتبال است و شاید هواداران از تساوی مقابل پیکان ناراحت باشند، اما هر کسی فوتبال بازی کرده باشد، می‌داند این بازی‌ها چقدر سخت است. یک روزهایی هست که استراتژی‌ درست است، اما طراحی خوبی انجام نمی‌شود. کادر فنی استقلال باید کار خودش را انجام دهد و امیدوارم در بازی‌های پیش‌رو در آسیا موفق باشند.

منبع:ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها